Bruce Lee

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie

Wat vinden jullie de beste Bruce Lee film?

Enter The Dragon
3
25%
Fist Of Fury
5
42%
The Big Boss
1
8%
The Way Of The Dragon
3
25%
The Game Of Death
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 27 feb 2010 00:09

GREAT martial art fan schreef:
Decepticon schreef:Ik zal binnenkort even foto's maken van de docu's die ik heb.
Ik zie soms wel eens mensen lopen die van die waanzinnige all-over print bloesen aanhebben, die kan ik nergensvinden, weet jij misschien waar?
T-shirts genoeg anders.
Van die foto's geen probleem. Dan van T-shirts van BL inderdaad geen probleem heb zelf 1 T-shirt van hem en 1 vest ook van hem.

En wat bedoel je exact met All-Over print Bloesen?
Dat zijn prints die over de hele bloes zit, niet alleen het front. Ik zag vandaag een paar op www.marktplaats.nl , maar dat waren maat M, dat past mij niet, ik heb XL.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 27 feb 2010 10:12

Decepticon schreef:
Decepticon schreef:Ik zal binnenkort even foto's maken van de docu's die ik heb.
Ik zie soms wel eens mensen lopen die van die waanzinnige all-over print bloesen aanhebben, die kan ik nergensvinden, weet jij misschien waar?
T-shirts genoeg anders.
Van die foto's geen probleem. Dan van T-shirts van BL inderdaad geen probleem heb zelf 1 T-shirt van hem en 1 vest ook van hem.

En wat bedoel je exact met All-Over print Bloesen?
Dat zijn prints die over de hele bloes zit, niet alleen het front. Ik zag vandaag een paar op www.marktplaats.nl , maar dat waren maat M, dat past mij niet, ik heb XL.
Aja, oké. Weet al wat je bedoeld.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 27 feb 2010 10:37

Ik ben nu 32, ging op mijn 12e op GojoRyu Karate, heb ik 3 jaar gedaan, daarna helemaal verknocht aan TaeKwon-Do, heb tussendoor een klein jaartje Muay Thai gedaan, maar mijn hart ligt bij TaeKwon-Do. Alhoewel ik ook heel graag Wing Chun wil doen, maar dat is nergens bij mij in de buurt.
Ik ben dus vanaf mijn 11e gefascineerd door martial arts door toedoen van The Big Boss, en doe het puur om beheersen van technieken, sierlijkheid en het trainen, dat geeft zoveel voldoening.
Heb je ook echt Jeet Kune Do gedaan? Waarom blijf je dat niet beoefenen?

De docu's die ik heb zijn: A Warriors Journey, The Path of the Dragon, The Intercepting Fist, Jeet Kune(deze laatste 3 zitten in een box met nog een Jackie Chan gekocht bij Free record Shop en heet: DVD Video MOVIE BOX 8), Bruce Lee 'The Martial Arts Master' en Bruce Lee 'Een Legende, het beste van BL'. Deze laatste 2 waren VHS-banden en heb ik op dvd gezet.

Heb uiteraard ook alle 5 films van BL en ook Dragon "The Bruce Lee Story", daar kwam je ook te zien dat BL chachacha kampioen is geweest. Ik vond dat Jason Scott Lee een waanzinnige prestatie heeft neergezet als BL, zowel het vechten als zijn Engelse spraak.
Er gingen een paar jaar geleden geruchten dat Rob Cohen(regisseur van Dragon) dat hij een nieuwe echte BL wilde maken met een CGI BL, hij had al toestemming gekregen van Linda Lee.

Ip Man heb ik btw ook direct gekocht, na dat ik hem gehuurd had.[/quote]
____________________________________________________________________________________________________________________________

het probleem bij Jeet Kune Do was dat het alleen 1 workshop was. Gewoonweg om te leren kennismaken met BL zijn Concept. Ik kende wel een club waar ik het kon volgen maar dat was veel te ver van waar ik woonde en ik kon nooit op tijd daar geraken voor de training. Ik heb dus een hele tijd allerlei workshops gevolgd van verschillende workshops. Ik deed dit erg graag, maar op den duur wilde ik mij toch in 1 specifieke gevechtskunst weer storten wat logisch is, en dat is dan Wing Chun geworden.

Dan van de docu's. Je hebt duidelijk meer docu's gezien dan ik maar dat komt door het feit dat je ouder bent dan ik. Nu is dat heel moeilijk om zo'n docu te vinden dus ja ...

Ik doe overigens Martial Art gewoon omdat ik er erg veel gefascineerd door ben en er dus zoveel mogelijk kennis wil over hebben. Dan ook om in conditie of beweging te blijven. En ook om effectieve technieken te leren dat ik in een echt gevecht dan kan toepassen (dus mijzelf te kunnen verdedigen). Ik doe nu ook Wing Chun omdat het deel is van mijn leven (dat moet het ook overigens zijn voor elke beoefenaar van het) en omdat het mijn geest tot rust brengt en mijn concentratie en reflexen verbeterd. Dan ten laatste wil ik ook nog eens zeggen dat ik Martial Art beoefen als eerbetoon voor 1 man namelijk Bruce Lee.

Dan wil ik nog een heel klein stukje weiden aan wat algemene uitleg over de gevechtskunst Wing Chun. De reden waarom Wing Chun een kunst is en niet een sport is, is omdat je Wing Chun heel je leven kan beoefenen ook als je oud bent. Kijk maar goed naar Yip Man zelf, hij is daar een mooi voorbeeld van. De basis bewegingen zien er ook niet als bijvoorbeeld een kata uit. Wing Chun is ook een kunst waar al de overbodige bewegingen weg gelaten worden en alleen de bewegingen die effectief zijn gebruikt worden. Eenmaal als je de kunst leert kennen en ermee leert te leven, dan zie je dat Wing Chun een zeer goede verdediging kunst kan zijn. Vooral leer dat zo is moet je het op zijn minst 10 jaar beoefenen, want dat is de basis opleiding.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 27 feb 2010 10:49

Heb uiteraard ook alle 5 films van BL en ook Dragon "The Bruce Lee Story", daar kwam je ook te zien dat BL chachacha kampioen is geweest. Ik vond dat Jason Scott Lee een waanzinnige prestatie heeft neergezet als BL, zowel het vechten als zijn Engelse spraak.
Er gingen een paar jaar geleden geruchten dat Rob Cohen(regisseur van Dragon) dat hij een nieuwe echte BL wilde maken met een CGI BL, hij had al toestemming gekregen van Linda Lee.
________________________________________________________________________________________________________________________________

Oké; dan ook eventjes over Dragon: The Bruce Lee Story. Ik ben het over grote lijnen met je eens en kan al zeggen dat ik het een zeer goede biografie film vind. Jason Scott Lee zet inderdaad een uitstekende prestatie neer en zet de rol van de meester prachtig neer. Velen hebben geprobeerd BL achter de doen en bijna geen een is het gelukt. Maar een man waarvan het uitstekend gelukt is toch wel deze Jason Scott Lee. Echt chique. :T

sinnekloasenbeir
Bijrol
Bijrol

Bericht door sinnekloasenbeir » 28 feb 2010 13:34

Afbeelding

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 14:43

Zou je alstublieft niet teveel van zo'n foto's willen op dit topic plaatsen. Alvast bedankt. Grtz Kenneth
Laatst gewijzigd door GREAT martial art fan op 28 feb 2010 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 feb 2010 15:01

Als je het echt zo vervelend vindt, had je dat de eerste keer ook moeten laten weten en niet opeens met taal als "nu is het gedaan" aankomen. Het zijn ontzettend flauwe plaatjes, maar die agressieve houding is nergens voor nodig.

Nog even iets heel anders: je hoeft niet elke keer dat je een recensie in dat andere topic plaatst hier nog een link te plaatsen. Naast dat ze je al netjes in het eerste bericht zet, staat er ook nog eens een link naar het topic in je onderschrift. Ik denk dat mensen het wel kunnen vinden. Het is ook nog eens niet alsof dit subforum ondergesneeuwd wordt door nieuwe topics en updates...

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 16:05

[quote="Colonel_Kurz"]Als je het echt zo vervelend vindt, had je dat de eerste keer ook moeten laten weten en niet opeens met taal als "nu is het gedaan" aankomen. Het zijn ontzettend flauwe plaatjes, maar die agressieve houding is nergens voor nodig.

Je hebt gelijk, ik had het de eerste keer beter gezegd dat ik er niet mee gediend bent. Soms wordt ik er gewoon soms kwaad bij, en dan denk ik niet altijd zoveel na, vandaar. Ga voortaan er proberen beter op te letten. Oké?

sinnekloasenbeir
Bijrol
Bijrol

Bericht door sinnekloasenbeir » 28 feb 2010 17:35

Colonel_Kurz schreef:Als je het echt zo vervelend vindt, had je dat de eerste keer ook moeten laten weten en niet opeens met taal als "nu is het gedaan" aankomen. Het zijn ontzettend flauwe plaatjes, maar die agressieve houding is nergens voor nodig.

Je hebt gelijk, ik had het de eerste keer beter gezegd dat ik er niet mee gediend bent. Soms wordt ik er gewoon soms kwaad bij, en dan denk ik niet altijd zoveel na, vandaar. Ga voortaan er proberen beter op te letten. Oké?
"Soms word ik gewoon kwaad bij"

Geen dt fouten maken!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 feb 2010 17:51

Geen quote fouten maken :wink: .

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 18:35

sinnekloasenbeir schreef:
Colonel_Kurz schreef:Als je het echt zo vervelend vindt, had je dat de eerste keer ook moeten laten weten en niet opeens met taal als "nu is het gedaan" aankomen. Het zijn ontzettend flauwe plaatjes, maar die agressieve houding is nergens voor nodig.

Je hebt gelijk, ik had het de eerste keer beter gezegd dat ik er niet mee gediend bent. Soms word ik er gewoon kwaad bij, en dan denk ik niet altijd zoveel na, vandaar. Ga voortaan er proberen beter op te letten. Oké?
"Soms word ik gewoon kwaad bij"

En je bent ook nog het woordje "er" vergeten wanneer jij de zin corrigeert, het is dus: "Soms word ik er gewoon kwaad bij"

Geen dt fouten maken!
Laatst gewijzigd door GREAT martial art fan op 28 feb 2010 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 28 feb 2010 18:36

Oké en nu genoeg daarover, laten we bij het onderwerp blijven.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 16:24

Mijn Review is net klaar van Enter The Dragon. Voor de informatie.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 mar 2010 20:02

Ik denk niet dat het te missen viel...

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 02 mar 2010 20:09

Colonel_Kurz schreef:Ik denk niet dat het te missen viel...
Waarom wel niet, hoe zien jullie dat direct?

Plaats reactie