Bruce Lee

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie

Wat vinden jullie de beste Bruce Lee film?

Enter The Dragon
3
25%
Fist Of Fury
5
42%
The Big Boss
1
8%
The Way Of The Dragon
3
25%
The Game Of Death
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 26 mar 2010 12:11

Ha ja logisch, maar dan kom je vast weer in zoveel detail voor een onwetende als bijvoorbeeld ikzelf dat het ook weer niet te volgen is.

Trouwens best een soort van intieme sport!

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 26 mar 2010 12:19

Axeqlusive schreef:Ha ja logisch, maar dan kom je vast weer in zoveel detail voor een onwetende als bijvoorbeeld ikzelf dat het ook weer niet te volgen is.

Trouwens best een soort van intieme sport!
Ja inderdaad. Mocht ik weer heel uitgebreid gaan zouden er weer zoveel benamingen in voor komen zodat ik het zou blijven mogen uitleggen.

Bovendien zitten we hier nog altijd op een film forum e. Dus ik weet dat jullie geen al te uitgebreide uitleggen over Martial Art verwachten.

Een intieme sport, hmmm. Ja je komt wel veel met elkaar in contact, maar niet vergeten het blijft nog altijd een gevechtskunst e.

Ik snap wel dat je er zo'n beeld van krijgt.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 26 mar 2010 12:21

Ik bedoelde dat intieme niet als een negatief iets hoor.
Okay dit klinkt heel fout hè... *hoe lul ik me hier uit* :) ... ik doel inderdaad op veel lichamelijk contact e.d.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 26 mar 2010 12:32

Axeqlusive schreef:Ik bedoelde dat intieme niet als een negatief iets hoor.
Okay dit klinkt heel fout hè... *hoe lul ik me hier uit* :) ... ik doel inderdaad op veel lichamelijk contact e.d.
Ja, ik versta het wel hoor. En het klopt volledig. Geen probleem wi. Het is niet erg. :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 apr 2010 12:59

Hier Le Petit Dragon, een leuke korte film over een Bruce Lee poppetje dat tot leven komt:

http://ashiro.posterous.com/le-petit-dragon-short-film

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 20 apr 2010 13:11

Colonel_Kurz schreef:Hier Le Petit Dragon, een leuke korte film over een Bruce Lee poppetje dat tot leven komt:

Geweldig!!
Dank je voor de link Kurz!

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 21 apr 2010 14:18

Colonel_Kurz schreef:Hier Le Petit Dragon, een leuke korte film over een Bruce Lee poppetje dat tot leven komt:

Haha, leuk :T . Heb dat ook al een keer gezien. :)

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Re: Bruce Lee

Bericht door TheMajor » 15 jan 2011 03:43

Ik vind Bruce Lee ook zeer fascinerend. Als kind weleens gezien, maar pas onlangs een aantal van zijn films in zijn geheel bekeken. Niet echt mijn soort films, maar ik kijk toch graag naar Bruce. Dat hij zo vroeg dood is gegaan is jammer, maar dat maakt hem wel 'legendarischer'. Dat zie je wel bij meer acteurs die vroeg sterven.

Fist of Fury en Game of Death moet ik nog kijken. Tot nu toe is The Way of the Dragon mijn favoriet. Dat korte filmpje hierboven vond ik erg leuk.

(ik heb ook iets van 2 jaar Judo gedaan, trouwens. Erg leuk was dat.)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 16 jan 2011 18:42

TheMajor schreef:Ik vind Bruce Lee ook zeer fascinerend. Als kind weleens gezien, maar pas onlangs een aantal van zijn films in zijn geheel bekeken. Niet echt mijn soort films, maar ik kijk toch graag naar Bruce. Dat hij zo vroeg dood is gegaan is jammer, maar dat maakt hem wel 'legendarischer'. Dat zie je wel bij meer acteurs die vroeg sterven.
Haha oké, Als je Bruce zijn kunst pas echt diep begint te kennen, wordt hij alsmaar meer fascinerender. En oké, hij is misschien wel legendarisch vanwege zijn sterfte, maar dat is zeker niet de voornaamste reden. Zowel in de film wereld is hij een legende omdat hij de eerste was die de Martial Art films heeft kunnen doorbreken in de Westerse wereld (door Enter The Dragon, mijn lievelingsfilm van De Meester) maar hij was ook erg legendarisch in de Martial Art wereld door zijn wereldbefaamde Jeet Kune Do, waar ik heel binnenkort nog een bespreking zal over doen.
Fist of Fury en Game of Death moet ik nog kijken. Tot nu toe is The Way of the Dragon mijn favoriet. Dat korte filmpje hierboven vond ik erg leuk.
Wel zoals ik hierboven al zei vindt ik Enter The Dragon de beste, nauwgevolgd door Fist Of Fury. Dus als je die zal zien en je bent een liefhebber van keiharde Chinese Martial Art film, dan zal deze je zeker kunnen bekoren. Game of Death daarentegen is gigantisch slecht en zou ik niet aanraden te kijken. Check mijn recensies ervoor. :)
(ik heb ook iets van 2 jaar Judo gedaan, trouwens. Erg leuk was dat.)
Mooi voor jou, ik heb ook nog heel lang geleden 3 jaar Judo gedaan, gewoon omdat ik vroeger een sport freak was en dus niet om te kunnen verdedigen, want daarvoor is Judo niet geschikt. Heden ter dagen, hou ik mij heel veel bezig met Wing Chun Kungfu te beoefenen en privé en club verband, maar ook zeer veel workshops en andere Martial Arts van vrienden en leraren. Als je iets meer info wil weten over een bepaalde Martial Art moet je het maar vragen, Oké?

Thx voor de reactie. :T

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 17 jan 2011 10:29

Ja, ik ben bekend met de reputatie van Game of Death, maar ik zal hem toch moeten zien :) Alles wat om bepaalde redenen interessant is, wil ik zien.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 21 jan 2011 23:05

TheMajor schreef:Ja, ik ben bekend met de reputatie van Game of Death, maar ik zal hem toch moeten zien :) Alles wat om bepaalde redenen interessant is, wil ik zien.
Het is natuurlijk volledig je eigen keuze en je kan de film altijd eens bekijken als je wat tijd hebt. Heel binnenkort komt er hier weer wat actie, in het topic van The Master want ik ben volop bezig met de bespreking van zijn eigen filosofie en Martial Art Jeet Kune Do.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 25 jan 2011 00:22

Ik heb gisteren de mini-serie "The Legend Of Bruce Lee" gehuurd. Het is waarschijnlijk een soort ingekorte versie van de serie met de belangrijkste verhaallijnen van Bruce's leven, want als je op IMDB kijkt moeten er 50 afleveringen zijn en je ziet ook dat sommige acteurs meerdere afleveringen hebben gedaan, terwijl je ziet dat dat in deze "filmversie" niet het geval is. Het is gezet op 2 dvd's, het zijn als het ware 2 lange afleveringen van anderhalf uur. Het is nogal een goedkope productie. En dat is overal aan af zien.

De hoofdrolspeler (Danny) Kwok-Kwan Chan als Bruce Lee is goedgekozen. Hij lijkt erg op Bruce Lee en kan Bruce ook erg goed imiteren. De actie scenes zijn wel gaaf, al had dat wel een stuk harder gebracht mogen worden. Ook zien we een aantal rontgen shots.
Er zitten ook bekende USA acteurs in zoals Michael Jai White, Marc Dacascos(Cradle 2 the Grave), Gary Daniels(The Expendables) en eindelijk Ray Park die we kennen als Snake Eyes in G.I. Joe, Toad in X-Men en Darth Maul in Star Wars, met zijn gezicht in een film. Ze hebben allen een actie scene met Bruce op Michael Jai White na jammer genoeg.
Wat ook raar is, is dat Ray Park het personage "Rolex" speelt en op IMDB vermeldt staat als Chuck Norris en MJ White speelt "Harrison", terwijl op IMDB Ali staat. Dat vond ik dus een tegenvaller, want ik verwachtte dat we Ray Park als Norris zouden zien met/tegen Bruce. Wat mij bij het punt brengt dat de info op IMDB imo van geen kanten klopt. Ze weten niet eens hoeveel episodes het acteurtje die Brandon Lee speelt, er heeft gedaan.
Dan Inosanto zit er uiteraard ook in, maar wordt hier Inosando genoemd, wat vreemd is, want de executive producer is niemand minder Bruce's eigen dochter Shannon Lee. Dan mag je toch verwachten dat ze namen correct hebben.

Maar ik ben anderzijds wel blij met deze ingekorte(?) release op dvd. Maar ik kom nu bij de grote ergernissen van deze dvd's. Het is een serie en je kunt het haast wel een soap-serie noemen, want wat heb ik mij gruwelijk geergerd aan de slappe soap muziek elke keer als je van scene naar scene gaat waar het rustig is.
Wat nog erger is, is dat dit zowel Engels als Chinees is nagesynchroniseerd!!! Verschrikkelijk!! Ik heb wat in beide stukjes gekeken/gechecked en ik maar denken, WTF spreken ze toch van taal in deze film, want bij beide versie's klopt het niet. Omdat er USA acteurs inzitten, moest het wel Engels zijn. En dat is dus ook het geval, waarom ik dus niet snap waarom ze het in holy godsnaam in het Engels nog weer hebben nagesynchroniseerd O+
Dat doet ook afbreuk aan de "film".

Maar verder is het wel te pruimen en alleen voer voor de echte Bruce Lee fans.
Laatst gewijzigd door Decepticon op 25 jan 2011 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 25 jan 2011 00:28

Oeps foutje gemaakt.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 26 jan 2011 19:08

Decepticon schreef:Ik heb gisteren de mini-serie "The Legend Of Bruce Lee" gehuurd. Het is waarschijnlijk een soort ingekorte versie van de serie met de belangrijkste verhaallijnen van Bruce's leven, want als je op IMDB kijkt moeten er 50 afleveringen zijn en je ziet ook dat sommige acteurs meerdere afleveringen hebben gedaan, terwijl je ziet dat dat in deze "filmversie" niet het geval is. Het is gezet op 2 dvd's, het zijn als het ware 2 lange afleveringen van anderhalf uur. Het is nogal een goedkope productie. En dat is overal aan af zien.

De hoofdrolspeler (Danny) Kwok-Kwan Chan als Bruce Lee is goedgekozen. Hij lijkt erg op Bruce Lee en kan Bruce ook erg goed imiteren. De actie scenes zijn wel gaaf, al had dat wel een stuk harder gebracht mogen worden. Ook zien we een aantal rontgen shots.
Er zitten ook bekende USA acteurs in zoals Michael Jai White, Marc Dacascos(Cradle 2 the Grave), Gary Daniels(The Expendables) en eindelijk Ray Park die we kennen als Snake Eyes in G.I. Joe, Toad in X-Men en Darth Maul in Star Wars, met zijn gezicht in een film. Ze hebben allen een actie scene met Bruce op Michael Jai White na jammer genoeg.
Wat ook raar is, is dat Ray Park het personage "Rolex" speelt en op IMDB vermeldt staat als Chuck Norris en MJ White speelt "Harrison", terwijl op IMDB Ali staat. Dat vond ik dus een tegenvaller, want ik verwachtte dat we Ray Park als Norris zouden zien met/tegen Bruce. Wat mij bij het punt brengt dat de info op IMDB imo van geen kanten klopt. Ze weten niet eens hoeveel episodes het acteurtje die Brandon Lee speelt, er heeft gedaan.
Dan Inosanto zit er uiteraard ook in, maar wordt hier Inosando genoemd, wat vreemd is, want de executive producer is niemand minder Bruce's eigen dochter Shannon Lee. Dan mag je toch verwachten dat ze namen correct hebben.

Maar ik ben anderzijds wel blij met deze ingekorte(?) release op dvd. Maar ik kom nu bij de grote ergernissen van deze dvd's. Het is een serie en je kunt het haast wel een soap-serie noemen, want wat heb ik mij gruwelijk geergerd aan de slappe soap muziek elke keer als je van scene naar scene gaat waar het rustig is.
Wat nog erger is, is dat dit zowel Engels als Chinees is nagesynchroniseerd!!! Verschrikkelijk!! Ik heb wat in beide stukjes gekeken/gechecked en ik maar denken, WTF spreken ze toch van taal in deze film, want bij beide versie's klopt het niet. Omdat er USA acteurs inzitten, moest het wel Engels zijn. En dat is dus ook het geval, waarom ik dus niet snap waarom ze het in holy godsnaam in het Engels nog weer hebben nagesynchroniseerd O+
Dat doet ook afbreuk aan de "film".

Maar verder is het wel te pruimen en alleen voer voor de echte Bruce Lee fans.
Wel, natuurlijk heb ik al van de mini serie gehoord, logisch. En bij ons ging hij normaal ook rond de 20ste in de videotheek uitkomen. Maar nu dat onze videotheek stopt komen die er logisch gezien niet meer bij dus heb ik de serie nog niet gezien. Maar ik ben zeker en vast van plan het een keer een kans te geven. Ook na deze lezing van je mening. Bedankt Decepticon. :T

En inderdaad altijd een spijtige zaak met de nasynchronisatie.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 27 jan 2011 00:09

GREAT martial art fan schreef:Wel, natuurlijk heb ik al van de mini serie gehoord, logisch. En bij ons ging hij normaal ook rond de 20ste in de videotheek uitkomen. Maar nu dat onze videotheek stopt komen die er logisch gezien niet meer bij dus heb ik de serie nog niet gezien. Maar ik ben zeker en vast van plan het een keer een kans te geven. Ook na deze lezing van je mening. Bedankt Decepticon. :T

En inderdaad altijd een spijtige zaak met de nasynchronisatie.
Graag gedaan Kenneth. Ook al valt hij een wat tegen, het is natuurlijk een must see voor fans. De vechtscenes zijn iig goed in beeld gebracht en dat maakt het het kijken waard.
Wat wel grappig om te zien is, is dat ze bij een stukje over The Green Hornet, dezelfde scene gebruiken als bij Dragon 'The Bruce Lee Story', welke ik vanavond nog maar eens gekeken heb.

Spijtig dat je plaatselijke videotheek dicht gaat, als dat mij gebeurd, heb ik ook een probleem, dat wordt dan downloaden ben ik bang voor. Alles kopen wat je wil zien is ook nogal drastisch. Ze direct weer verkopen valt vaak ook niet mee, en je hebt dan altijd verlies. Dat wordt wel een erg dure aangelegenheid.

Ik hoop dat ze ooit nog weer eens een of andere film maken over Bruce. Er was een aantal jaren geleden een gerucht dat Rob Cohen, regisseur van Dragon, een film wilde maken met een volledige cgi Bruce Lee. Daar heb ik nooit meer iets over gehoord of gelezen. Heb jij daar ooit nog weer iets over vernomen Kenneth?

Plaats reactie