Bruce Lee

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie

Wat vinden jullie de beste Bruce Lee film?

Enter The Dragon
3
25%
Fist Of Fury
5
42%
The Big Boss
1
8%
The Way Of The Dragon
3
25%
The Game Of Death
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Bruce Lee

Bericht door GREAT martial art fan » 27 feb 2011 17:16

Decepticon schreef:
GREAT martial art fan schreef:Wel, natuurlijk heb ik al van de mini serie gehoord, logisch. En bij ons ging hij normaal ook rond de 20ste in de videotheek uitkomen. Maar nu dat onze videotheek stopt komen die er logisch gezien niet meer bij dus heb ik de serie nog niet gezien. Maar ik ben zeker en vast van plan het een keer een kans te geven. Ook na deze lezing van je mening. Bedankt Decepticon. :T

En inderdaad altijd een spijtige zaak met de nasynchronisatie.
Graag gedaan Kenneth. Ook al valt hij een wat tegen, het is natuurlijk een must see voor fans. De vechtscenes zijn iig goed in beeld gebracht en dat maakt het het kijken waard.
Wat wel grappig om te zien is, is dat ze bij een stukje over The Green Hornet, dezelfde scene gebruiken als bij Dragon 'The Bruce Lee Story', welke ik vanavond nog maar eens gekeken heb.

Spijtig dat je plaatselijke videotheek dicht gaat, als dat mij gebeurd, heb ik ook een probleem, dat wordt dan downloaden ben ik bang voor. Alles kopen wat je wil zien is ook nogal drastisch. Ze direct weer verkopen valt vaak ook niet mee, en je hebt dan altijd verlies. Dat wordt wel een erg dure aangelegenheid.

Ik hoop dat ze ooit nog weer eens een of andere film maken over Bruce. Er was een aantal jaren geleden een gerucht dat Rob Cohen, regisseur van Dragon, een film wilde maken met een volledige cgi Bruce Lee. Daar heb ik nooit meer iets over gehoord of gelezen. Heb jij daar ooit nog weer iets over vernomen Kenneth?
Wel wat nu jammer was bij mijn videotheek is dat ze begonnen zijn met de uitverkoop van de dvd's een paar weken voor The Legend Of Bruce lee ging uitkomen dus heb ik niet meer de kans gehad om deze nog te huren. Tot nu toe heb ik de mini-serie nog niet kunnen bekijken, ik heb echter onlangs een nieuwe film-docu achtig gekocht genaamd The Real Bruce Lee maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen (door stage stuff).

Verder heb ik vroeger inderdaad net zoals jou iets vernomen op imdb waarschijnlijk van het Rob Cohen project maar ik denk dat dat dan uiteindelijk verwaaierd is en ze begonnen zijn met de opbouw van How Bruce Lee Changed The World die ik wel al gezien heb en dat een erg geslaagde vernieuwde Bruce lee Documentaire is, vooral omdat ze een keer een andere aanpak hebben genomen binnen de docu, ze focusten niet al hun aandacht op Bruce Lee als filmster, of als mens of als Martial Artist, maar wel hoe de wereld Bruce lee ervaart heeft, de mensen rond hem, welke invloeden hij heeft gehad. En ook daar verwijzen ze op het einde naar de mini-serie van The Legend Of Bruce lee.

Ja wel verder probeer ik goedkoop aan films te geraken, degene dat wel de moeite zijn koop ik verder natuurlijk nog en voor de rest is het downloaden zoals je zegt. Ah ja er valt niks meer aan te doen, heb nog heel veel dvd's erg goedkoop kunnen kopen tijdens de uitverkoop (een 50-tal denk ik) dus daar ben ik wel erg tevreden mee, heb ook nog wat staanders en zo'n borden mee gekregen en nog wat special edition goedkoper meegekregen dus ja, daar ben ik wel tevreden mee. Maar ondertussen heb ik die ook al lang gezien. Waaronder Dragon: The Bruce Lee Story heb ik ook gekocht en weer ervaren hoe een prachtige film dat ook weer was met een prachtige soundtrack.

Ik begin mezelf te haten doordat ik geen reviews of besprekingen meer kan afronden omdat ik gewoon de tijd niet meer heb. Erg hatelijk, maar na dit schooljaar zal veel veranderen en zal ik toch wat meer tijd hebben oef.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 09 mar 2011 17:27

Heb hem gekocht e, The legend Of Bruce Lee. Voor 17€ in de FRS. Ga hem nu bekijken. :T

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 09 mar 2011 17:46

Ik heb nu alle 5 films gezien; Way of the Dragon vond ik het beste.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 09 mar 2011 20:56

TheMajor schreef:Ik heb nu alle 5 films gezien; Way of the Dragon vond ik het beste.
Interessant, meestal vraag ik dan, waarom je Way Of The Dragon de beste film vind?

Naast de 5 hoofdfilms die Bruce Lee gemaakt heeft in zijn korte filmcarrière zijn er natuurlijk tal van erg goede documentaires gemaakt over allerlei verschillende aspecten van Bruce lee zijn leven. Ook zijn er daarnaast nog eens verschillende biografische films over Bruce lee gemaakt. Dragon: The Bruce Lee Story is daar een prachtig voorbeeld van en nu kan ik ook The Legend Of Bruce Lee aan toevoegen al is dat eindelijk een mini serie door de erg lange speelduur. De beste documentaires vind ik in de eerste plaats Bruce Lee: A Warrior's Journey waar ze algemeen en erg compleet over Bruce Lee zijn leven spreken en zich wel iets meer verdiepen in Bruce Lee's laatste en onafgewerkte film Game Of Death. Wat ik ook een sterke maar wel korte documentaire vind is Bruce Lee: Legacy Of The Dragon die makkelijk op Youtube is te bekijken. En als je iets meer wil weten over het effectieve Jeet Kune Do kan je de documentaire van Bruce Lee: Jeet Kune Do bekijken. De laatste documentaire die ik zou aanraken is de meest recentste maar ook erg interessant omdat ze deze keer vanuit de visie gaan hoe Bruce Lee zijn omgeving en de mensen rondom de wereld heeft beinvloed, namelijk How Bruce Lee Changed The World.

Zo daarmee heb ik heel wat titels aangeraden en zie je dat je nog een tijdje weg kan met Bruce Lee, The Master. :)

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 10 mar 2011 11:25

Die documentaires moet ik ook eens kijken. How Bruce Lee Changed the World en Bruce Lee: The Man and the Legend heb ik al gezien.
Way of the Dragon vond ik het beste omdat ik het plot nog redelijk geloofwaardig vond, en door het gevecht met Chuck Norris.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 10 mar 2011 18:35

TheMajor schreef:Die documentaires moet ik ook eens kijken. How Bruce Lee Changed the World en Bruce Lee: The Man and the Legend heb ik al gezien.
Way of the Dragon vond ik het beste omdat ik het plot nog redelijk geloofwaardig vond, en door het gevecht met Chuck Norris.
Dat is mooi. Goed bezig dan zeker en nog veel kijkplezier met wat andere Docu's. :T

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 12 apr 2011 23:19

Eigenlijk hoort dit in een ander topic, omdat het niet om Bruce Lee zelf of over hem gaat, maar wel betrekking heeft op de legende.
Heb afgelopen weekend de film Legend of the Fist "The Return of Chen Zhen" gezien. Dit is een herinterpretatie van Bruce Lee's karakter Chen Zhen in Fist of Fury en is tegelijk ook een sequel op Fist of Fury. Het is een waanzinnig gave film, waanzinnige martial arts gevechten. De rol van Chen wordt erg goed neergezet door Donnie Yen.

De film begint nadat dat Chen in Fist of Fury de moord op zijn meester heeft gewraakt. En vlucht naar Europa om met de andere Chinese burgers de Fransen en Britten te helpen in WO 1. Daarna keert hij terug naar China en ontdekt dat Japan China nog steeds onderdrukt. In de steek gelaten door de van de wereld die hij en het Chinese volk hebben geholpen in WO 1, ziet hij zich genoodzaakt om de invasie van Japan als de zwarte krijger, een soort superheld, te bestrijden, gebaseerd op en een hele mooie eervolle ode aan Bruce Lee's Kato uit The Green Hornet.

Er zitten vele verwijzingen in naar Fist of Fury, zoals het grote gevecht in de Japanse Dojo, waar Chen vecht tegen iedereen om de uitspraak 'sick man of Asia' , dat wordt in deze film netjes over gedaan, omdat Chen weer uitgedaagd wordt. Nu door de zoon van de destijds door Chen verslagen sensei/generaal. Ook zie je een flashback naar dat originele gevecht, niet de originele beelden, maar opnieuw gemaakt. Wat je ook ziet het witte Mandarijnse pak wat Lee aan had in zijn film. En er zijn nog veel meer verwijzingen en scenes die bekend voorkomen voor de kenner.

Dit is echt een aanrader!

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 13 apr 2011 14:59

Ziet er inderdaad erg goed uit! Staat genoteerd!!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 13 apr 2011 17:56

timdekw schreef:Ziet er inderdaad erg goed uit! Staat genoteerd!!
Idem!

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 13 apr 2011 22:30

Good job guys :T Jullie zullen je er erg mee vermaken! Legend of the Fist is vanaf 28 april te koop en kan zich imo meten met Ip Man(1).

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 20 apr 2011 11:59

Decepticon schreef:Good job guys :T Jullie zullen je er erg mee vermaken! Legend of the Fist is vanaf 28 april te koop en kan zich imo meten met Ip Man(1).
Haha dat is grappig, heb hem net gisteren avond bekeken. Meten met Ip Man ... :-? niet overdrijven Decepticon. Maar ik moet inderdaad toegeven dat ik erg verbaast was bij de eerste actiescène van Donnie en hij was zeker in topvorm. Ook sterk geacteerd en ingeleefd in inderdaad de rol van de altijd toch wraakzuchtige Chen Zhen. Zeer overtuigend, ik vond het alleen jammer dat de actie en de gevechten in de film toch vrij beperkt bleven en het actiegehalte had voor mij toch een pak hoger mogen liggen. Maar de nadruk lag toch meer op het personage en alles dat in zijn omgeving om ging. Moest de actie wat meer geweest zijn, dan ging ik er nog eens over nadenken om hem te vergelijken met Ip Man. :T

Verder heb ik ondertussen natuurlijk de 2delen van The Legend Of Bruce Lee gekocht en bekeken. Vermakelijke mini serie, maar soms wat rare plotwendingen. Oei dat had ik waarschijnlijk al eerder gezegd ... Sorry. Film periode is een stuk minder de laatste tijd, mooier weer, meer weggaan, meer buiten, meer trainen maar minder films. Dat is nu eenmaal zo bij ik. :)

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 22 apr 2011 16:34

GREAT martial art fan schreef:[Meten met Ip Man ... :-? niet overdrijven Decepticon.
Tja, dat is nu eenmaal mijn mening. Ik vind hem kwalitatief echt net zo goed als Ip Man.

Ip Man 2 vond ik tegenvallen en Ip Man Zero nog meer, allebei wel leuke films, maar beduidend minder dan deel 1 en The Legend of the Fist.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 apr 2011 12:48

Decepticon schreef:
GREAT martial art fan schreef:[Meten met Ip Man ... :-? niet overdrijven Decepticon.
Tja, dat is nu eenmaal mijn mening. Ik vind hem kwalitatief echt net zo goed als Ip Man.

Ip Man 2 vond ik tegenvallen en Ip Man Zero nog meer, allebei wel leuke films, maar beduidend minder dan deel 1 en The Legend of the Fist.
Ip Man: The Legend Is Born is inderdaad zonder twijfel een pak minder dan de vorige delen. En het tweede deel moet inderdaad ook onder doen voor het eerste deel, maar is zeker niet minder goed dan Legend Of The Fist. Legend Of The Fist was echt wel goed hoor, maar de donkere en mindere actiescènes in de film moeten het onderspit delven tegenover de eerste 2 Ip Man delen. Qua verhaal enzovoort moet hij dat zeker niet doen, maar qua actieniveau was het niet zo goed als de Ip Man dleen. Al komen de gevechten wel flink in de buurt ja. :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 apr 2011 23:29

Decepticon schreef:Good job guys :T Jullie zullen je er erg mee vermaken! Legend of the Fist is vanaf 28 april te koop en kan zich imo meten met Ip Man(1).
Zojuist gezien. En kan zich imo nog niet bijna meten met Ip Man. Ik stoorde me mateloos aan de belachelijke montage stukjes (zoals die nagenoeg allemaal nutteloze flashbacks), melodramatische slow-motion shots en zelfs de gevechten vond ik zelden mooi in beeld gebracht, o en de duidelijke hommage aan Bruce Lee (Donnie Yen gaat ook ineens 'Bruce Lee-krijsjes' slaken tijdens zijn vuist stoten) voelde wel heel erg verplicht aan. Daarnaast is het verhaal ook een stuk warrig dan dat van Ip Man en met veel minder nuance en sterke drama scènes.

Niet dat er niets goed aan was, want enkele gevechten zien er wel mooi uit en volgens mij was de choreogafie ook prima maar werd het zo matig in beeld gebracht, zo zag ik een schijnbeweging trap techniek, zag er heel cool uit maar er werd door de camera nauwelijks aandacht aan besteed. Daarnaast zag de rest van de film, op de montage en de CGI stad op het begin, er visueel prima uit.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 19 mei 2011 00:17

PascalE schreef:
Zojuist gezien. En kan zich imo nog niet bijna meten met Ip Man. Ik stoorde me mateloos aan de belachelijke montage stukjes (zoals die nagenoeg allemaal nutteloze flashbacks), melodramatische slow-motion shots en zelfs de gevechten vond ik zelden mooi in beeld gebracht, o en de duidelijke hommage aan Bruce Lee (Donnie Yen gaat ook ineens 'Bruce Lee-krijsjes' slaken tijdens zijn vuist stoten) voelde wel heel erg verplicht aan. Daarnaast is het verhaal ook een stuk warrig dan dat van Ip Man en met veel minder nuance en sterke drama scènes.

Niet dat er niets goed aan was, want enkele gevechten zien er wel mooi uit en volgens mij was de choreogafie ook prima maar werd het zo matig in beeld gebracht, zo zag ik een schijnbeweging trap techniek, zag er heel cool uit maar er werd door de camera nauwelijks aandacht aan besteed. Daarnaast zag de rest van de film, op de montage en de CGI stad op het begin, er visueel prima uit.
Nou, das ook wel weer erg overdreven. Niet dat er niets goed aan was? Het is gewoon een goeie martial arts film, een aanrader voor liefhebbers.
Ik snap ook niet dat je je bij een film als deze, ergens mateloos aan kan storen. O.k. Ip Man is een betere film, ben ik mee eens, maar deze is net zo vermakelijk.

Plaats reactie