Chuck Norris

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Chuck Norris

Bericht door sickboy1984 » 18 aug 2010 11:30

Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat er voor deze geweldenaar nog geen topic bestaat.
Dus bij deze.

Eerst wat feiten over de man die voor vele een god is.

Wiki:

Carlos Ray (Chuck) Norris (Ryan (Oklahoma), 10 maart 1940) is een Amerikaanse beoefenaar van vechtsporten en acteur, recentelijk het meest bekend vanwege zijn rol in de televisieserie Walker, Texas Ranger. Hij speelde de rol van ranger Cordell Walker overigens ook in de speelfilm Walker Texas Ranger 3: Deadly Reunion en in vier afleveringen van de televisieserie Sons of Thunder. Verder is Norris ook bekend van zijn rollen in de Missing in Action-films, twee The Delta Force-films en films als Top Dog en Hellbound.

Chuck Norris werd geboren als Carlos Ray in Ryan, Oklahoma als zoon van Eric Norris Ray, een Cherokee-indiaan. Als verlegen jongetje trok hij de stoute schoenen aan en blonk hij later uit in allerlei vechtsporten en werd zesmaal wereldkampioen karate. Hij werd naar aanleiding van zijn prestaties door Bruce Lee uitgenodigd om films te komen maken. Zijn eerste ruimere bekendheid ontleende hij aan de film "The Return Of The Dragon" (alternatieve titel:The Way Of The Dragon).

Later ging Chuck Norris ook jiujitsu en taekwondo beoefenen naast karate. Behalve dat hij een geduchte vechtersbaas is heeft Chuck als acteur ook een duidelijke charismatische uitstraling en wordt veel voor reclamecampagnes gevraagd.

Ook heeft hij jarenlang les gegeven in zelfverdediging en vechtsporten, en werkt hij mee aan een campagne waarbij op scholen voorlichting wordt gegeven tegen drugsgebruik.

[bewerken] Familie
Chuck is de zoon van Eric en Wilma Norris Ray. Hij had twee broers, waarvan één is overleden tijdens gevechten in de Vietnamoorlog. Zelf heeft hij drie kinderen, twee zoons en een dochter, van zijn eerste vrouw. De jongste zoon is een coureur en stuntman. Van zijn tweede vrouw heeft hij een twee-eiige tweeling. Chuck is een Christen en gelooft niet in evolutie van de mens. Hij heeft ook een aantal boeken geschreven over het Christendom. Chuck is lid van de raad van bestuur van de Nationale Raad voor Bijbels in Openbare Scholen.(National Council on Bible Curriculum in Public Schools)

Afbeelding

Uiteraard heeft de beste man een indrukwekkende carriere achter de rug:

The Green Berets (1968)
The Wrecking Crew (1969) - Man in het huis van 7 Joys (Niet op aftiteling)
Return of the Dragon (alternatieve titel: The Way Of The Dragon, 1973) - Colt
The Student Teachers (1973) - Karate-leraar
Slaughter in San Francisco (1974) - Chuck Slaughter/Chuck Norris
Breaker! Breaker! (1977) - John David 'J.D.' Dawes
Good Guys Wear Black (1978) - John T. Booker
A Force of One (1979) - Matt Logan
The Octagon (1980) - Scott James
An Eye for an Eye (1981) - Sean Kane
Silent Rage (1982) - Sheriff Dan Stevens
Forced Vengeance (1982) - Josh Randall
Lone Wolf McQuade (1983) - J.J. McQuade
Missing in Action (1984) - Col. James Braddock
Missing in Action 2: The Beginning (1985) - Colonel James Braddock
Code of Silence (1985) - Eddie Cusack
Invasion U.S.A. (1985) - Maj. Scott McCoy
The Delta Force (1986) - Maj. Scott McCoy
Firewalker (1986) - Max Donigan
Braddock: Missing in Action III (1988) - Col. James Braddock
Hero and the Terror (1988) - Danny O'Brien
Delta Force 2: The Columbian Connection (1990) - Col. Scott McCoy
The Hitman (1991) - Cliff Garret/Danny Grogan
Sidekicks (1992) - Chuck Norris
Wind in the Wire (Televisiefilm, 1993) - Rol onbekend
Walker Texas Ranger 3: Deadly Reunion (1994) - Ranger Cordell Walker
Hellbound (1994) - Frank Shatter
Top Dog (1995) - Jake Wilder
Forest Warrior (1996) - McKenna
Logan's War: Bound by Honor (Televisiefilm, 1998) - Jake Fallon
Sons of Thunder Televisieserie - Ranger Cordell Walker (Afl., Moment of Truth, 1999|Fighting Back, 1999|Lost & Found, 1999|Thunder by Your Side, 1999)
The President's Man (Televisiefilm, 2000) - Joshua McCord
Walker, Texas Ranger Televisieserie - Cordell 'Cord' Walker (96 afl., 1993-2001)
The President's Man: A Line in the Sand (Televisiefilm, 2001) - Joshua McCord
Bells of Innocence (2003) - Matthew
Walker, Texas Ranger: Trial by Fire (Televisiefilm, 2005) - Capt. Ranger Cordell Walker
The Contender (2005)
The Cutter (2005) - John Shepherd

En hier nog een aantal foto's.

Deze foto is gemaakt tijdens een van zijn films, die handen zijn een bovennatuurlijk verschijnsel die niemand kan verklaren, duidelijk is wel dat er iets bijzonders met hem aan de hand moet zijn.

Afbeelding

Sommige mensen zijn zo dom om toch met hem in gevecht te gaan.

Afbeelding

En nog een filmpje met mijn favoriete film scene ever:

[youtube=]rHlSoTj69wg[/youtube]

Veel meer over chuck kun je hier lezen:

http://www.chucknorrisfacts.com/

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Chuck Norris

Bericht door GREAT martial art fan » 18 aug 2010 11:48

Mooi topic. Veel nuttige informatie. Een goede basis om mee te beginnen. Chapeau ook voor de laatste foto -) die is echt lachen lol.

Chuck Norris is altijd in mijn ogen een schitterende Martial Artiest geweest, met een paar juweeltjes van films hoor. Daar ga ik later op terugkomen. Hij heeft me altijd gefascineerd met onder andere zijn schitterende roundhouse kicks. Verder heb ik bijna alle films van hem gezien en ben ik volop bezig alle seizoenen van Walker Texas Ranger te bekijken. Wat trouwens een schitterende serie is hoor. Echt magnifiek!

Verder is het filmpje op het laatst niet duidelijk of zichtbaar voor mij en vraag ik me af wat je allemaal op dit topic zal doen?

Groetjes Kenneth. :T

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 18 aug 2010 11:52

Ik wil sowieso elke dag een nieuwe chuck norris fact plaatsen.

Ik zit te denken aan film beschrijvingen, maar ik heb al eens rond gekeken en kan niet zo makkelijk aan bepaalde films komen, Ik heb zelf iig 2 films van hem, missing in action 2 en sidekicks, die laatste is wel heel erg slecht.

Ik heb nog niet al zn films gezien, maar wel een behoorlijk aantal.

Missing in action 2 is mijn favoriete chuck film.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 18 aug 2010 11:57

Verder is iedereen natuurlijk vrij om hier te schrijven wat ze willen, het is geen persoonlijk topic.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 18 aug 2010 12:09

sickboy1984 schreef:Ik wil sowieso elke dag een nieuwe chuck norris fact plaatsen.

Ik zit te denken aan film beschrijvingen, maar ik heb al eens rond gekeken en kan niet zo makkelijk aan bepaalde films komen, Ik heb zelf iig 2 films van hem, missing in action 2 en sidekicks, die laatste is wel heel erg slecht.

Ik heb nog niet al zn films gezien, maar wel een behoorlijk aantal.

Missing in action 2 is mijn favoriete chuck film.
Ja Sidekick is inderdaad heel wat minder. De Missing In Action reeks heb ik altijd erg leuk gevonden en de 2de is het beste deel qua acteren en verhaal enzo maar de 2 andere zijn wel beter qua actie. Wel chapeau voor het eindgevecht in M.I.A. 2 tegen Soon Tek Oh, heb er al vele malen van genoten.

Mijn favoriete Chuck film is en zal altijd Lone Wolf Mcquade blijven.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2010 12:32

Ik heb nog ergens The Octagon op VHS liggen. Dramatisch slechte film. Vooral de voice-over is me bijgebleven: welke gek bedacht ooit dat het een goed idee was om daar een echo aan toe te voegen? :D

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 18 aug 2010 12:39

Een echo serieus??? :D

die moet ik zien, wist ik maar hoe ik moest downloaden....

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 18 aug 2010 13:07

Heeft een flink aantal leuke films gemaakt, maar niet mijn grote jeugdheld. Dat de beste man alweer 70 is man... :}

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 18 aug 2010 13:58

sickboy1984 schreef:Een echo serieus??? :D

Even geprobeerd m.b.v. Isohunt en bitcomet had ik 'm in 1,5 uur binnen in een best wel aardige kwaliteit.
Ik zag in de gauwigheid Lee von Cleef oon nog langsfietsen
Laatst gewijzigd door hadiederk op 18 aug 2010 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 18 aug 2010 13:59

Ik heb nog ergens The Octagon op VHS liggen. Dramatisch slechte film. Vooral de voice-over is me bijgebleven: welke gek bedacht ooit dat het een goed idee was om daar een echo aan toe te voegen? :D
Raar, ik heb the Octagon ook op vhs liggen, maar zo slecht is hij niet bij ik hoor. By the way, sickboy heb je al Forced Vengeance en Silent Rage gezien? Dat zijn 2 toppertjes onder de oudere films van onze Karate Kampioen.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 18 aug 2010 14:02

hadiederk schreef:

Even geprobeerd m.b.v. Isohunt en bitcomet had ik 'm in 1,5 uur binnen in een best wel aardige kwaliteit.
A ik download de meeste van mijn films altijd via Pirate Bay. Goede kwaliteit, en als je pc wat gewend is is hij zkr binnen de 30 a 45 minuten gedownload. Soms is er Nederlandse ondertiteling bij. Maar bij de wat oudere films meestal niet.

Hier de site, als je geïnteresseerd bent: http://thepiratebay.org/

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 aug 2010 14:32

Ik kan me dan eerlijk gezegd weer totaal geen één film herinneren die ik gezien heb met Chuck Norris erin. Een paar afleveringen van Texas Ranger als klein jochie, maar dan houdt het echt op. :)

Misschien dat ik daar eens iets aan ga doen, hetzelfde geldt overigens voor Seagal. Dat wordt een hoop actiefilms kijken in de nabije toekomst 8)

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 aug 2010 14:34

GREAT martial art fan schreef:
hadiederk schreef:

A ik download de meeste van mijn films altijd via Pirate Bay. Goede kwaliteit, en als je pc wat gewend is is hij zkr binnen de 30 a 45 minuten gedownload. Soms is er Nederlandse ondertiteling bij. Maar bij de wat oudere films meestal niet.

Hier de site, als je geïnteresseerd bent: http://thepiratebay.org/
Mocht je geen ondertiteling hebben kijk dan op http://www.ondertitel.com en gebruik een bsplayer waarmee je de ondertiteling kan afspelen tijdens de film http://www.bsplayer.com

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 18 aug 2010 15:26

timdekw schreef:Ik kan me dan eerlijk gezegd weer totaal geen één film herinneren die ik gezien heb met Chuck Norris erin. Een paar afleveringen van Texas Ranger als klein jochie, maar dan houdt het echt op. :)

Misschien dat ik daar eens iets aan ga doen, hetzelfde geldt overigens voor Seagal. Dat wordt een hoop actiefilms kijken in de nabije toekomst 8)
Ja dat zou ik inderdaad echt eens doen. Er zullen een heleboel mooie en geslaagde actieflicks voorbij gaan hoor. Hoe ga je te werk gaan. Van oud naar de nieuwe films toe of moet ik een paar aanraders geven?

Van de ondertiteling lukt inderdaad meestal apart ook wel. De onderstaande site gebruik ik by the way regelmatig. Toch bedankt hoor. :)

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 aug 2010 15:37

GREAT martial art fan schreef:
timdekw schreef:Ik kan me dan eerlijk gezegd weer totaal geen één film herinneren die ik gezien heb met Chuck Norris erin. Een paar afleveringen van Texas Ranger als klein jochie, maar dan houdt het echt op. :)

Ja dat zou ik inderdaad echt eens doen. Er zullen een heleboel mooie en geslaagde actieflicks voorbij gaan hoor. Hoe ga je te werk gaan. Van oud naar de nieuwe films toe of moet ik een paar aanraders geven?

Van de ondertiteling lukt inderdaad meestal apart ook wel. De onderstaande site gebruik ik by the way regelmatig. Toch bedankt hoor. :)
Ik denk dat ik er morgenmiddag eens voor ga zitten en dan begin ik denk ik gewoon bij oud en dan naar nieuw. Dat lijkt me het beste en het makkelijkste. Gelukkig heb ik zo'n beetje alles van van Damme al gezien anders was het helemaal een onmogelijke opgave geworden.

Plaats reactie