Wie is een slechtere regisseur?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
Mlima
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Wie is een slechtere regisseur?

Bericht door Mlima » 25 jun 2011 14:33

Slechte regisseurs zijn gemakkelijk te vinden, een en ander sterk afhankelijk van het genre dat je graag ziet. Zombies, monsters, Robots - het kan me allemaal gestolen worden, dus in dat genre kan geen enkele regisseur me bekoren, het is Hollywood rotzooi pur sang.
Ik denk dat m'n leeftijd ook wel een rol speelt, maar never en nooit heb ik dit soort films graag gezien. Ik heb zelf ooit ' s actief gewerkt in een echte Hollywood B, een film die werkelijk op de montagetafel gesneuveld is. (Peter Hyams, Musketeer).
De troep die momenteel uit Hollywood komt geeft een aardige indruk van de geldverspilling en het vluchtkapitaal dat dit soort ellende financiert. Corbijn had een pareltje van een cast maar maakte er evengoed een zootje van. Ridley Scott had er een perfect verhaal van gemaakt. Ter vergelijking dus.
Als we Hollywoodbudgetten zouden hebben voor in Europa gemaakte films, zou het verhaal er wel eens anders uit kunnen zien.
Maar een Amerikaan kijkt nauwelijks naar een Europeese film, dus die sloot tussen de twee continenten is in dat opzicht onoverbrugbaar.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 aug 2011 09:01

Slechte regisseurs zijn inderdaad makkelijk te vinden, de makers van films waar geen kraak of smaak aan zit en die je binnen 1 minuut alweer vergeten bent na het kijken, waarin alles voorgekauwd wordt en bijna alles voorspelbaar is zonder iets aan de fantasie over te laten of/en waarbij je zelf moet nadenken, waarin alles zo glad is als een aal vooral de perfect uitziende karakters zonder karakter, en waarin niks aan de verbeelding overgelaten wordt de makers van de talloze remakes die alle smaak en kraak verloren hebben en geheel gebaseerd zijn op het moderne veelal smakeloze publiek, de pulp voor de massa.
voorbeelden:
Goed:
No Country for Old Men (2007)
Slecht:

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 26 feb 2012 03:07

Ik zit te denken aan Roger Corman. Een slechte regisseur maar wel verantwoordelijk voor de carrière van een groot aantal van de meest getalenteerde regisseurs, Scorsese, Coppola etc..

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 18 mar 2012 20:28

Wat is er zo slecht aan avatar?

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 03 jul 2012 01:06

Leuk topic :T

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 03 jul 2012 11:53

Mlima schreef:Corbijn had een pareltje van een cast maar maakte er evengoed een zootje van. Ridley Scott had er een perfect verhaal van gemaakt. Ter vergelijking dus.
Ook Scott kan behoorlijk prutsen. Vooral dat laatste werkje van hem. :x

IMHO uiteraard. :wink:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 03 jul 2012 12:13

IYHO indeed!

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 03 jul 2012 15:01

kingcreole schreef:Wat is er zo slecht aan avatar?
Ik denk dat het bij Avatar zo was dat je naar een computerspelletje zat te kijken, en Avatar zelf is gewoon niet boeiend, niet bijzonder, en te langdradig (nu heb ik niks tegen langdradige films, dat vind ik vaak de beste, maar bij Avatar begon het gewoon te vervelen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 03 jul 2012 17:24

Aston schreef:IYHO indeed!
:+

Maar wat is nou goed en wat is nou slecht?
Blijft subjectief hé. :wink:

Hoe dan ook zelfs een "goeie" regisseur ala Scott maakt wel eens een "slechte" film. O+
Of zoals akketa en Rem aanhalen mbt Joel Schumacher. Ook hij had zijn slechte dagen.
Niemand is perfect!

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 04 jul 2012 01:35

Roger Christian is een slechte regisseur. Als je aan Star Wars en Alien hebt gewerkt, en je gaat dan zelf films regisseren en je komt met Battlefield Earth... tja.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 04 jul 2012 06:18

Ed Crane schreef:Roger Christian is een slechte regisseur. Als je aan Star Wars en Alien hebt gewerkt, en je gaat dan zelf films regisseren en je komt met Battlefield Earth... tja.
Dan ben je bijna net zo briljant als Uwe :)

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 04 jul 2012 09:03

Ed Crane schreef:Roger Christian is een slechte regisseur. Als je aan Star Wars en Alien hebt gewerkt, en je gaat dan zelf films regisseren en je komt met Battlefield Earth... tja.
Misschien heeft hij dat expres gedaan 8)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 04 jul 2012 22:37

Kwa c.v. van Roger is idd niet indrukkend. Nostradamus wellicht een zeer kleine uitzondering.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 jul 2012 14:06

MargotTenenbaum schreef:
Ja dat is het natuurlijk, volgens mij heb je gelijk! Hij wist dat er een Battlefield Earth film zou komen. Dus de enige manier om $cientology's plan om via Hollywood de wereld te veroveren te saboteren, was z'n carrière op te offeren voor de goede zaak, door als regisseur het project te infiltreren, en stiekem van Battlefield Earth de tenenkrommend domste film aller tijden te maken. Wat een held! _O_

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 15:35

Ed Crane schreef:
MargotTenenbaum schreef:
Ja dat is het natuurlijk, volgens mij heb je gelijk! Hij wist dat er een Battlefield Earth film zou komen. Dus de enige manier om $cientology's plan om via Hollywood de wereld te veroveren te saboteren, was z'n carrière op te offeren voor de goede zaak, door als regisseur het project te infiltreren, en stiekem van Battlefield Earth de tenenkrommend domste film aller tijden te maken. Wat een held! _O_
Gelukkig, het kwartje valt nog ook! :T

Plaats reactie