Wie is een slechtere regisseur?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Wie is een slechtere regisseur?

Bericht door bobocad » 08 jan 2013 10:44

TheCube schreef:Een Slechte Regisseur is iemand die zijn werk maakt omdat hij er bakken met geld aan wilt verdienen,een Goede Regisseur is een regisseur die zijn verhaal wilt vertellen ongeacht wat.
Dus een goede regisseur hoeft geen salaris te hebben. :T

TheCube
Bijrol
Bijrol

Bericht door TheCube » 08 jan 2013 11:04

Een salaris hoeft niet altijd bakken met geld te zijn ;)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 08 jan 2013 11:55

Bakken met geld is een relatief begrip :wink:
Geld is geld, en iedereen in de filmwereld wilt zijn/haar boterham verdienen. Geen enkele mens wil minder geld verdienen.
Hoe dan ook jou vergelijking raakt kant noch wal.

TheCube
Bijrol
Bijrol

Bericht door TheCube » 08 jan 2013 13:38

Al met al bedoel ik gewoon dat mensen met een passie en liefde voor film een beter product neerzetten dan mensen die dat niet hebben en dit werk doen alleen om het feit dat er een mooi loonstrookje aan hangt.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 08 jan 2013 13:47

TheCube schreef:Een Slechte Regisseur is iemand die zijn werk maakt omdat hij er bakken met geld aan wilt verdienen,een Goede Regisseur is een regisseur die zijn verhaal wilt vertellen ongeacht wat.
Die laatste soort is natuurlijk ook de soort die flink gesubsidieerd moet worden.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 11 jan 2013 12:17

TheCube schreef:Al met al bedoel ik gewoon dat mensen met een passie en liefde voor film een beter product neerzetten dan mensen die dat niet hebben en dit werk doen alleen om het feit dat er een mooi loonstrookje aan hangt.
Volgens mij verdient Steven Spielberg meer dan Uwe Boll.

Ik denk dat Kurz een betere standpunt heeft.
Colonel_Kurz schreef:Ongeacht een compleet gebrek aan talent of inzicht in het verhaal dat hij wil vertellen? :P

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 11 jan 2013 13:28

En Uwe Boll is dan weer een mooi voorbeeld van een gesubsidieerde regisseur. :)

Al kon ik Rampage wel goed smaken.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 11 jan 2013 13:43

Rampage was wel ok, maar dat hij een keer aardige film zou uitpoepen was een statistische zekerheid. Als je 30 films op je naam hebt staan moet daar toch wel iets aardigs tussen zitten. Wat een film diarree heeft die man: 3 à 4 films per jaar is meer regel dan uitzondering. 2012 vind ik het beste jaar uit zijn carrière trouwens: Er is dat jaar geen enkele Boll film uitgebracht. Helaas staan daar dit jaar 4 films tegenover :x

TheCube
Bijrol
Bijrol

Bericht door TheCube » 11 jan 2013 14:46

Even een vergelijking met een top film: Intouchables: € 9.500.000
en dan even een flop "Seeking Justice Budget":$17,000,000 ( Genre en soort film niet vergelijken alleen het budget )

Je hebt dus niet heel veel geld nodig om een goede film te maken,het verhaal kan simpel maar briljant zijn en goed uitgewerkt. Dus als je een beetje subsidie hebt dan hoeft dat echt geen slechte film of regisseur te zijn lijkt mij...

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 11 jan 2013 15:45

Ligt eraan. Het budget bestaat meer uit acteurs en regisseurs. Naast je crew (o.a. camera/lichten/kleding/make-up/set designer/location scouts/special effects e.d.) heb je ook met equipment te maken. Uiteraard in pre-productie fase heb je ook te maken met set design/lokaties (ivm filmvergunningen) e.d. Het script/screenplay en storyboard heeft ook invloed op de film. En kost uiteraard ook geld :wink: Al zal de regisseur wel zijn/haar stempel neerzetten ivm het script/screenplay/storyboard, hij of zij zal ook te maken krijgen met de producent en/of filmmaatschappij die al te vaak bemoeien. Tenzij je machtig bent als Steven Spielberg :wink: Als de film is geschoten/opgenomen zal deze in de post production fase gaan en ook dat kost geld. De editing fase is sowieso al een must. Uiteraard kost dat geld en telt toch mee aan het totale budget van de film.
Voor marketing doeleinden schijnt er aparte budgetten te zijn. Kortom er komt meer kijken bij een film maken.

Overgens heeft Intouchables ruim €320.3 miljoen verdient. Ter vegelijking met Seeking Justice zou Olivier Nakache en Éric Toledano bakken vol met geld verdienen :wink:

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 11 jan 2013 19:38

Uwe Boll is niet zo slecht,hoor. Postal viel toch mee en Rampage was nog ok.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 12 jan 2013 01:57

Om maar eens de startpost te gaan herhalen.
vincentboink schreef:Uwe Boll of Micheal bay? voeg zelf maar een ander potentieel kandidaat toe.
Ik heb gemerkt dat bijden niet echt gelieft zijn op dit forum.
Want in principe ging het om deze 2. Mijn voorkeur gaat toch naar Bay. Ik schaam mij niet voor dat ik al zijn film regie klussen op de zilveren schijf & blauwe schijf heb. Nog bonter dat ik 2 Criterions heb van Bay. Ik heb gemerkt dat er geen enkele Uwe in de Criterion reeks is uigebracht. Joost mag weten waarom. }:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 29 jan 2013 02:30

Zelfs Transformers 2?! Kom op, die is echt te slecht om aan te schaffen, al krijg je geld toe, dan nog... :} :)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 03 feb 2013 18:10

Zelfs ik geef toe als "die hard" Bay fan dat ik Transformers 2 bagger vind. Nog erger ik heb Transformers 2 ook nog op Blu-ray (zat bij het totale trilogie Blu-ray pakket). Als schrale troost kan ik iig zeggen dat ik Megan Fox & Isabel Lucas in HD kan kijken :D

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 10 mei 2013 15:30

Je kunt ook stellen dat je een Transformer 2 onderzetter hebt. :D

Plaats reactie