Wie is een slechtere regisseur?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Wie is een slechtere regisseur?

Bericht door bobocad » 14 mei 2013 21:27

DrMabuse schreef:Je kunt ook stellen dat je een Transformer 2 onderzetter hebt. :D
Nog wel ja. :D
Vanaf zomer 2014 kan het nog anders worden ivm Transformers 4. :wink:

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 05 jun 2013 07:47

Alvast een disclaimer: Ik kan het verkeerd hebben :wink:

In mijn perceptie gaat M. Night Shyamalan een label van slechtere regisseur krijgen. The Last Airbender is een film die niet in dank wordt afgenomen met name de Airbender fans. After Earth wordt ook niet onthaald als 1 van zijn beste werken (zie US box office en de slechte cijfers bij IMDb & RT). Lady in the Water is ook een hit and miss, veelal een miss. Al ik denk dat meerdere mensen Lady beter kunnen waarderen dan Last Airbender.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 05 jun 2013 07:49

En wat z'n oudere films betreft is het ook een beetje een one-trick pony, op een gegeven moment wist je gewoon dat er een 'twist' in het verhaal zou komen :)
Valt me mee dat je The Happening niet noemt trouwens.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 05 jun 2013 08:00

De twist in het verhaal maakt hem eerder een voorspelbare schrijver in plaats van een slechte regisseur. De vraag is wanneer voor hem de perceptie zo ver gaat doorslaan dat men ook de films die nu nog goed gewaardeerd worden massaal gaat afkraken, bijvoorbeeld omdat ze enkel op die twist leunen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 05 jun 2013 08:06

Sha schreef:Valt me mee dat je The Happening niet noemt trouwens.
Ik ben mild. :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 05 jun 2013 08:07

Ik vond Signs (en Unbreakable) anders verdomd goeie films. The Sixth Sense ook eigenlijk. Dat je de 2e keer weet hoe het zit doet daar niet aan af.

The Happening is wel een van de slechtste films die ik ooit gezien heb..

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 05 jun 2013 08:11

bobocad schreef:...Lady in the Water is ook een hit and miss, veelal een miss. Al ik denk dat meerdere mensen Lady beter kunnen waarderen dan Last Airbender.
Bij Lady in the Water speelde vooral de verwachting van mensen mee die totaal niet strook met de film zelf. Iedereen verwachtte een film als The Sixth Sense, maar kreeg een modern sprookje voorgeschoteld. Bij een tweede kijkbeurt wordt de film al een stuk beter.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jun 2013 08:36

Rich Art schreef:Bij Lady in the Water speelde vooral de verwachting van mensen mee die totaal niet strook met de film zelf.
Idem bij The Village, gepromoot als een horrorfilm met enge monsters, terwijl het dat absoluut niet was.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 05 jun 2013 08:59

Wordt Shyamalan (nu) verguist omdat de marketing niet strookt met zijn films.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 05 jun 2013 09:28

Deels wel ja, al kan ik niet spreken voor films als The Last Airbender en After Earth, omdat ik die niet heb gezien.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 05 jun 2013 09:45

Het is wel echt zeldzaam dat iemand zo kan afdalen met de kwaliteit van zijn films :N. The Sixth Sense wordt toch al wel als klassiekertje gezien, Unbreakable vond ik goed en Signs was zeer vermakelijk hoewel ik betwijfel of ik daar anno 2013 nog zo enthousiast van zal worden.

En dat The Village gepromoot werd als horrorfilm kwam natuurlijk meerendeels omdat het anders de 'twist' zou onthullen.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 05 jun 2013 09:56

Rich Art schreef:Bij Lady in the Water speelde vooral de verwachting van mensen mee die totaal niet strook met de film zelf. Iedereen verwachtte een film als The Sixth Sense, maar kreeg een modern sprookje voorgeschoteld. Bij een tweede kijkbeurt wordt de film al een stuk beter.
Ik niet, hoor. Ik verwachtte een sprookje en dat kreeg ik... zij het verpakt als een belachelijk domme film.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re:

Bericht door Rich Art » 05 jun 2013 09:58

Thiver schreef:Ik niet, hoor. Ik verwachtte een sprookje en dat kreeg ik... zij het verpakt als een belachelijk domme film.
Smaken verschillen in dit geval. :)

Maar ik doelde met mijn post natuurlijk op de grote massa die met de verkeerde verwachting naar de bioscoop ging.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jun 2013 10:12

McMurphy schreef:En dat The Village gepromoot werd als horrorfilm kwam natuurlijk meerendeels omdat het anders de 'twist' zou onthullen.
Zit wat in, maar naar mijn idee draaide de film daar ook veel minder om dan z'n voorgangers. Ik zag hem al lang van tevoren aankomen (terwijl ik meestal vrij makkelijk voor de gek te houden ben), maar de film leed daar naar mijn mening totaal niet onder, hij heeft meer dan genoeg andere kwaliteiten. Alleen was Shyamalan nu eenmaal de regisseur van de geniale plottwists, dus is dat zowat het enige waar iedereen nog op lette: hoe gaat ie ons nu weer voor de gek houden?
Laatst gewijzigd door WizardOfOss op 05 jun 2013 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 05 jun 2013 10:13

Sixth Sense is natuurlijk een soort van moderne klassieker geworden, Unbreakable vind ik persoonlijk beter, en dat is een film die nu nog steeds overeind blijft in mijn ogen. Daarna was het aflopende zaak al heb ik nog kunnen genieten van Signs en The Village, al heb ik beide al jaren niet meer gezien. Zijn recentere werk wel gezien, en ondanks dat ze goed zijn om eens te zien, zijn het geen films die (op een positieve manier) bijblijven. Toch jammer... denk persoonlijk dat hij terugmoet naar een kleinschalige film, met een retegoed verhaal, zonder teveel effecten en dingen, vind zijn films daarin ook niet zo sterk.

Plaats reactie