Andy Serkis

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Andy Serkis

Bericht door Bilbo » 08 mei 2012 14:57

Ik vind deze wel missen. Andy Serkis, één van de beste maar ook één van de meest ondergewaardeerde acteurs van deze tijd. Hij speelde Gollum in PJ's Lord Of The Rings (en binnenkort in The Hobbit), King Kong/Lumpy in PJ's King Kong, Captain Haddock in Steven Spielberg's The Adventures Of Tintin: Secret Of The Unicorn en natuurlijk Caesar in Rupert Wyatt's Rise Of The Planet Of The Apes .... Maar laat je niet misleiden door al deze motion-capture rollen van deze man (op Lumpy na dan), want zonder die techniek is hij ook goed: William Hare in John Landis' Burke & Hare of Mr. Alley in The Prestige... Zijn er nog aanraders qua films met deze man???

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Andy Serkis

Bericht door Remon » 08 mei 2012 15:02

Heel knap wat hij allemaal doet met de motion capture, maar ik ben benieuwd hoe hij overeind blijft in grotere producties als mens zijnde. In The Prestige was het een kleine bijrol, en verder ken ik eigenlijk niks van hem.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 mei 2012 15:34

In King Kong had hij natuurlijk ook een "normale" rol. :)

Afbeelding

En dat was meer dan een kleine bijrol.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 08 mei 2012 17:40

Vrij recent zag ik hem in een normale rol in de film Longford. Dat was een sterke prestatie in een vrij belangrijke bijrol.
Die geanimeerde personages vind ik toch lastig te beoordelen; het blijft moeilijk in te schatten hoeveel inbreng van de acteur komt en wat van de animator.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 10 mei 2012 20:35

Rich Art schreef:In King Kong had hij natuurlijk ook een "normale" rol. :)

Afbeelding

En dat was meer dan een kleine bijrol.
Ja, da's Lumpy, die heb ik genoemd hierboven :D

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 10 mei 2012 20:37

Straka schreef:Vrij recent zag ik hem in een normale rol in de film Longford. Dat was een sterke prestatie in een vrij belangrijke bijrol.
Die geanimeerde personages vind ik toch lastig te beoordelen; het blijft moeilijk in te schatten hoeveel inbreng van de acteur komt en wat van de animator.
Bij Rise Of The Planet Of The Apes deed Serkis de bewegingen en volgens mij ook de geluiden. Ook de gezichtsuitdrukkingen zijn van het afgeleid (Caesar lijkt in deze film wel wat op Serkis) ... De animators maakten het geheel.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 11 jun 2012 17:46

Over apen gesproken. Ik mis Enslaved: Odyssey to the West (geschreven door Alex Garland) in het rijtje van . Het mag dan geen film zijn, maar hij deed wel de stem en motion capture bewegingen van Monkey. Tevens speelde hij (zonder motion capture) Pyramid.

Als er ooit een Oscar for best motion capture performence dan loopt Andy Serkis er makkelijk mee weg :wink:

Plaats reactie