Het grote Audrey Hepburn-topic

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Wat is Audreys beste film

Roman Holiday
5
42%
Sabrina
0
Geen stemmen
War And Peace
0
Geen stemmen
Funny Face
0
Geen stemmen
Love in the Afternoon
0
Geen stemmen
Green Mansions
0
Geen stemmen
The Nun's Story
0
Geen stemmen
The Unforgiven
0
Geen stemmen
Breakfast at Tiffany's
6
50%
Charade
1
8%
The Children's Hour
0
Geen stemmen
Paris - When it Sizzles
0
Geen stemmen
My Fair Lady
0
Geen stemmen
How To Steal A Million
0
Geen stemmen
Two For The Road
0
Geen stemmen
Wait Until Dark
0
Geen stemmen
Robin And Marian
0
Geen stemmen
They All Laughed
0
Geen stemmen
Always
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Het grote Audrey Hepburn-topic

Bericht door Orangey » 23 feb 2013 22:55

Erg interessant.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Orangey recenseert: Roman Holiday

Bericht door Orangey » 28 feb 2013 23:51

Roman Holiday
Audrey Hepburn at her Oscar-winning best in an immortal comedy-romance!

Regie: William Wyler
Met: Audrey Hepburn, Gregory Peck, Eddie Elbert en anderen
Afbeelding
De derde alinea bevat spoilers!

Haar rol als prinses Ann was Audreys eerste echte hoofdrol in een speelfilm. En het had niet veel gescheeld of dit was anders geweest. De rol was eerst bedoelt voor Elizabeth Taylor toen Frank Capra met het idee voor deze film kwam. Capra vertrok omdat hij het budget te laag vond en Taylor wegens contractuele problemen. Daarna werd het project opgepikt door William Wyler die graag op locatie wilde filmen. Paramount ging akkoord, maar schroefde het budget omlaag en de film moest in zwart-wit opgenomen. Wyler begon dit project met een budget van anderhalf miljoen dollar én met Hepburn.
Roman Holiday vertelt het verhaal van prinses Anne, die door Europa reist om daar de hoofdsteden bezoekt. Op een avond in Rome is ze alle plechtigheden zat en verzet ze zich tegen het protocol. Ze slaagt erin om te ontsnappen en komt in het nachtelijke Rome terecht. Hier wordt ze op een bankje gevonden door de Amerikaanse journalist Joe Bradley. Deze wil haar aanvankelijk met een taxi terug naar huis sturen, maar besluit om haar mee naar huis te nemen wanneer dit niet lukt. De volgende dag wordt ze door Bradley, die hoopt een mooi artikel te kunnen schrijven, meegenomen in de stad om dingen te doen die normale mensen doen. En zo beleven ze de leukste avonturen in Rome: een ze rijden op een scooter, ze schoppen ruzie op een feestje (Audrey vecht!), kortom alles dat een prinses niet gewend is. Tegelijkertijd bloeit moois op tussen Bradley en de prinses.
De liefde die opbloeit tussen de twee is geen gemakkelijke: de twee zullen namelijk niet bij elkaar kunnen blijven, omdat zij een prinses is en hij een man van het volk. Dit is ook het wrange aan de film: na zoveel mooie momenten moeten de twee geliefden elkaar verlaten en dit valt voor beiden zwaar. Ook voor Bradley die zelfs zijn artikel opgeeft om hun relatie geheim te houden. Tijdens de release van de film speelde een soortgelijke affaire tussen prinses Margaret, zuster van koningin Elizabeth II, en een RAF-piloot. Deze relatie liep parallel met het verloop van de film, want ook deze twee geliefden mochten niet trouwen.
Hepburn won voor haar eerste Acadamy Award, toch blies het acteerwerk op zich mij niet omver. Haar charisma wel, als prinses is ze betoverend, met haar frisse en vriendelijke uitstraling. Gregory Peck speelt ook erg overtuigend en heeft ook erg veel charisma. Deze chemie tussen deze twee is ijzersterk en daardoor ze laten alles erg natuurlijk overkomen. Qua acteerprestaties zijn ze gelijkwaardig, maar ik denk dat Hepburn uiteindelijk die Oscar heeft gekregen, omdat haar karakter een stuk interessanter is dan Pecks. Eddie Albert ontving voor zijn bijrol als Irving Radovich (een fotograaf die prinses Annes avonturen stiekem fotografeert) een Oscarnominatie. Hier kan ik niet helemaal in komen: hij deelt vooral erg veel scènes met Peck (ook een aantal met Hepburn) en daarin laat Peck een beter indruk achter. Ik had het persoonlijk gepaster gevonden als Peck een Oscarnominatie had gekregen.
Het script van Roman Holiday is goed, weinig subtiel, maar het verhaal wordt op een aangenaam tempo verteld en de dialogen zijn van een degelijk niveau. Het einde is gelukkig niet zo cliché als bij veel genregenoten en dat werkt, zelfs voor een film van 60 jaar, verfrissend.
De avonturen van prinses Anne in Rome zijn erg vermakelijk en hebben een zeer hoog feelgoodgehalte. Al met al is dit waarschijnlijk een van Audreys beste en bekendste films en dat is begrijpelijk, want het is naast een oerdegelijke Hollywoodproductie ook een van de beste romantische komedies die er tot op heden is gemaakt.

Afbeelding

Filmtotaal
IMDb
Rotten Tomatoes
Laatst gewijzigd door Orangey op 01 apr 2013 17:24, 9 keer totaal gewijzigd.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Roman Holiday in beeld

Bericht door Orangey » 01 mar 2013 00:02

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Van links naar rechts
Officiële Poster - Hepburn als prinses Anne
Hepburn en Peck - Audreys screentest die dramatisch verliep
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Orangey op 04 mar 2013 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Galaxy reclamespot

Bericht door Orangey » 01 mar 2013 11:45

Met behulp van CGI heeft het Britse chocolademerk Galaxy Audrey Hepburn voor even terug gebracht voor hun commercial. Deze reclame speelt zich af aan de Italiaanse kust en heeft als achtergrondmuziek Moon River, gecomponeerd door Henry Mancini voor Breakfast at Tiffany's. Ik vind het persoonlijk erg mooi gedaan en erg hartverwarmend :T

Bron: http://news.cnet.com/8301-17938_105-575 ... ew-cgi-ad/

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 01 mar 2013 13:54

Ik stem op Roman Holiday (1953).

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 01 mar 2013 14:23

Dat is ook een van mijn favorieten. :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 mar 2013 14:52

Mijne ook, toch stem ik op Charade.... :B:

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 01 mar 2013 14:55

Behoort ook tot mijn favorieten.

Volgende die ik ga recenseren is Sabrina.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mar 2013 15:46

Ik ga nu in ieder geval bewust geen Galaxy chocolade kopen.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Audreys Stijl

Bericht door Orangey » 07 mar 2013 22:04

Audreys Stijl
Leer van een van de grootste stijliconen

Afbeelding

Aangezien Audrey voor mij (en een hoop anderen) de mooiste vrouw is die ik ken, is het voor de dames onder ons misschien wel leuk om te weten hoe jij nu ook zo'n verpletterende indruk maakt op je mannelijke medemens. Met behulp van een door Audrey beïnvloede kledingstijl, ze was en is natuurlijk niet voor niets een groot stijlicoon. Lees, laat de informatie op je inwerken en waag een poging Audreys stijl na te bootsen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het volgende stuk niet zelf heb geschreven, maar van de site mode.excite.nl heb gehaald, dit omdat mijn kennis van mode erg beperkt is.

Audrey Hepburn stijl
Met een paar simpele tips kun jij je vast voorbereiden op de Audrey Hepburn look. Het grote voordeel van Hepburns stijl is dat ze heel consequent was in de keuze van tijdloze, elegante kleding.

Ken je lichaam. Audrey Hepburn was groot voorstander van het accentueren van haar sterkste punt: haar smalle taille. Daar paste ze haar kledingkeuze op aan. Ga na bij jezelf wat je sterke punten zijn en benadruk die. Als je onzeker bent over sommige aspecten van je lichaam, probeer die dan juist niet te benadrukken. Pasvorm is enorm belangrijk. Laat eventueel colbertjes en blouses op maat maken.
Less is more. Hoewel Hepburn niet vies was van accessoires, leefde ze bij het statement dat echte stijl geen opsmuk nodig heeft. Simpele elegantie, daar gaat het om. Bedenk wat het belangrijkste is in je outfit en concentreer je daarop.
Trek je niets aan van trends. Als je kleding mooi zit, dan hoef je niet mee te doen aan trends. Blijf bij klassieke stukken waarvan je weet dat ze bij jouw lichaam passen. Laat je inspireren door het modebeeld als het gaat om kleuren of simpele accessoires. Als jouw stijl ineens een trend wordt, mag je alsnog inslaan.
Zorg voor je lichaam. Audrey Hepburn kwam altijd verzorgd voor de dag. Keurige wenkbrauwen, een goed verzorgde huid, verzorgde handen en een kapsel dat bij de vorm van haar gezicht paste. Deel van haar uitstraling was ook haar houding: Audrey was zich als balletdanseres erg bewust van haar houding en voorkomen.
Wees zuinig op je kleding. Het lijkt logisch, maar gemakzucht kan soms reden zijn dat je kleding regelmatig moet vervangen. Volg de wasinstructies op, scheid kleuren en was tere materialen op de hand. Strijk altijd op de binnenkant van de kleren. Wat betreft schoenen; laat ze regelmatig verzolen en poets ze op. Zo gaan ze nog jaren mee.

Audrey Hepburn basics
Om je Audrey garderobe op te starten kun je natuurlijk het beste inspiratie opdoen in haar films, maar een aantal kledingstukken passen onmiskenbaar bij de Audrey Hepburn look. Ten eerste een witte blouse zoals in de film "Roman Holiday": een simpel model zonder tierelantijnen die je eventueel in je middel kunt knopen. Ten tweede een paar balletschoentjes of flatjes. De little-black-dress is het derde onmisbare item voor je Hepburn garderobe, gezien in "Breakfast at Tiffany's" en "Sabrina". Ook uit Sabrina, het vierde item, een goed passend mantelpak. Het vijfde item is een lange sjaal die je op verschillende manieren kunt dragen. Verder kun je investeren in simpele handtassen, een trenchcoat, een grote zwarte zonnebril, capribroeken en zwarte coltruitjes of vestjes.

Hopelijk heb je er iets van opgestoken en veel succes met het toepassen van Audreys stijl. Ter afsluiting een afbeelding van Audrey zoals de meesten haar waarschijnlijk kennen: in Breakfast at Tiffany's.
Afbeelding
bron

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 10 mar 2013 21:59

*Noteert Charade*

Zo zien we maar weer, Icheckmovies aanhouden voor beste films is niet altijd ideaal. Staat slechts in The Criterion Collection lijst als 1 van de 729. Veel te weinig volgens mij. Maar mystery/thriller i.c.m. romantiek en humor van voor 1970 ben ik dol op dus ik zal hem zeker een keer zien. Bovendien: Audrey Hepburn natuurlijk. :+ Pfff, die regisseur heeft trouwens veel musicals gemaakt zeg. En Singin' in the rain. :T

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 10 mar 2013 22:26

Zeker doen, is echt een van mijn favoriete Hepburnfilms. :T

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Audrey in het nieuws

Bericht door Orangey » 17 mar 2013 00:31

Kinderen Audrey Hepburn onbekend met beroemdheid moeder

De kinderen van wijlen Audrey Hepburn hadden geen idee hoe beroemd hun moeder was, tot ze stierf. Het is dit jaar twintig jaar geleden dat Hepburn, toen 63, aan de gevolgen van kanker overleed.

"We wisten tot dan niet echt op wat voor manier ze het publiek had geraakt", aldus oudste zoon Sean (nu 52) in een interview met The Sun.

"Maar toen vulden de straten van ons dorp van 600 inwoners zich met 25.000 mensen. Een week later ging ik naar de vliering en vond ik tassen vol brieven, boeken, gebeden en origami, naar ons opgestuurd door mensen van over de hele wereld", zegt Sean.

"We lieten een kaart drukken met een afbeelding van mijn moeder erop en stuurden die naar een paar duizend mensen. We vonden het heel vervelend dat we niet iedereen konden antwoorden", aldus de oudste zoon.

Luca (43), Audreys jongste zoon, zegt dat hij ook helemaal niet wist dat de vrienden van zijn moeder wereldberoemd waren. "Acteurs die bij ons langs kwamen, werden alleen met hun voornaam aangesproken. "Ik realiseerde me pas later dat 'Julie' Julie Andrews was."

Bron

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Audrey in het nieuws

Bericht door Bilbo » 17 mar 2013 18:21

Dat is.. vrij vreemd om te lezen..

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 19 mar 2013 22:01

Leuk Topic, Orangey.
Wat vind je van het feit dat Truman Capote, Breakfast at Tiffany's schreef met Marilyn Monroe in gedachten voor de rol van Holly? De rol van Holly was volledig voor haar geschreven.
Laatst gewijzigd door DrMabuse op 19 mar 2013 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie