Oog voor schoonheid

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Oog voor schoonheid

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 10:16

Een nieuwe topic, Oog voor schoonheid genaamd, een niet meer zo spontane ingeving, ook niet meer op het eind van dinsdagmiddag. Dit topic begon als Stories for boys, een leuke titel voor een liedje, maar bleek voor dit een beetje kort door de bocht en vaag. Gelukkig waren er wat mensen die wilden meedenken en zo is het oog voor schoonheid geworden, waarvoor de credits naar Touchwood gaan.

Maar waar dit dan zoal over moet gaan zal je denken? Niet zozeer over mannendingen in het algemeen, we zitten hier natuurlijk wel op een filmforum.

Wat dan wel? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een stuk over een vrouw die iets heeft gepresteerd in de filmwereld, óf een vrouw uit de filmwereld die juist een verhaal heeft wat het (her)vertellen waard is, óf gewoon een gruwelijk lekker wijf (pardon vrouw)… of zo mogelijk een combinatie van deze elementen. Dit alles vanzelfsprekend voorzien van foto en/ of video materiaal.

Het staat vanzelfsprekend vrij dit topic op te leuken met een mooie verhaal van, en over schoonheid.
Om toch even een soort van compact overzicht te creëren zal ik een soort inhoudsopgave bieden aan de hand van avatars.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jennifer Lawrence / Scarlett Johansson / Emma Stone

Afbeelding Afbeelding
Julianne Hough/ Jessica Chastain

eerder aangemaakte topics met een oog voor schoonheid...
Afbeelding Afbeelding
Zooey Deschanel / Amy Adams
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 29 mei 2013 09:13, 10 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Stories for boys

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 10:18

Om dit topic te openen begin ik met de kersverse winnares van de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol, oftewel Jennifer Lawrence. Deze op 15 augustus 1990, in Kentucky geboren actrice was twee jaar eerder al genomineerd voor haar rol in de film Winter’s Bone.

Afbeelding

Jennifer heeft nooit enige drama lessen of acteer lessen gevolgd, maar is begonnen in het lokale theater. Vandaar besloot zij op haar veertiende een acteercarriere na te gaan jagen, daarbij haar ouders smekende om haar mee te nemen naar New York City op zoek naar een talent scout. Zo begon zij haar carriere in de The Bill Engvall Show, een comedy die drie seizoenen liep en die haar de Young Artist Award for Outstanding Young Performer in a TV Series opleverde, de eerste van vele awards die zouden gaan komen.

Na een kleine rol in Garden Party verscheen Jennifer in haar eerste grote rol in The Burning Plain, het regie debuut van Guillermo Arriaga, de schrijver van onder andere 21 Grams . In deze film speelde zij de dochter van Kim Basinger en de jonge versie van Charlize Theron. Geen slechte start, en ondanks dat de film geen groot succes werd vond ik hem zelf zeer onderhoudend.

In 2009 verscheen zij in de clip van The Mess I Made van Parachute

In haar rol van Ree Dolly in Winter's Bone woont ze samen met haar broertje, zusje en zieke moeder, voor wie zij zorgt, in het ruige Ozark berggebied. Wanneer zij hoort dat haar criminele vader hun huis als borg heeft opgegeven om onder zijn gevangenisstraf uit te komen, en vervolgens is verdwenen, besluit ze hem te gaan zoeken. We noteren 2010, het jaar van haar definitieve doorbraak. Het levert haar diverse awards en nominaties op, zoals nominaties voor een Golden Globe en een Oscar, waar ze in beide gevallen Natalie Portman voor zich moest dulden.

In het daarop volgende jaar laat ze haar gezicht zien in het Mel Gibson vehikel The Beaver, welke al in 2009 gefilmd was maar op de plank was blijven door de controverse omtrent eerder genoemde. Ook is zij te zien in een bijrol in het, in mijn ogen, ondergewaardeerde Like Crazy. Een film over een onmogelijke lange afstand relatie waar zij de ondankbare tweede keus speelt van de hoofdrolspeler. Hoogtepunt is echt haar rol van Mystique in X-Men: First Class. Toch is het belangrijkste moment dat jaar is het accepteren van de hoofdrol in de verfilming van de succesvolle boeken van The Hunger Games. Een rol waar ze goed over nadacht om te accepteren, omdat ze besefte wat voor invloed een filmproject van deze omvang voor haar carriere zou hebben.

Na een zwaar trainingsgprogramma wat onder andere boogschieten, klimmen, vecht, parkour, pilates en yoga bevatte, komt the Hunger Games in maart 2012 uit. Waarna direct een record word neergezet met 152,5 miljoen voor een non-sequel film. Als haar naam nog niet gevestigd was, is dat nu wel het geval. En dan… november 2012, een hoofdrol naast Bradley Cooper en Robert de Niro in Silver Linings Playbook. Zoals Peter Travers van Rolling Stone het mooi zou zeggen ‘Jennifer Lawrence is some kind of miracle. She’s rude, dirty, funny, foulmouthed, sloppy, sexy, vibrant and vulnerable, sometimes all-in the same scene, even in the same breath. She lights op the screen’. De rol zou haar de Golden Globe en de Oscar opleveren.

Een interview na uitreiking van de Oscars levert een verrassende eerste ontmoeting op met legende Jack Nicholson.

En dan… de dag van vandaag. Alle grote awardshows zijn achter de rug, wat ligt er voor ons? Dit jaar nog zal ze een rol spelen in Serena, de nieuwe film van Susanne Bier. Wederom een rol als onstabiele vrouw. Daarnaast kan men dit jaar het vervolg verwachten op het langverwachte tweede deel in de The Hunger Games reeks. Voor 2014 staat een ander vervolg in de planning in X-Men: Days of Future Past, en een rol in de nieuwe film van David O. Russell, de regisseur van het haar zoveel succes brengende Silver Linings Playbook, wederom naast Bradley Cooper. Ook zal ze een rol spelen in de verfilming van best-seller The Glass Castle. Een drukke agenda dus voor mevrouw Lawrence, daar zijn we de komende jaren, gelukkig, nog niet vanaf!
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 06 mar 2013 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 mar 2013 11:32

Leuk topic Axe.
En goede keuze ook om mee te beginnen..
Ze is succesvol en ook nog eens een lekker w... mooie vrouw :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 06 mar 2013 13:27

Wat een leuke meid is dat toch. Helemaal niet snotty niet hoity-toity, niet ingestudeerd: Verfrissend normaal. :)

Goed begin van een veelbelovend topic, Axe. Hoewel de titel er, gek genoeg, instant voor zorgt dat ik sommige woorden verkeerd lees. Maar dat ligt aan mij, dat zal het verwachtingspatroon wel zijn...
Axe schreef:Ik denk dan bijvoorbeeld aan een stuk over een vrouw
Zo las ik: 'stuk van een vrouw'... :P

Ben wel nieuwsgierig naar wat jullie (boys) nou aantrekt in een vrouw/actrice, wanneer ze niet alleen maar 'gruwelijk lekker' is. Hoop stiekem een beetje op een vervolg van dat opzetje wat Darko destijds maakte met:
'Darko's Top 10 Filmgodinnen' waar hij niet verder kwam dan nummertje tien...

Ik ga het zien ! :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 13:37

Denk dat wat jij beschrijft ook heel erg zorgde voor de gun-factor bij de Oscar uitreiking. Want ik moet eerlijk zijn dat hoe erg ik ook hoopte dat ze ging winnen dat zeker niet zomaar verwachtte.

En dat jij zulke dingen verkeerd leest, ligt inderdaad aan jou :8
Ik hoop dat er aardig wat 'boys' aanhaken (al zijn de 'girls' ook welkom hoor), en er zo leuk foto/video materiaal tevoorschijn komt. Mag natuurlijk ook altijd zomaar gepost worden, maar dan wel graag voorzien van een 'story'. Voor een losse foto of video is er natuurlijk al het 'babe-topic'.

Om je laatste vraag te beantwoorden betreft wat ons aantrekt in een vrouw/ actrice, kan ik alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat dat echt niet puur alleen om uiterlijk gaat. Zo vind ik Carey Mulligan een geweldige actrice, maar is ze voor mij geen lekker w... geile vrouw :P , al heeft ze wel weer wat. Meningen zullen verschillen. Het hoeft ook niet steeds zo'n lap tekst te zijn natuurlijk.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mar 2013 13:45

Leuke meid, en goede actrice! Ze lijkt echt een normaal persoon qua doen en laten, maar ook qua uiterlijk. Tuurlijk zit ze onder de make-up maar ze zou zomaar bij je in de klas kunnen zitten in tegenstelling tot een Scarlett bijvoorbeeld. Misschien helpt de leeftijd daar ook bij mee.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 13:48

En hoppa... zo mijn plan voor een tweede verhaaltje maar dan over Scarlett de prullemand in :|
Scarlett is ook 'maar' van 1984 (ik ben zelf van 1982), en heeft ook vast gewoon ergens op school gezeten. Dus... why not?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mar 2013 13:52

Haha, nouja, ga je gang want Scarlett Johansson blijft mijn nummer 1 qua uiterlijk. Maar Jennifer Lawrence is meer het girl next door-type. En Scarlett kan dan wel uit 1984 komen, ik kom uit 1989 dus dan zou ze mij niet zien zitten. Lawrence daarentegen...

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 13:54

Ha ja die ziet je vast zitten :B:

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mar 2013 13:56

Je weet het niet, Axel! Ik bedoel, waarom niet? Ze kent mij misschien niet, maar als ik toevallig in The Hunger Games zou spelen... B-)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 14:04

Ik gooi het 'ain't she charming' gehalte nog even wat omhoog...

Oh ja... en ik doe ook gelijk even wat aan het 'damn-ze-is-toch-wel-verdomde-hot-ook' gehalte :D
Want zo ging het bij mij eerlijk gezegd. Pas bij deze film, was ik om betreft haar. Was vast d'r donkere coupe.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 mar 2013 14:40

Ok, een mannentopic is altijd leuk. Dat vooropgesteld. :+

Maar ik begin door het bomen inmiddels het bos niet meer te zien:
Battle of the Babes
Poezentopic 18+
Mannentopic
Lekkerste actrices
Biertopic
Stories for boys

Hmm, als man kan je hier ergens je ei wel kwijt denk ik. Het mannentopic is trouwens inmiddels gedegradeerd tot pies- en scheetgrappen, ochtenderecties en prostaatproblemen. Is ook belangrijk, daar niet van... :D

Horen verhalen over succesvolle vrouwen trouwens niet thuis in het vrouwentopic of moet je het niet vanuit emancipatieoogpunt zien? :o

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 mar 2013 14:44

Jennifer Lawrence is top trouwens. En ze heeft echte borsten.

En inderdaad heel natuurlijk en spontaan. :T
Laatst gewijzigd door Aston op 13 mar 2013 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 mar 2013 14:48

Aston schreef:Horen verhalen over succesvolle vrouwen trouwens niet thuis in het vrouwentopic
Ehhh... (Dude!)
Afbeelding

Ik probeer hier juist wat meer te scheppen dan alleen plaatjes, of verhalen over bier of auto's. Vandaar dat ik dit topic ook gestart ben onder 'cast en crew'. Achtergrond verhalen, leuke weetjes, dat soort dingen. Aangevuld met plaatjes en videos van de geile wij... mooie vrouwen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 mar 2013 15:13

Oja, ik zie net pas dat het in 'cast en crew' zit. :8

Plaats reactie