Oog voor schoonheid

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Oog voor schoonheid

Bericht door Axeqlusive » 29 mei 2013 09:07

Het is ondertussen alweer een dikke maand geleden dat ik de vorige keer mijn oog voor schoonheid liet vallen op Julianne Hough, tijd dus voor een nieuw artikel. Een dame die hier zeer zeker past is dan Jessica Chastain, geboren op 24 maart 1977, is zij pas de laatste jaren erg in het oog springend, maar vooral ook hardwerkend met als kwantitatief hoogtepunt 2011 waarin zij zeven rollen toevoegde aan haar C.V.

Afbeelding

Geboren in Sacramento, Californie uit een gezin van een brandweerman en een veganistische kok. Waar ze het laatste altijd zal blijven, want zoals ze zelfs zegt: "I don't want to torture anything. It's about trying to live a life where I'm not contributing to the cruelty in the world. While I am on this planet, I want everyone I meet to know that I am grateful they are here."

Voor Jessica haar filmleven aftrapte in 2008 was zij al vier jaar werkzaam als actrice met bijrollen in series als ER, Veronica Mars en Law & Order: Trial By Jury. Tevens liet zij haar voetsporen achter in het theater, met een rol in Othello naast Philip Seymour Hoffman en een rol in Salome, geregisseerd door niemand minder dan Al Pacino. Deze rol bracht haar onder de aandacht bij diverse casting directors en zo maakte zij in 2008 haar debuut in Jolene, indirect gebaseerd op het welbekende liedje van Dolly Parton en de rol waarover New York Observer schreef: "not only holds her own corner of every scene, she's the only thing you want to watch." Een goed begin dus.

Dan spoelen we even een paar jaar door naar 2011, zoals gezegd het jaar waarin zij in zeven films speelde. Totaal verschillende films ook, waaronder The Help, Tree of Life en Texas Killing Fields. Waar eerstgenoemde film haar haar definitieve doorbraak opleverde, samen met een eerste Oscar nominatie, is Tree of Life al eerder gefilmd. Auditie voor die film hield ze over na een persoonlijke tip van Al Pacino aan Terrence Malick.

En begin dit jaar was daar haar grootste film tot nu toe, Zero Dark Thirty, over de jacht op Osama Bin Laden. Een film die haar haar tweede Oscar nominatie opleverde. De komende tijd zullen we nog genoeg van Jessica gaan zien, zo is daar haar rol samen met James McAvoy in The Disappearance of Eleanor Rigby, een tweeluik waarbij je het verhaal van zowel zijn kant als van haar kant krijgt te zien. En daarnaast staan rollen in de nieuwe films van Guillermo del Toro en Christopher Nolan al met potlood in haar agenda.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 29 mei 2013 09:43

Ik zat net gisteravond te kijken of je al weer wat nieuws had voor dit topic. Jessica Chastain is dan natuurlijk een heerlijke toevoeging. Mooie vrouw, en ook een enorm goede actrice. Ik vond haar grootste film, Zero Dark Thirty, wat tegenvallen. Ik vond haar wel fantastisch in The Tree Of Life en Take Shelter. Ook in Lawless heeft ze een leuke rol.

Haar carriere is wel enorm gelanceerd zeg. Bij de Actrice Top 100 van 2009 kwam ze nog niet eens voor, maar ik denk dat ze nu in de top te vinden zou zijn.

Mooie avatar trouwens :wink:

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 29 mei 2013 09:50

:D beter goed gejat dan... juist.
En mja Zero Dark Thirty was ook niet mijn film. Take Shelter is inderdaad geweldig!

Plaats reactie