Highway to Hell B. Stiller boekpresentatie+filmvoorstelling

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Highway to Hell B. Stiller boekpresentatie+filmvoorstelling

Bericht door Elizabethan » 10 apr 2016 16:22

Filmvoorstelling Highway to Hell (met Ben Stiller) donderdag 21 april 2016 klokke 19.00 uur in Het Ketelhuis (Westergasfabriekterrein Amsterdam) in bijzijn van regisseur Ate de Jong. Met van 16.00 - 18.00 uur presentatie van zijn thriller De Stalen Madonna, geschreven naar aanleiding van de moord op zijn manager/producer tijdens de opnames van Highway to Hell. Iedereen is welkom, wel rsvp mailen naar uitgeverij als je naar de boekpresentatie wilt om 16 uur: christine.visser@overamstel.com ovv De Stalen Madonna.
Highway to Hell is de eerste en enige speelfilm met de hele Stiller familie: Ben Stiller speelt twee rollen in HtH, vader Jerry Stiller (Seinfeld) speelt corrupte cop in Hell’s coffee joint, moeder Anne Meara (Sex and the City) is een doorgeslagen waitress in de coffee bar, en zus Amy Stiller speelt Cleopatra in HtH.
— hoofdrolspeelster Kristy Swanson was de originele Buffy the Vampire Slayer in de gelijknamige speelfilm
— film heeft diverse cameo’s zoals Lita Ford (toenmalig rockstar), C.J. Graham (Jason in Friday 13th) als Hellcop, Gilbert Gottfried fameus stand-up comedian als (joodse) Hitler, Johnny Roventini (vaste bell-boy in Lucy Ball’s tv show) is ook bell-boy in de hel.
— scenario werd geschreven door Brian Helgeland die later Oscar won voor LA Confidential, plus Oscar nominatie voor Clint Eastwood’s Mystic River.
— Highway to Hell kwam in 1992 uit in USA in slechts 7 kopieën zonder enige promotie (niet eens een poster) omdat financier/distributeur Hemdale failliet was. De film werd uitgebracht een paar weken na het enorme box office succes van de film Drop Dead Fred van Ate de Jong. Dankzij de bioscoop uitbreng kwam er een video release van HtH, dat —rond Halloween— een enorm commercieel succes werd. Vanaf het begin werd HtH gezien als een (toekomstige) cult film (zie quotes LA Times en Hollywood Reporter)
— in maart 2016 bracht MGM de film uit op Blu-Ray/DVD in de USA. De film is momenteel een doorslaand succes en wordt opnieuw geroemd als cult film. (zie quotes hieronder)
— in de slipstream van Drop Dead Fred en Highway to Hell verschijnt Ate de Jong regelmatig in het buitenland op cult director top tien lijsten.
— Het Oporto festival in Portugal eerde de film in maart 2016 met een speciale commemorative screening. Ook andere festivals plannen ‘herdenkings’ screenings.
— Screening in Ketelhuis in bijzijn van regisseur Ate de Jong, met Q&A na afloop.

1992
LA TIMES
1. Highway to Hell is a contemporary variation on the Greek legend of Orpheus.
2. It does have all the makings of a cult film.
3. There’s no doubting Ate De Jong’s talent, energy and vivid imagination.
4. Highway to Hell is fast, fun and even witty.

HOLLYWOOD REPORTER
1. …this modern teenage version of the Orpheus myth is a stylish, witty, and resourceful piece of work.
2. There’s a lot of fun to be had here.
3. Cult status is a possibility.

CINEFANTASTIQOE
1. Highway to Hell is a witty attempt to reinvent old myths in a new way.
2. De Jong maintains the film’s crazy inventiveness without ever letting it fly out of control.
3. … many outrageous sight gags

2016
THEACTIONELITE
HtH was one of those instant midnight movie cult classics… a keeper.

CELLULOID TERROR
It will only grow more popular as the years go by…

AINTITCOOL
…cool stylistic choices…

BLOODY DISGUSTING
…weird adventure that never stops being fun.

DVDTALK
….it’s definitely a fun cult oddity completely worth revisiting

HIGH-DEF DIGEST
All the inner working and structure to be one of the great cult midnight movies

DREAD CENTRAL
The stellar cast… directed by cult director Ate de Jong

FILM SCORE MONTHLY
… filled with wild humor, some gross-out gore, fanciful touches and a lot of energy…

UNDERTHERADAR
…its vision of Hell is wildly imaginative

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Highway to Hell B. Stiller boekpresentatie+filmvoorstell

Bericht door Ed Crane » 11 apr 2016 19:33

Ah, je bent er weer :+ Mogen we je gewoon Ate noemen?

Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Bericht door Elizabethan » 11 apr 2016 21:29

Nee, Ed, ben nog steeds geen Ate. En ben ook niet van uitgeverij Overamstel. Maarre: weet jij misschien hoe ik nieuws fatsoenlijk kan plaatsen? Op de frontpage van FT en met een plaatje? Net zoals alle anderen het doen? En weet je misschien hoe ik goedkoop aan een DVD kan komen van Before the Rain (1994), met subtitels (Engels of Nederlands)?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 apr 2016 21:44

Je kunt natuurlijk alleen in het off-topic gedeelte posten en dat heb je reeds gedaan.

Mag ik je dan misschien Mevr. De Jong noemen?

Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Bericht door Elizabethan » 12 apr 2016 09:36

Ha, Ed,
Nee, zit niet in filmwereld (naja, zie wel heel heel veel films)! Kan een mens niet gewoon gewoon zijn en gewoon de waarheid schrijven? PS Als je naar Highway to Hell gaat, vergeet dan niet naar nog een cult film te gaan --- een echt heel zeer geweldig grappige goede fantastica film: The Lure. Eh ... ja, je mag me Elizabeth Smoczynska noemen....

http://imaginefilmfestival.nl/films/the-lure

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 12 apr 2016 10:13

Elizabethan schreef:En weet je misschien hoe ik goedkoop aan een DVD kan komen van Before the Rain (1994), met subtitels (Engels of Nederlands)?
Ik heb het even voor je nagekeken. De film is nooit in de Benelux op dvd uitgebracht, dus voorzien van Nederlandse ondertiteling ga je hem waarschijnlijk niet vinden. Met Engelse ondertiteling is ie hier te koop.
Elizabethan schreef:PS Als je naar Highway to Hell gaat, vergeet dan niet naar nog een cult film te gaan --- een echt heel zeer geweldig grappige goede fantastica film: The Lure.
Die wil ik op Imagine meepakken. :) Benieuwd waar jij hem hebt gezien...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 apr 2016 12:18

Hey Elizabeth, nee ik wil helemaal niet dat je gewoon gewoon bent, ik wil dat je Ate de Jong bent, of aanverwant. :+ Overigens doe je jezelf ernstig tekort door jezelf 'gewoon gewoon' te noemen, want je hebt een zoon op de wereld gezet die zoals je zegt als middelbare scholier al termen als 'geëmancipeerde postfeministen' in de mond nam, dat vind ik echt een megaprestatie van jewelste _O_ Wanneer is je liefde voor Ate de Jong eigenlijk begonnen als ik u vragen mag?

Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Bericht door Elizabethan » 14 apr 2016 18:47

Twee jaar geleden, Ed, nadat jullie zo hilarisch+hyper+enorm reageerden. Helaas heb ik z'n film toen tijdens Imagine gemist maar gelukkig kon ik DEADLY VIRTUES, LOVE HONOUR OBEY nog een paar keertjes op DVD zien (via bol.com)
En bedankt Thiver: Ebay... ja ook eigenlijk heel gewoon gewoon (en goedkoop zeg) dus echt iets voor mij. Had hun site nog niet geraadpleegd. Bij Concerto kon ik m bestellen voor .... zal het bedrag maar niet noemen want anders denken jullie dat ik bij bol.com of ebay of zoiets hoor terwijl ik emotioneel beter bij Concerto pas.
PS zoon en z'n mama zijn nog kapot van de breuk met vriendinnetje dus daarom korte berichtjes

Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Bericht door Elizabethan » 15 apr 2016 10:33

Hi, Ed & Thiver (zag The Lure in Polen, Thiver - zie mijn achternaam),
Bijgaand nog artikeltje: goed voor jullie om te lezen -- gaat je bloed weer lekker stromen. O ja, vergeet geen hartkloppingen te krijgen! Prettig weekend, e
;-))
http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/articl ... am-springe

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 15 apr 2016 12:51

Elizabethan schreef:Hi, Ed & Thiver (zag The Lure in Polen, Thiver - zie mijn achternaam),
Bijgaand nog artikeltje: goed voor jullie om te lezen -- gaat je bloed weer lekker stromen. O ja, vergeet geen hartkloppingen te krijgen! Prettig weekend, e
;-))
http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/articl ... am-springe
Helaasch, de link doet het niet :(

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 15 apr 2016 14:04

Lekker ding hoor :+

Plaats reactie