IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...
IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...
Theo, je bent een HELD.
Werken zit er niet meer in vandaag. De tranen staan in mijn ogen.
Wanneer wordt men in Den Haag eens wakker!?
Werken zit er niet meer in vandaag. De tranen staan in mijn ogen.
Wanneer wordt men in Den Haag eens wakker!?
Re: IM: Theo van Gogh... wat een wereld leven we in...
wat bedoel je precies?Rinzwind schreef:Wanneer wordt men in Den Haag eens wakker!?
- Dr. Strangelove
- Regisseur
speelt ie in de Noordelingen? helemaal vergeten. Zijn film Submission die hij met Ayaan Hirsi maakte vond ik trouwens bagger. Ben sowieso nooit fan van zijn films geweest. En zijn columns waren niet meer dan puberaal schoppen...Dr. Strangelove schreef:Ach, Theo zal nu nooit meer de film maken die bij mij in mijn DVD verzameling komt te staan.
Alhoewel ik 'm nog wel heb als acteur op een VHS'je van de Noorderlingen...
Ja, het was provoceren om het provoceren... grof geschut, waarmee hij soms zijn tegenstanders wel zo ver kon krijgen dat ze hun eigen hypocrisie blootlegden.ruben schreef:speelt ie in de Noordelingen? helemaal vergeten. Zijn film Submission die hij met Ayaan Hirsi maakte vond ik trouwens bagger. Ben sowieso nooit fan van zijn films geweest. En zijn columns waren niet meer dan puberaal schoppen...Dr. Strangelove schreef:Ach, Theo zal nu nooit meer de film maken die bij mij in mijn DVD verzameling komt te staan.
Alhoewel ik 'm nog wel heb als acteur op een VHS'je van de Noorderlingen...
Ik sla hem een stuk hoger aan dan Fortuyn in ieder geval. Hij ging absoluut tot het uiterste in de uitoefening van zijn vrijheid van meningsuiting, maar dat was omdat dat het enige was waar hij heilig in geloofde. En daar kan ik me wel in vinden.
Ja, dat was het precies. Hij heeft natuurlijk ook een serie als Najib en Julia gemaakt, een teken dat hij zeker niet rascistisch was.Bolo schreef:Ja, het was provoceren om het provoceren... grof geschut, waarmee hij soms zijn tegenstanders wel zo ver kon krijgen dat ze hun eigen hypocrisie blootlegden.
In dit land mag je blijkbaar niet meer zeggen wat je wilt. Wat een ellende...
- Mister Pink
- Oscar nominatie
Hij was een symbool voor de vrijheid van meningsuiting en nam nooit een blad voor de mond. Dat hij daardoor vaak overkwam als een hilarisch grappige en provocerende klootzak zal hem waarschijnlijk de kop gekost hebben. Publieke figuren met een "grote mond" mogen zich voortaan wel beter gaan beveiligen.
(p.s. altijd gedacht dat hij eerdaags aan een hartaanval zou overlijden)
(p.s. altijd gedacht dat hij eerdaags aan een hartaanval zou overlijden)
- Dr. Strangelove
- Regisseur
Theo was hier de overgroeide onverlaat die het nieuwbouwblokje tiraniseerde door telkens met zijn buikschuiver-brommer door de straat te crossen op het moment dat er iemand overstak.ruben schreef:speelt ie in de Noordelingen? helemaal vergeten. Zijn film Submission die hij met Ayaan Hirsi maakte vond ik trouwens bagger...Dr. Strangelove schreef:...Alhoewel ik 'm nog wel heb als acteur op een VHS'je van de Noorderlingen...
Volgens mij deed ie (heel bizonder) zijn bek niet eens open in de film... Was dan ook niet meer dan een eigenaardig bijrol.. Maar goed, genoeg eigenaardigheid in van Warmerdam's spaarzame films
- Marlous
- Oscar winnaar
- Contacteer:
Ik was het absoluut niet met zijn extreme gedachtengang eens, maar vond wel dat hij wat te vertellen had.
Ik wens iedereen die dicht bij hem stond, veel sterkte in deze verdrietige tijd.
Wordt trouwens wel misselijk van de berichten op condoleance.nl..
Bij Pim Fortuyn dacht met ook dat het 'de islamieten' waren en dat bleek ook een kaaskop te zijn geweest...Ik word erg moe van deze wereld.
Ik dacht dat wij in zo'n democratisch land woonden..
Ik wens iedereen die dicht bij hem stond, veel sterkte in deze verdrietige tijd.
Wordt trouwens wel misselijk van de berichten op condoleance.nl..
Bij Pim Fortuyn dacht met ook dat het 'de islamieten' waren en dat bleek ook een kaaskop te zijn geweest...Ik word erg moe van deze wereld.
Ik dacht dat wij in zo'n democratisch land woonden..
- Marlous
- Oscar winnaar
- Contacteer:
Ik spreek naar aanleiding van condoleance.nl...Ik denk het ook en ook ben ik niet voor mensen in hokjes stoppen.......Peter schreef:Ik vind het vrij logisch om te denken dat de dader hoogstwaarschijnlijk een islamiet is - iets anders overigens dan 'de islamieten'.Marlous77 schreef:Bij Pim Fortuyn dacht met ook dat het 'de islamieten' waren en dat bleek ook een kaaskop te zijn geweest...