Verhoeven, doe je ding!!!

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Verhoeven, doe je ding!!!

Bericht door ruben » 21 jul 2003 12:10

uit een interview met Paul Verhoeven:

"And even if recent events have made Crusade seem all the more topical, Verhoeven acknowledges they have also made it a less feasible Hollywood project than ever. "The studios are already being asked by the government to be as patriotic as possible, and participate in the 'fight against terrorism'. The story of the Crusades is the murderous attack of the Christians on the Arabs and the Jews. The Pope instigates this complete slaughterhouse, which ultimately had only one goal: to destroy as many Arabs as possible. I doubt that the funding will come from the United States, especially not from anyone connected with the Catholic Church," he grins, mulling the possibilities, "perhaps Saudi Arabia...""

Dit is een film die ik heel graag gemaakt wil zien worden. Heb net 2 boeken over de kruistochten gelezen, en de waanzin van die gebeurtenissen schreeuwt gewoon om een verfilming. Er is maar 1 persoon die dit goed kan doen: Verhoeven. Alleen hij zou de ranzigheid en de gekte juist kunnen weergeven...geen romantisch flutverhaaltje met Richard Gere ofzo...

De sets van de film waren al af...en toen ging de filmmaatschappij over de kop! Zonde!!! Ik vind dat we hem (via zijn agent) op het hart moeten drukken dat juist nu deze film gemaakt moet worden. (Het liefst wel zonder Arnie...want dat wilde hij in eerste instantie volgens mij)

who's with me!!!???

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 21 jul 2003 12:11

I'm with you all the way!

tyler durden
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door tyler durden » 21 jul 2003 12:38

...me 2!!!!!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Re: Verhoeven, doe je ding!!!

Bericht door Kenji » 21 jul 2003 13:04

ruben schreef:Dit is een film die ik heel graag gemaakt wil zien worden. Heb net 2 boeken over de kruistochten gelezen, en de waanzin van die gebeurtenissen schreeuwt gewoon om een verfilming. Er is maar 1 persoon die dit goed kan doen: Verhoeven. Alleen hij zou de ranzigheid en de gekte juist kunnen weergeven...geen romantisch flutverhaaltje met Richard Gere ofzo...

De sets van de film waren al af...en toen ging de filmmaatschappij over de kop! Zonde!!! Ik vind dat we hem (via zijn agent) op het hart moeten drukken dat juist nu deze film gemaakt moet worden.

who's with me!!!???
Ik!!!
ruben schreef:(Het liefst wel zonder Arnie...want dat wilde hij in eerste instantie volgens mij)
Nou ja, grotendeels dan...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jul 2003 13:10

Ik zou deze film wel willen zien, maar niet in de handen van Paul Verhoeven.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 jul 2003 13:15

Colonel_Kurz schreef:Ik zou deze film wel willen zien, maar niet in de handen van Paul Verhoeven.
van wie dan wel?

Loki
Figurant
Figurant
Contacteer:

Verhoeven en de Kruistochten

Bericht door Loki » 21 jul 2003 16:01

Verhoeven is natuurlijk op zijn best als hij het slechte in de mens uitvergroot. Stel je voor: Schwarzie als blonde kruisridder die in naam van God de Saracenen in mootjes hakt. Hasta la Vista, Ali!
Een sterk idee maar ik denk niet dat het gaat gebeuren: de hedendaagse spanning tussen Islamieten en Westerlingen is een te grote hindernis.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Re: Verhoeven en de Kruistochten

Bericht door KoenZ » 21 jul 2003 16:35

Loki schreef:Verhoeven is natuurlijk op zijn best als hij het slechte in de mens uitvergroot. Stel je voor: Schwarzie als blonde kruisridder die in naam van God de Saracenen in mootjes hakt. Hasta la Vista, Ali!
Een sterk idee maar ik denk niet dat het gaat gebeuren: de hedendaagse spanning tussen Islamieten en Westerlingen is een te grote hindernis.
Ben het met je eens.... Niet ik iets tegen Paul Verhoeven heb, maar het risico factor voor zo'n film is te groot. Het onderwerp ligt veelste gevoelig en misschien <i> triggered </i> het wel weer zo'n extremistische organisatie.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 jul 2003 16:42

ja maar bij wie ligt dan het probleem???

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 21 jul 2003 16:47

Ja daar heb je gelijk in... En zo winnen de organisaties altijd... }:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 jul 2003 16:54

sinds 11 september lijkt al het gevoel voor nuance verdwenen. En wie beter dan Paul "Mr. Fijngevoelig" Verhoeven kan die nuance terugbrengen? ;)
maar serieus...als mensen zelfs de geschiedenis willen verzwijgen of herschrijven, dan lijkt 1984 verdomd dichtbij. Ik denk dat het juist nu deze film gemaakt moet worden. Om te laten zien dat a) de hele middenoosten problematiek ter herleiden valt tot in elk geval de kruistochten en b) mensen er niet wijzer op zijn geworden. Misschien kunnen we er zelfs van leren. Moeten we wel eerst die verdomde xenophobie afleren.

anders inversteer ik zelf wel in deze film...
eh Paul...10 euro, kun je daar wat mee?

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 21 jul 2003 17:21

ruben schreef: eh Paul...10 euro, kun je daar wat mee?
I'll double that!

-Zeur-

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 21 jul 2003 18:43

Inderdaad juist NU moet die film worden gemaakt en natuurlijk door onze Paul. Arnie zal zich daar niet aan wagen (gezien zijn politieke aspiraties) maar dan is er natuurlijk altijd nog onze eigen Rutger! (chauvinistisch? ik? mwooh valt mee toch :) )
Effe kijke...5..7...20...30...40...45...46
Ik stel 7 euro en 46 cent ter beschikking. Alle kleine beetje helpen....toch?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 jul 2003 18:55

jah, rugter! die ruige rotkop van hem zou het goed doen als Duitse kruisvaarder!!!

17,46 euro
we komen in de buurt
nog een paar donaties en ik mail de agent van Paul!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jul 2003 19:10

ruben schreef:jah, rugter! die ruige rotkop van hem zou het goed doen als Duitse kruisvaarder!!!

17,46 euro
we komen in de buurt
nog een paar donaties en ik mail de agent van Paul!
Je had toch echt al 27,46, met de donatie van Zeurdoos erbij.
Ik maak er €36,50 van.

Plaats reactie