Submission 2
- Mister Pink
- Oscar nominatie
Submission 2
Zoals op de FP te lezen valt (click) , gaat Submission 2 er vrijwel zeker komen. Natuurlijk zal er weer op een hoop lange tenen getrapt worden, maar anderzijds is vrijheid van meningsuiting natuurlijk een groot goed in dit land. Wat vinden jullie ervan?
- Marlous
- Oscar winnaar
- Contacteer:
Ik heb op nee gestemd.
Ik vraag mij ten eerste af wat dit tweede deel nog voor toegevoegde waarde gaat hebben op het het eerste deel.
Zeker na alles wat is gebeurt na aanleiding van onder andere deel 1 vraag ik mij af waarom zij besluit dit te doen.
Na 2 maanden te zijn ondergedoken, ondertussen met een boek bezig is en dus het 2 deel van Submission vraag ik mij af of ze niet te veel bezig is met haar persoonlijke strijd tegen de onderdrukking van de somalische vrouw.
Als ze zich meer wil richten op haar boek en film vind ik dat ze moet aftreden. Hebben wij als burgers nu nog wat aan haar inzet in de regering??
Ik vraag mij ten eerste af wat dit tweede deel nog voor toegevoegde waarde gaat hebben op het het eerste deel.
Zeker na alles wat is gebeurt na aanleiding van onder andere deel 1 vraag ik mij af waarom zij besluit dit te doen.
Na 2 maanden te zijn ondergedoken, ondertussen met een boek bezig is en dus het 2 deel van Submission vraag ik mij af of ze niet te veel bezig is met haar persoonlijke strijd tegen de onderdrukking van de somalische vrouw.
Als ze zich meer wil richten op haar boek en film vind ik dat ze moet aftreden. Hebben wij als burgers nu nog wat aan haar inzet in de regering??
tuurlijk moet die film er komen, tenminste: als het alternatief een verbod is om wat voor redenen dan ook, want een dergelijke optie raakt kant noch wal. het interesseert me verder werkelijk geen ene moer en ik vraag ik me af of het iets uitmaakt voor de dingen die ze nastreeft maar als zij een film wil maken moet ze dat vooral doen.
- Mister Pink
- Oscar nominatie
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Dit is ook nagenoeg wat ik er van denk, volgens mij is het inderdaad een soort jeugdtrauma van Hirsi Ali, en ook ik heb op nee gestemd, het filmpje vond ik helemaal niet geweldig, en een tweede deel hoeft zeker niet. Ook wordt de islamitische wetgeving in Somalië waarschijnlijk anders aangepakt dan in andere landen, dus waarom dan weer het vuurtje opstoken? Marlous heeft gelijk, dit kost ook nog erg veel geld i.v.m. safe houses en beveiliging, wat wij met z'n allen betalen, als Hirsi Ali films en boeken belangrijker vindt dan haar werk in de kamer dan moet ze maar aftreden. Natuurlijk is ze vrij om films te maken die tegen bepaalde teksten uit de koran gericht zijn, maar laat ze dat dan in haar eigen tijd doen.Marlous77 schreef:Ik heb op nee gestemd.
- Mister Pink
- Oscar nominatie
Tja het zal jullie misschien verbazen maar ik ben het helemaal met Marlous en Ann eens
Het is inderdaad een jeugdtrauma van haar. En tuurlijk, het moet gezegd en getoond kunnen worden, maar ja doe dat op een manier dat je niemand kwetst, oftewel iets subtieler. Enfin, ik zit er althans niet op te wachten. Zeker niet na wat er gebeurd is.

Ja, vrijheid van meningsuiting gaat boven alles, OOK als de uitingen provocerend/beledigend/smakeloos zijn.
Dat je niet zit te wachten op opzettelijk provocerende (kunst)uitingen heeft daar niks mee te maken; het mag - het MOET ook mogen - en daar gaat het om.
Dat Submission 2 er dan moet komen is daarmee niet gezegd, maar in deze context heb ik op JA gestemd.
Dat je niet zit te wachten op opzettelijk provocerende (kunst)uitingen heeft daar niks mee te maken; het mag - het MOET ook mogen - en daar gaat het om.
Dat Submission 2 er dan moet komen is daarmee niet gezegd, maar in deze context heb ik op JA gestemd.
- Marlous
- Oscar winnaar
- Contacteer:
Regering - smeringMister Pink schreef:Sinds wanneer zit ze in de regering?Marlous77 schreef:...
Tweede kamer.....
You get my point...
komt door de alien in mijn buikje....
Men moet natuurlijk onderscheid maken tussen documentaire en film,
betreft het een film..dan kan er vanalles gebeuren...betreft het een documantaire,dan moet het wel de realiteit weergeven.
In een film kan voor mijn part alles,dus als het hier om een film gaat heb ik er geen problemen mee,hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld films over skinheads,of punkers..of wat dan ook.
Voor de rest heb ik echt helemaal niks met die films...voor mij persoonlijk hoeft het niet zo nodig allemaal.

Daarbij komt nog dat de film waarschijnlijk voortkomt uit persoonlijke frustratie,en daar zit ik ook niet op te wachten.
(ik heb mij onthouden van keuze)
betreft het een film..dan kan er vanalles gebeuren...betreft het een documantaire,dan moet het wel de realiteit weergeven.
In een film kan voor mijn part alles,dus als het hier om een film gaat heb ik er geen problemen mee,hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld films over skinheads,of punkers..of wat dan ook.
Voor de rest heb ik echt helemaal niks met die films...voor mij persoonlijk hoeft het niet zo nodig allemaal.

tja,vrijheid van meningsuiting,ik vraag me af of film wel het juiste medium is daarvoor,hetzelfde geldt voor provocatie,wanneer men wil provoceren,wil men een reactie uitlokken,maar weer lijkt mij film geen goed medium daarvoor,omdat men geen directe discussie aan kan gaan.The only thing that could possibly stop mans progression is mans fear and associated consequences. Total information awareness is the death of humanity and mankind. While we progress it is important that we minimize the effects of select world governments at oppressing freedom and most importantly the freedom of speech
Daarbij komt nog dat de film waarschijnlijk voortkomt uit persoonlijke frustratie,en daar zit ik ook niet op te wachten.
(ik heb mij onthouden van keuze)
In mijn ogen is Hirsi Ali bezig met een kruistocht tegen religie, zoals een rabijn het verwoordde naar aanleiding van haar idee om jongens besnijdenissen te verbieden.
Met de film Submission, wat overigens Islam betekent, wist Hirsi Ali wat ze deed. Ze gebruikt de twee meest heilige dingen voor Moslims om haar zegje te doen. Namelijk de koran, voor moslims de letterlijke woord van God en de salaat het rituele gebed van Moslims. Zij wist dus donders goed waar zij mee bezig was, namelijk Moslims zo hard tegen de schenen trappen als maar mogelijk was. Van Gogh wist dat niet en is waarschijnlijk mede door deze film vermoord.
Hirsi Ali beweert op te komen voor de onderdrukte Moslim vrouw, maar hoe komt het dan, dat geen enkele haar serieus neemt. Mevrouw heeft gewoon jeugdtrauma's zoals sommigen hierboven zeggen en probeert ze te verwerken door de Nederlandse samenleving te verzieken. Het is diep triest dat een partij als de VVD zo diep moest zakken.
Met de film Submission, wat overigens Islam betekent, wist Hirsi Ali wat ze deed. Ze gebruikt de twee meest heilige dingen voor Moslims om haar zegje te doen. Namelijk de koran, voor moslims de letterlijke woord van God en de salaat het rituele gebed van Moslims. Zij wist dus donders goed waar zij mee bezig was, namelijk Moslims zo hard tegen de schenen trappen als maar mogelijk was. Van Gogh wist dat niet en is waarschijnlijk mede door deze film vermoord.
Hirsi Ali beweert op te komen voor de onderdrukte Moslim vrouw, maar hoe komt het dan, dat geen enkele haar serieus neemt. Mevrouw heeft gewoon jeugdtrauma's zoals sommigen hierboven zeggen en probeert ze te verwerken door de Nederlandse samenleving te verzieken. Het is diep triest dat een partij als de VVD zo diep moest zakken.
Wat betekent dit eigenlijk?emperor schreef:![]()