Beste drugsfilm
Beste drugsfilm
Of andere verslavingen. De mijne is Blow als we die voor het gemak ook meerekenen. Runner up: Reqium for a dream
- sickboy1984
- Regisseur
Fear and Loathing in Las Vegas en in iets mindere maten Trainspotting.
Blow vond ik wel aardig alleen vond ik hem naar het einde toe heel erg inzakken. Het begin is wel erg leuk.
Eigenlijk gaan er vreselijk veel films over drugs, Scarface en Pulp Fiction bijvoorbeeld, alleen draait het daar (en dan vooral in die eerste) meer om de handel erin.
Blow vond ik wel aardig alleen vond ik hem naar het einde toe heel erg inzakken. Het begin is wel erg leuk.
Eigenlijk gaan er vreselijk veel films over drugs, Scarface en Pulp Fiction bijvoorbeeld, alleen draait het daar (en dan vooral in die eerste) meer om de handel erin.
Ik vind requiem for a dream geen drugsfilm. Ik vind dat een film over verslavingen, en de neerwaartse spiraal waarin mensen zich dan gaan bevinden. In dezelfde lijn past bijvoorbeeld Traffic.
Fear and loathing... is natuurlijk wel een echte drugsfilm. Drugs worden daarin verheerlijkt.
En wat te denken van Super size me (helaas nog niet kunnen zien).
In de empire van februari staat trouwens een artikel over Hollywood en drugs, met daarin enkele films over allerhande verslavingen. Zal morgen de films eens posten.
Fear and loathing... is natuurlijk wel een echte drugsfilm. Drugs worden daarin verheerlijkt.
En wat te denken van Super size me (helaas nog niet kunnen zien).
In de empire van februari staat trouwens een artikel over Hollywood en drugs, met daarin enkele films over allerhande verslavingen. Zal morgen de films eens posten.
Het gaat over mensen die drugs gebruiken en eraan kapot gaan. Tuurlijk gaat het over verslaving in het geheel (koffie, tv enzo) Maar ik vind dat de drugs toch wel de boventoon voert in deze film.Red schreef:Ik vind requiem for a dream geen drugsfilm. Ik vind dat een film over verslavingen, en de neerwaartse spiraal waarin mensen zich dan gaan bevinden.
Vind ik niet. Wat de boventoon voert is de rare dingen die mensen gaan doen om aan drugs te komen en de gevolgen daarvan en van hun gebruik.Breug schreef:Het gaat over mensen die drugs gebruiken en eraan kapot gaan. Tuurlijk gaat het over verslaving in het geheel (koffie, tv enzo) Maar ik vind dat de drugs toch wel de boventoon voert in deze film.Red schreef:Ik vind requiem for a dream geen drugsfilm. Ik vind dat een film over verslavingen, en de neerwaartse spiraal waarin mensen zich dan gaan bevinden.