LuciusMalfoy schreef:ruben schreef:de Nederlander
[img]*Plaatje%20van..%20tsja,%20hoe%20ga%20ik%20dat%20nejes%20omschrijven?!?*[/img]
Nee, dat zijn overduidelijk Friezen. Da's weer een heel ander verhaal...

Duidelijk Friezen, maar dat neemt niet weg dat je beslist niet met een busreisje met allerlei Nederlanders moet gaan, want dan wordt het ook het potje met vet. In het buitenland zijn alle Nederlanders zo overduidelijk aanwezig, maar ja daar staat tegenover dat de Duitsers dat ook zijn.
On topic, ik ben het wel met Lucius eens dat iedereen die hier komt wonen best eerst moeite heeft om over te stappen naar een andere cultuur, maar dat de tweede of derde generatie moeten kiezen, of ze zijn Nederlander zonder meer, of ze gaan maar weer terug naar het land waar hun roots zijn. Al is het natuurlijk wel zo dat Nederlanders op zich klootjesvolk is, als wij naar wat voor land dan ook gaan, passen we ons direct aan wat taal betreft, en dat doen we dan in Nederland ook maar. Engels kan ik inkomen dat is een wereldtaal, maar voor de rest moet iedereen die hier komt ook maar een woordenboek meenemen en in ieder geval proberen onze taal te spreken of te verstaan. Misschien zijn we daarom wel het land waar alles kan. Met "ik nie vestaan" komen we er niet. Wij worden direct op onze vingers getikt als we iets ten nadele van buitenlanders zeggen, maar wat zeggen zij van ons? Ik versta al die talen echt niet. Er komt toch wel heel vaak onwil bij, want de kinderen kunnen nagenoeg direct Nederlands en dan kan iedereen die het echt wil het toch van hun kinderen leren? Forget it! Thuis blijft iedereen zijn eigen taal spreken en dat moeten de kinderen dan ook. Hoe wil je dan ooit via een goed gesprek wat uitleggen? Tolken kunnen er van alles van maken.