Battle of Stills (tot de 10!)
Het gaat mij erom dat als je een supermooi shot maakt met alleen de camera en de belichting als hulpmiddelen. Als je dan een still hebt waar iedereen terecht stil van wordt ben je in mijn ogen een kunstenaar.Stok schreef:Ik vind dat een beetje onzinnig. Zolang ik niet kan zien dat het CGI is, vind ik het alleen maar mooi. Als het een maquette is, is het dan wel een mooie still?
Met CGI kan iedere whizzkid een afbeelding maken op de pc en die invoegen in de film. Dan nog een beetje toveren met de belichting en klaar ben je.
Netuurlijk zijn daar prachtige shots bij, maar ik ben meer onder de indruk van het old-school camerawerk.
Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het er enigszins ook wel mee eens, maar een mooie still blijft voor mij een mooie still, bewerkt met de computer of niet.
En je bagataliseert ook heel erg het bewerken met de computer, want daar komt veel meer werk bij kijken dan werken met alleen licht, maar dat snap je zelf ook wel.
En je bagataliseert ook heel erg het bewerken met de computer, want daar komt veel meer werk bij kijken dan werken met alleen licht, maar dat snap je zelf ook wel.
Je zit er een beetje naast, misschien een goede reden om de film te zien.mickvh schreef:je weet meteen wat voor film het ongeveer is: een waarschijnlijk neergeschoten vader in een steegje, het geschrokken kind, de brilliant gecastte hond, en de auto op de achtergrond.
Mijn stem gaat weer naar Miller's Crossing. Ik heb 'm niet voor niets genomineerd, ik vind 'm namelijk erg mooi.
6 - 4
- WizardOfOss
- Walk of Fame
- Contacteer:
Red schreef: ... die CGI weer. Een still is voor mij een shot, zonder toegevoegde computerelementen.
mickvh schreef:Moeilijke keuze, maar ik stem op Miller's Crossing vanwege de geniale compositie, de zeer knappe belichting en je weet meteen wat voor film het ongeveer is: een waarschijnlijk neergeschoten vader in een steegje, het geschrokken kind, de brilliant gecastte hond, en de auto op de achtergrond.
En de uitsmijter:PUMA schreef:Miller's Crossing wordt mooier naarmate je er langer naar kijkt, bij LOTR is het precies andersom.
Genoeg overtuigende argumenten voor Miller's Crossing dunkt me 8-6WizardOfOss schreef:LotR doet me teveel denken aan de meeste werken uit het kunsthoekje...
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
-
- Regisseur
Kijken of de pinguïn het kan winnen van de hond...
Miller's Crossing

VS
La Marche de l'empereur

nog groter plaatje
Miller's Crossing

VS
La Marche de l'empereur

nog groter plaatje