Ann McDunn schreef:Oké Kenji je komt luid en duidelijk over, maar als ik in de spiegel kijk met mijn "tegelwijsheid" dan kan ik tenminste iemand zien die jaren lang vluchtelingen heeft geholpen, kan jij dat ook zien als je voor de spiegel staat? Heb jij al eens een nacht bij de vreemdelingenpolitie gezeten om een jong vrouwtje en haar pasgeboren baby bij te staan omdat ze haar in een cel wilde gooien tot ze vertrekken moest? Heb jij al eens gezorgd dat iemand in Roemenië de medicijnen kreeg uit Nederland die zijn leven hebben gered, omdat daar de recepten wel worden uitgeschreven maar de medicijnen er niet zijn?
Probeer je hier nou een wedstrijd in morele superioriteit van te maken?
Denk je soms dat je niet bekrompen en kleinburgerlijk genoemd kunt worden, omdat je je leven lang buitenlanders te hulp bent geschoten?
Denk je dat ik minder goed in staat ben om jouw uitspraken over Ayaan Hirsi Ali te hekelen, omdat ik nog nooit met een vluchteling heb gesproken, laat staan er eentje heb geholpen? Wat heeft het één in godsnaam met het ander te maken?
Wederom toon jij zelf, beter dan ik het zou kunnen, de troebelheid van je denktrant aan. En dan denk je een oordeel te kunnen vellen over de koers van iemand als Ayaan, die de zaken wél zuiver intellectueel weet te benaderen. Mens, je kunt haar niet eens volgen.
Ann McDunn schreef:Overigens pik je er weer eens een stukje uit wat jou het beste past, daar zijn jullie enorm sterk in.
Geeft het stukje dat ik heb geciteerd jouw mening over Ayaan Hirsi Ali soms niet goed weer? Verdraai ik iets door juist deze zinnen te citeren? Zouden we een compleet ander beeld van jouw kleingeestige reactie op haar situatie hebben gekregen, als ik je geratel in dit topic integraal had meegenomen in mijn post?
En tekenend voor je dat je 'jullie' zegt. Daar ben
jij namelijk enorm sterk in, suggereren dat bepaalde users hier een samenspannend kliekje vormen, zonder dat verder op wat voor manier dan ook hard te maken. Een mooi voorbeeld:
Ann McDunn schreef:Fijn dat hermit er een broeder bij heeft, maar dat wist ik allang.
Wat weet jij toch veel Ann. Maar wat bedoel je nou eigenlijk? Dat ik het toch wel met hermit was eens geweest, ongeacht wat hij hier zou hebben gezegd? Da's een lekker slinkse manier om mijn woorden in diskrediet te brengen, echt iets voor jou om het op zo'n oneigenlijke manier te doen.
Ann McDunn schreef:De enige mensen hier op de hele buurt die hun Afghaanse buren groeten en een praatje proberen te maken zijn wij, niet dat ik me daar op voor sta, maar jullie weten het allemaal zo goed en de anderen zijn allemaal dom en wat er vandaag nog meer naar de diverse hoofden is geslingerd is. Mij maakt het niet zoveel uit wat jij en hermit van mij zeggen, maar ik doe liever wat dan dat ik alleen maar praat. Wat ik overigens mis in jouw betoog is dat er nu veel meer mensen hun Nederlandsschap terug moeten krijgen omdat ze gelogen hebben, of is dat net even te moeilijk voor jou?
Wederom: wat heeft dit allemaal in vredesnaam te maken met mijn reactie op jouw uitspraken over Ayaan Hirsi Ali? Ik viel je aan op jouw insinuatie, dat zij haar ellende over zichzelf heeft afgeroepen omdat ze de dingen zo nodig op de spits moest drijven.
En nu kom jij aanzetten met je contact met de Afghaanse buren (waar je je niet op wilt voorstaan, daarom vermeld je het ook) en dat ik niks heb gezegd over het Nederlanderschap van andere vluchtelingen??
Hieruit blijkt alweer dat je simpelweg niet helder kunt nadenken. Toch geen wonder dat je dan voor dom wordt uitgemaakt?