Twin Peaks

HAL 9000
Bijrol
Bijrol

Twin Peaks

Bericht door HAL 9000 » 05 apr 2003 21:50

Vorige week zaterdag de eerste DVD gezien van Twin Peaks (de pilot en alle afleveringen van het eerste sezioen, goed genoeg voor 6,5 uur puur televisiegenot wat geen seconde verveeld). Toen de serie uitgezonden werd, had ik helaas al meteen de eerste aflevering gemist en dan kun je het wel vergeten. Maar nu dus een herkansing en ik vind hem gewoon geniaal! Alleen wel jammer dat het 2de sezioen pas over een maand of zo uitkomt, het was behoorlijk pijnlijk toen de aftiteling van de laatste aflevering in beeld kwam.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Twin Peaks

Bericht door Colonel_Kurz » 05 apr 2003 22:07

HAL 9000 schreef:Vorige week zaterdag de eerste DVD gezien van Twin Peaks (de pilot en alle afleveringen van het eerste sezioen, goed genoeg voor 6,5 uur puur televisiegenot wat geen seconde verveeld). Toen de serie uitgezonden werd, had ik helaas al meteen de eerste aflevering gemist en dan kun je het wel vergeten. Maar nu dus een herkansing en ik vind hem gewoon geniaal! Alleen wel jammer dat het 2de sezioen pas over een maand of zo uitkomt, het was behoorlijk pijnlijk toen de aftiteling van de laatste aflevering in beeld kwam.
Hoeveel heb je voor dit pure kijkgenot betaald?
En hoe zijn de extra's?

HAL 9000
Bijrol
Bijrol

Bericht door HAL 9000 » 06 apr 2003 14:35

Weet niet hoeveel ie koste, want hij is niet van mij, volgens mij is het enige extra een introductie door de hog lady, maar dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen. Gisteren trouwens ook nog het geheime dagboek van laura Palmer op de kop weten te tikken voor 50 cent, weet alleen niet of ik daar nu wel mee moet beginnen te lezen, misschien wordt er dan teveel verklapt.

New shit has come to light (mijn huisgenoot is terug), hij kost 60 euro, het zijn 4 dvd's en er staat veel extra op: veel interviews (niet met David Lynch maar met acteurs, niet allemaal even interessant) en ook een kleine cursus achteruitpraten door die dwerg uit die droom.

Wriker
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Wriker » 10 aug 2003 15:57

Wanneer komt het tweede seizoen eigenlijk op DVD? Naar ik begrepen heb kan dat nog wel even duren.... Weet iemand daar meer over?

anemoon
Figurant
Figurant

Bericht door anemoon » 04 sep 2003 11:35

Ik heb gisteren op Canal+ "Twin Peaks: Fire,walk with me" gezien. Dat is het verhaal voorafgaand aan de moord op Laura Palmer. Daardoor begrijp ik het hele verhaal nu beter.
Staat die ook op die DVD-box?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 04 sep 2003 11:46

HAL 9000 schreef: <knip> een introductie door de hog lady <knip>
Eh, dat is in dit geval de Log Lady, bij een een Hog Lady heb ik heel andere voorstellingen! :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 sep 2003 15:53

anemoon schreef:Ik heb gisteren op Canal+ "Twin Peaks: Fire,walk with me" gezien. Dat is het verhaal voorafgaand aan de moord op Laura Palmer. Daardoor begrijp ik het hele verhaal nu beter.
Volgensmij niet. Die is apart op DVD uitgebracht (en in Nederland alleen in 4:3 formaat).

robertos
Filmster
Filmster

Bericht door robertos » 05 sep 2003 00:17

Colonel_Kurz schreef:
anemoon schreef:Ik heb gisteren op Canal+ "Twin Peaks: Fire,walk with me" gezien. Dat is het verhaal voorafgaand aan de moord op Laura Palmer. Daardoor begrijp ik het hele verhaal nu beter.
Volgensmij niet. Die is apart op DVD uitgebracht (en in Nederland alleen in 4:3 formaat).
Er schijnt nu wel een versie die wel breedbeeld heeft plus een 5.1 spoor van A-Film in omloop te zijn.

RoBiJo
Bijrol
Bijrol

Bericht door RoBiJo » 05 sep 2003 10:39

Als ik het goed begrepen heb komt seizoen 2 begin 2004 hier in de winkels te liggen maar of dit nu daadwerkelijk gaat gebeuren is nog maar de vraag :-?
Ik heb seizoen 2 onderlaatst maar gedownl. omdat ik niet meer kon wachten :oops:
Was met svenske ondertiteling eronder maar gelukkig versta in engels :D
Fire walk with me was een leuke aanvulling.

grtz Bianca

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 05 sep 2003 11:08

Hahahaha ! Twin Peaks met Svenske Ondertiteling ???
Denk je echt dat dat toevallig is ?

Volgens mij is het weer zo'n geintje van gekke Lynch..

JB, dank je voor de correctie: Hog Lady !!! :r

RoBiJo
Bijrol
Bijrol

Bericht door RoBiJo » 13 sep 2003 15:04

Dr. Strangelove schreef:Hahahaha ! Twin Peaks met Svenske Ondertiteling ???
Denk je echt dat dat toevallig is ?

Volgens mij is het weer zo'n geintje van gekke Lynch..

Nou zie je wel.... ik had al zo'n vermoeden dat Lynch erachter zat :D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 feb 2004 16:32

Ik kreeg net het volgende mailtje van Paramount:
Beste Michiel,

Waarschijnlijk zal seizoen 2 eind dit jaar op DVD worden uitgebracht.

Met Vriendelijke groet,

Paramount Home Entertainment Netherlands BV
Lekker vaag, maar ik ben al blij dat er in ieder geval plannen zijn. Het schijnt namelijk dat seizoen 2 in de VS vanwege problemen met rechten misschien helemaal niet uitkomt. Voor de rest van de wereld waren er geen problemen maar toch.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 feb 2004 16:37

ash_ schreef:Lekker vaag, maar ik ben al blij dat er in ieder geval plannen zijn. Het schijnt namelijk dat seizoen 2 in de VS vanwege problemen met rechten misschien helemaal niet uitkomt. Voor de rest van de wereld waren er geen problemen maar toch.
Vaag. Wat ik overigens wel jammer vond is dat de Pilot die op de DVD an seizoen 1 staat de Amerikaanse is, i.p.v. de 'Europese' versie.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 09 feb 2004 16:40

ash_ schreef:Ik kreeg net het volgende mailtje van Paramount:
Beste Michiel,

Waarschijnlijk zal seizoen 2 eind dit jaar op DVD worden uitgebracht.

Met Vriendelijke groet,

Paramount Home Entertainment Netherlands BV
Lekker vaag, maar ik ben al blij dat er in ieder geval plannen zijn. Het schijnt namelijk dat seizoen 2 in de VS vanwege problemen met rechten misschien helemaal niet uitkomt. Voor de rest van de wereld waren er geen problemen maar toch.
Tja... ze zijn vaag, maar dus ook Vriendelijk met een grote V. :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 feb 2004 16:52

Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef:Lekker vaag, maar ik ben al blij dat er in ieder geval plannen zijn. Het schijnt namelijk dat seizoen 2 in de VS vanwege problemen met rechten misschien helemaal niet uitkomt. Voor de rest van de wereld waren er geen problemen maar toch.
Vaag. Wat ik overigens wel jammer vond is dat de Pilot die op de DVD an seizoen 1 staat de Amerikaanse is, i.p.v. de 'Europese' versie.
Ik keek gister toevallig de special features en daar zeiden ze dat de Amerikaanse de 'officiele' versie van de pilot is. Bij de Europese had ze een alternatief einde vanwege contractuele verplichtingen om een afgerond verhaal af te leveren.

Overigens mogen we nog blij zijn dat de pilot erbij zit, in Amerika moet je hem los aanschaffen...

Plaats reactie