Vernieuwende uitvindingen
Vernieuwende uitvindingen
Ik vraag me wel eens af of er tegenwoordig eigenlijk nog wel eens een revolutionaire uitvinding gedaan wordt die wel eens het toekomstbeeld zou kunnen gaan bepalen,of in ieder geval een belangrijke rol zal gaan spelen,neem bijvoorbeeld de gloeilamp,radio,tv,afstandsbediening,verbrandingsmotor,grammofoon,het wiel,het kompas,de computer.
zijn er voorbeelden waar men nu mee bezig is,en waar de mens zeker mee te maken zal krijgen in de nabije toekomst?..
Het lijkt er nu meer op dat men alleen nog maar bezig is verder te borduren op bestaande bronnen,en bestaande uitvindingen verder te “perfectioneren”.
zijn er voorbeelden waar men nu mee bezig is,en waar de mens zeker mee te maken zal krijgen in de nabije toekomst?..
Het lijkt er nu meer op dat men alleen nog maar bezig is verder te borduren op bestaande bronnen,en bestaande uitvindingen verder te “perfectioneren”.
Misschien robot-protheses?
Tegenwoordig wordt veel onderzoek gedaan (en vooruitgang geboekt) met robotarmen die aangestuurd worden door menselijke gedachten (hersenen dus). Als deze technologie doorbreekt, zal dat een gigantische impact hebben voor veel invaliden... Denk ik.
(En misschien gaan we dan toch uiteindelijk richting de bionische mens, wat mij dan ook weer eigenlijk een beetje de verkeerde richting lijkt)
Tegenwoordig wordt veel onderzoek gedaan (en vooruitgang geboekt) met robotarmen die aangestuurd worden door menselijke gedachten (hersenen dus). Als deze technologie doorbreekt, zal dat een gigantische impact hebben voor veel invaliden... Denk ik.

(En misschien gaan we dan toch uiteindelijk richting de bionische mens, wat mij dan ook weer eigenlijk een beetje de verkeerde richting lijkt)
- WizardOfOss
- Walk of Fame
- Contacteer:
Re: Vernieuwende uitvindingen
http://www.nu.nl/news/980110/20/rss/Uit ... leden.htmlemperor schreef:...afstandsbediening...
Re: Vernieuwende uitvindingen
..inderdaad,toen kreeg ik het idee om eens een topic te openen over dit soort uitvindingen..ik zou zelf eigenlijk niet weten wat de uitvinding is van zeg de laatste 10 jaar..het mobieltje wellicht..WizardOfOss schreef:http://www.nu.nl/news/980110/20/rss/Uit ... leden.htmlemperor schreef:...afstandsbediening...
- PascalE
- Walk of Fame
- Contacteer:
2 geschifte uitvindingen waar ik pas van gehoord heb:
Electronische sigaret = enorm duur (200 a 300 euro), nicotine shots, limiet van maximaal 1x per 30min een nicotine shot, je kan shots kopen in smaken sigaret/sigaar/pijp. Heel raar en absurt dus. Maar geen uitstoot van rook
CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel
Electronische sigaret = enorm duur (200 a 300 euro), nicotine shots, limiet van maximaal 1x per 30min een nicotine shot, je kan shots kopen in smaken sigaret/sigaar/pijp. Heel raar en absurt dus. Maar geen uitstoot van rook

CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel

Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.PascalE schreef: CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel
-
- Regisseur
Tjaa, ik kan me niet voorstellen dat uberhaupt iemand opgewonden raakt van Ad VisserLuciusMalfoy schreef:Hij had ook een kamasutra-CD. Dan zou je opgewonden moeten raken door naar Ad Visser te luisteren...Red schreef: Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.

- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer:
Klopt en hij heeft het langste lied van zo'n 1050 coupletten gemaakt. Brrrr. moet er niet aan denken om zoiets aan te moeten horen.hadiederk schreef:Heeft die beste man ook niet eens een, in mijn herinnering, tenenkrommend lied gezongen over Srebrenica?Ann McDunn schreef:Tja nu ben ik toch al niet zo snel opgewonden, maar om dat nu te worden van Ad Visser.
- Megalomaniac
- Regisseur
- Contacteer:
Lol, die brain sessions hebben we nog thuis liggen. Nauwelijks gebruikt volgens mij.Red schreef:Is dat niet een of ander project van Mr. Toppop Ad Visser? Die heeft toch ook eens zoiets ontwikkeld; brainsessions heette dat geloof ik.PascalE schreef: CD met trippende effecten = kwam bij spuiten en slikken, je stopt 2 oortjes in van je cd speler en luistert voor 40 minuten naar die cd, dan zouden er hallucinerende effecten moeten optreden :S het zal wel
- Ann McDunn
- Walk of Fame
- Contacteer: