Wat zijn de verwachtingen die men van de nieuwe FT heeft?

Plaats reactie
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 05 nov 2007 13:05

Tako schreef:nieuwe FT staat in het midden en is breder.
Houdt dat automatisch in dat de breedte van de post zich aan de breedte van de header aanpast ? (Maw. is er meer ruimte voor de inhoud van je post zonder de kantlijn te 'verneuken' - pardon my French ?)

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 16 nov 2007 16:40

Misschien al genoemd, maar meer ruimte voor PB berichten, dus een grotere box.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 16 nov 2007 16:58

Touchwood schreef:
Tako schreef:nieuwe FT staat in het midden en is breder.
Houdt dat automatisch in dat de breedte van de post zich aan de breedte van de header aanpast ? (Maw. is er meer ruimte voor de inhoud van je post zonder de kantlijn te 'verneuken' - pardon my French ?)
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar de layout is straks niet meer te verneuken.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 16 nov 2007 16:58

Ayciro schreef:Misschien al genoemd, maar meer ruimte voor PB berichten, dus een grotere box.
Zit bij de nieuwe site geen limiet meer op.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 07 dec 2007 17:16

Verwachten van het nieuwe FT? Ehm... dat het binnen een maand online staat...? ;)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 dec 2007 18:28

Dat het niet meer komt :wink:

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 07 dec 2007 19:11

Zijn er eigenlijk al mensen uitgenodig voor de beta-test, of hebben die een NDA moeten tekenen :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 dec 2007 19:26

ErikSchierboom schreef:Zijn er eigenlijk al mensen uitgenodig voor de beta-test, of hebben die een NDA moeten tekenen :)
Heb er nog niks van gehoord...

geertvdheide
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door geertvdheide » 07 dec 2007 22:22

Misschien zijn enkele van deze punten al genoemd, maar hier komen nog een paar aandachtspunten:

- De vormgeving mag van mij wel een flinke update ondergaan. Met de beeldschermresoluties van tegenwoordig kan het een stuk breder. Dan kan alles wat ruimer worden opgezet, in plaats van die nogal krappe kollommen in de huidige site. Het huidige ontwerp is redelijk functioneel en duidelijk, maar niet heel creatief of uniek. Misschien Zou het iets zijn om met meer en grotere afbeeldingen te werken, of met een slideshow in de stijl van bijvoorbeeld Gamespot.com, waarin bepaalde dingen uitgelicht worden. Uiteraard alles met mate, hierin wordt snel overdreven.

- Hier en daar kan de achterliggende structuur enorm verbeterd worden. Nieuwsberichten zouden bijvoorbeeld kunnen worden gekoppeld aan een bepaalde film of aan meerdere films. Dan zou je op de pagina van een specifieke film al het nieuws over die film terug kunnen vinden. Samen met de recensie, de cast, de reacties, enzovoort. Het aantal films zou ook uitgebreider kunnen.

- Ook over de structuur: Ik kan wél een reactie plaatsen onder een nieuwe film, maar een tijd later kan dat weer niet. Als de film dan jaren later op tv komt, dan kan het weer wel. Dat soort vaagheden zijn wel storend. Ik vind het juist leuk om op alle films op elk moment een reactie of korte recensie te kunnen plaatsen.

- Hier en daar is de reclame ook nogal storend. Vooral op de pagina van een film, waar reclame tussen de intro-tekst en de becijfering staat. Wordt de pagina nogal druk van, en minder makkelijk te scannen. Bovenin de site en aan de rechterkant is het niet zo'n probleem, jullie moeten natuurlijk wel wat inkomsten genereren. Is geheel begrijpelijk.

- Het nieuws zelf is voor 95% gewoon leuk, actueel en best volledig. Alleen, zoals gezegd, behoren bericht-titels informerend en dekkend te zijn in relatie tot het bijbehorende bericht. Als jullie graag humor in de titels willen verwerken, doe dat dan zonder al te veel verwarring te creëren. En mensen naar een bericht toe lokken met een neppe titel voor extra clicks is natuurlijk erg laag. Dat hebben jullie ook niet nodig. De titels zijn de laatste maanden trouwens al een stuk beter geworden.

- Sommige bezoekers klagen over het aantal berichten met video's en humor erin, die niet direct onder de noemer actualiteit vallen. Ikzelf vind dit juist wel leuk en helemaal geen probleem voor een film-site. Misschien zou het wel beter zijn om dit in een eigen rubriek onder te brengen. Dan weten mensen wat ze moeten verwachten, en kiezen ze er zelf voor om het te openen.

- Misschien is een specifiek arthouse-onderdeel een leuke toevoeging, waar bijvoorbeeld de kleinere films uitgelicht zouden kunnen worden. Hoewel die in jullie recensies ook al wel wat aandacht krijgen.

- Verder gewoon zo doorgaan als jullie nu doen. Ik bezoek de site altijd met plezier.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 10 dec 2007 14:33

Wanneer gaat de nieuwe site eigenlijk van start?

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 10 dec 2007 14:40

Als ik nog iets toe zou kunnen voegen... ik zou het wel een vooruitgang vinden als het aantal geplaatste berichten van een gebruiker niet meer bij ieder geplaatst bericht te zien is. Onbewust ga je daar volgens mij toch de waarde aan afmeten die je aan een bericht geeft.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 dec 2007 17:46

Thiver schreef:Als ik nog iets toe zou kunnen voegen... ik zou het wel een vooruitgang vinden als het aantal geplaatste berichten van een gebruiker niet meer bij ieder geplaatst bericht te zien is. Onbewust ga je daar volgens mij toch de waarde aan afmeten die je aan een bericht geeft.
:-? Waarom zou je daar je eigen bericht aan af meten, ik kijk er zelden of nooit naar bij wie dan ook.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 10 dec 2007 20:18

Ann McDunn schreef::-? Waarom zou je daar je eigen bericht aan af meten, ik kijk er zelden of nooit naar bij wie dan ook.
Niet je eigen bericht, maar dat van iemand anders.
En ja, niet iedereen zal het zo ervaren. Ik had echter laatst een geval toen ik een bericht zag waarin de gebruiker naar mijn idee totaal ongenuanceerd de plank zodanig missloeg dat hij als een olifant door de porseleinkast marcheerde... maar doordat deze persoon over de duizend geplaatste berichten had, nam ik het eigenlijk maar voor lief...
Goed, misschien een wat persoonlijke kwestie, maar kan iemand mij anders een goede reden geven waarom het er wél bij zou moeten staan?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 dec 2007 22:29

Denk nu maar even dat ik iemand anders ben. :D Al heeft iemand 22200000 berichten bij zijn/haar naam staan dan moet je daar gewoon geen rekening mee houden, je hoeft helemaal niets voor lief te nemen en als die iemand de plank volkomen mis slaat naar jouw idee moet je daar gewoon op reageren anders zou je je eigen mening nooit kunnen verkondigen tegenover iemand die veel meer posts heeft dan jij. Als het aantal posts er niet meer bij staat gaan de rangen ook weg en ik denk toch wel dat jij eens de Walk of Fame wil halen, nog eventjes stug door gaan en je hebt een Oscar, van mij hoeft het niet persé en van sommige anderen ook misschien niet, maar dan missen we op een gegeven moment wel het feestje en de speech natuurlijk. :wink:

Meninho
Bijrol
Bijrol

Bericht door Meninho » 11 dec 2007 01:35

Geen idee of dit al gezegd is, maar ik vind de search in het forum heel lastig.

een voorbeeld: stel ik type de titel in van een film, titanic, dan krijg ik een hele lading van topics. echter niet de pagina waar titanic daadwerkelijk in voorkomt. een topic zoals bijvoorbeeld ´wat is de laatste film..´ heeft 1880 paginas, als het niet meer is. Om die helemaal door te spitten over de film is natuurlijk geen doen. kan daar wat aan gedaan worden, of anders mij erop wijzen wat ik dan fout doe?

Succes verder want het is een topsite. Ik kom hier dagelijks, maar meestal dus als lurker.

Plaats reactie