FilmTotaal's Best of 2007!

Plaats reactie
patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 09 jan 2008 01:15

ash_ schreef:Ik ben er altijd een beetje huiverig voor om zo maar namen aan het lijstje toe te voegen omdat ik niet echt kan nazoeken wat er nou precies wel en niet gedraaid heeft. Nu geloof ik de mensen hier op het forum over het algemeen wel op hun woord, maar is een release in bijvoorbeeld alleen het Ketelhuis wel een echte release? Kun je lang over discussieren natuurlijk, maar in mijn ogen is het dat niet omdat maar een relatief klein deel van de bevolking echt de kans heeft gehad om de film te zien. En omdat de uiteindelijke top zoveel lijst hier wordt opgesteld uit ongeveer 40 lijstjes kan de invloed van het noemen van een dergelijke titel behoorlijk groot zijn en dat levert in mijn ogen een "scheve" lijst op. Natuurlijk werd in dit geval Heimatklange alleen door Ruben in zijn lijst opgenomen maar waar trek je de grens? Aan de andere kant zijn er dus in de "officiele" lijst ook titels opgenomen die nauwelijks echt gereleased zijn (al kan ik mij vaag herinneren dat bijvoorbeeld Paid ook in Lux hier in Nijmegen heeft gedraaid maar ik kan mij vergissen) dus dit blijft een lastige kwestie. Ik kan bovenstaande lijst natuurlijk toestaan, maar wie garandeert mij dat die compleet is? Suggesties zijn dan ook welkom.
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet aan het pleiten dat per se al deze films moeten worden meegenomen. Ik ben van mening dat het evenzeer Nederlandse releases zijn als de films in de VK/cinema.nl-lijst, maar ik ben geen vaste forumbezoeker hier en zet ook geen top 10-lijstje neer. Bovendien haalt geen van de door mij genoemde films mijn top 10, de beste vind ik Heimatklänge.

Wat mij stoort aan de VK/cinema.nl-lijst is dus:
1) de onzorgvuldigheid. Dat een paar jaar geleden The Dreamers gewoon vergeten werd. Wat je er kwalitatief ook van vindt, het was wel een nieuwe film van een legendarisch filmmaker. Dat dit jaar dezelfde film er twee keer instaat (of komt mij nu iemand vertellen dat ik een 'Metro' over het hoofd heb gezien dit jaar?).
2) de onduidelijkheid wanneer een film zich kwalificeert. Geen Bollywoodfilms om wat voor reden dan ook? Soit, maar zet er dan niet twee wèl tussen.

Zelf heb ik niet echt een goede mening wanneer een film zich kwalificeert. Ik vind niet per se dat een film zich diskwalificeert als deze maar in één theater te zien is. Een film die door het Filmmuseum wordt geïmporteerd en verder nergens vertoond KAN worden, vind ik niet tellen. Maar als een film wel elders kan worden vertoond maar geen theater WIL hem vertonen, dan is dat gewoon een gebrek aan commercieel succes. Nederland is klein genoeg, ik ging ook met de trein van Maastricht naar Amsterdam omdat ik Snake Of June wilde zien. Ik denk wel dat Nederlandse ondertiteling (bij anderstalige films) een minimum is.

Maar om even de zaak van Heimatklänge te verdedigen: deze is oorspronkelijk uitgebracht in Amsterdam, Nijmegen en Maastricht. Bij de recensies van het NRC worden bij een klein aantal prints de theaters genoemd waar een film in de eerste week draait, deze zijn allemaal terug te vinden op de site. En deze week draait/draaide de film in 10 zalen, zo leert Filmladder: Amsterdam (2x)/Apeldoorn/Breda/Den Bosch/Den Haag/Eindhoven/Maastricht/Nijmegen/Wageningen.

Misschien is de beste suggestie wel om in de loop van het jaar wekelijks bij te houden wat er uitkomt, wellicht levert dat nog fijne discussies op over films waarvoor anders niemand een topic opent.

En tenslotte een heel belangrijk punt om de films mee te nemen. Ik maak elk jaar wel een top 10-lijstje, maar naast een lijstje beste films doe ik ook een lijstje slechtste films. En de met enorme afstand absoluut ultiem slechtste film van het jaar staat niet in de Volkskrant-lijst. En Turks In Space (nr. 4 in de IMDB bottom 100) verdient alle eer die 'm toekomt! Dus bij deze! :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 jan 2008 16:32

patrick_h schreef:Misschien is de beste suggestie wel om in de loop van het jaar wekelijks bij te houden wat er uitkomt, wellicht levert dat nog fijne discussies op over films waarvoor anders niemand een topic opent.
Misschien is dat nog wel het beste ja, maar ik ben bang dat ik dat in ieder geval niet ga doen. Niet perse omdat ik daar geen zin in heb, maar omdat ik nu al weet dat ik het soms ga vergeten :) Maar als iemand zich geroepen voelt, graag.

Wat betreft Heimatklange en de andere titels die je noemt, wat mij betreft mogen die toch gewoon opgenomen worden in de lijstjes (sorry voor je moeite Ruben). Zo ontzettend veel zal het nu ook weer niet uitmaken, ik verwacht niet dat ze buitengewoon veel genoemd zullen worden.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 09 jan 2008 23:04

Dit jaar 36 films gezien, waarvan acht in de bioscoop. Mijn lijst:

1. The Bourne Ultimatum
Afbeelding
Zó wil ik mijn sequels! Vertrouwd maar ook vernieuwend, naadloos aansluitend bij zijn voorgangers maar ook vooruitwerkend, spectaculair maar ook intrigerend qua inhoud. Na afloop van de Bourne-marathon in de bioscoop, hield een enorme adrenalinekick mij nog een groot deel van de nacht wakker. Aan iedereen die 'm destijds afdeed als een simplistische thriller kan ik de recensie van NRC Handelsblad ten zeerste aanraden, waarin The Bourne Ultimatum wordt gepresenteerd als vervolg op Bloody Sunday en United 93.

2. Pan's Labyrinth
Afbeelding
Als een van de laatste landen mocht Nederland dan alsnog eindelijk genieten van dit bizarre maar wonderschone sprookje. De film heeft duidelijk twee gezichten en profiteert daar alleen maar van. Het excessieve geweld en het mooie sfeervolle sprookjesverhaal zorgen ervoor dat je na afloop een brede glimlach hebt van geluk terwijl je maag in een knoop zit van de fascistische uitspattingen van een van de grootste filmcreeps van dit decenium.

3. Ratatouille
Afbeelding
Waren de jaren '90 duidelijk het gouden decennium voor Disney (The Lion King, Aladdin, Tarzan), daar is dochterbedrijf Pixar duidelijk de koning op animatiegebied in dit decennium. In Ratatouille worden weer wat grenzen verlegd, maar nooit heb je het gevoel dat de mannen en vrouwen van Pixar met hun capaciteiten lopen te pochen. Het verhaal lijkt toch altijd even net wat meer aandacht te hebben gekregen en dankzij de grote hoeveelheid creativiteit waarvan dit script getuigt, de goede stemmencast en de nu eens écht overtuigende boodschap, vergeef je ze de lichte hoeveelheid clichés zeer graag.

4. American Gangster
Afbeelding
En waar Pixar dit decennium koning van de animatiefilm is, daar heerst Ridley Scott op... nou ja, alle andere genres. American Gangster is weer iets heel anders dan zijn voorgaande werk, maar de professionaliteit en liefde voor film stralen er weer vanaf. De twee verhaallijnen versterken niet alleen elkaar, maar ook de finale confrontatie van de twee hoofdpersonen en zeker de film als eindproduct. Misschien niet enorm vernieuwd, maar voldoende om over twintig jaar nog steeds te kunnen boeien.

5. La vie en rose
Afbeelding
Een Franse variant van Ray en Walk the Line? Dan toch wel een die deze twee overbluft! Dat zou kunnen komen door de enorme hoeveelheid drama: het korte leven van Edith Piaf heeft genoeg ellende voor vijf biopics, maar toch houdt de film een zeker luchtig karakter. En zoals Edith aan het eind ook al zingt: ze heeft nergens spijt van, haar leven is in ieder geval geleefd. Marion Cotillard verdient op zijn minst een Oscarnominatie, maar een grote internationale doorbraak moet er toch ook wel in zitten.

6. Zodiac
Afbeelding
Met David Fincher op de regiestoel en de prachtige cast kon het eigenlijk ook niet misgaan met deze film, en inderdaad: Gyllenhaal, Ruffalo en Downey jr. kunnen allemaal een prachtige rol bijschrijven op c.v. Maar de film is toch vooral van David Fincher: elk shot draagt zijn handtekening en nooit eerder zag San Franciso er zo heerlijk duister uit (of heeft Fincher soms in Gotham City gefilmd?).

7. The Prestige
Afbeelding
The Illusionist wist me zeker te boeien, maar was na het zien van "die andere illusionisten-film" toch weer erg snel vergeten. Een heerlijk intrigerend verhaal dat je loyaliteit aan de personages enorm op de proef stelt en je aan het eind nog wat verassingen te bieden heeft. Het 19e eeuwse Londen ziet er zowaar uit als in een fantasyfilm, zo onaards als het aanvoelt. Zelfs een tussendoortje van Christopher Nolan is nog altijd een heerlijke maaltijd.

8. Hot Fuzz
Afbeelding
De eerste keer herkende ik in deze film de smakelijke humor, de prachtige parodieën (zonder het er duimendik bovenop te smeren, zoals bepaalde, niet nader te noemen Amerikaanse parodie-films) en het scherpe oog voor detail van de makers. En toch deed hij me weinig. De tweede keer keek ik 'm met vrienden (in plaats van alleen), 's avonds laat (in plaats van 's ochtends) en lichtelijk beneveld door alcohol (in plaats van broodnuchter). En toen viel de film wel. Situaties kunnen soms zo enorm bepalend zijn...

9. Blood Diamond
Afbeelding
Goed: dit is een Hollywood-film van een Hollywood-regisseur met Hollywood-sterren over een Afrika-onderwerp. Maar toch... de film lijkt gemaakt met een oprechte interesse: nooit lijken de explosies en achtervolgingen er te zijn om de 12-jarige pubers te plezieren, en het excessieve geweld is niet half zo wreed als de dingen die werkelijk gebeurd zijn in Sierra Leone. Verder worden clichés goed vermeden (geen love-story, thank God) en Leonardo DiCaprio speelt misschien wel zijn beste rol tot nu toe.

10. Sunshine
Afbeelding
Een synopsis die doet denken aan een Michael Bay-film, maar toch is dit een film van de man achter 28 Days Later en The Beach. Sunshine gaat eveneens over de menselijke drang tot overleven en de cruciale keuzes die daarvoor soms gemaakt moeten worden. Dat levert bij momenten zeer spannende situaties en gelijkwaardig acteerwerk op. De bekende gezichten zijn mij volledig ontgaan tijdens het bekijken... ook een mooie prestatie.

En helemaal onderaan bungelt...

36. Shooter
Afbeelding
Zeer foute film.

Voorgaande edities: 2005, 2006
Laatst gewijzigd door Thiver op 15 jan 2016 20:45, 16 keer totaal gewijzigd.

Mathilda
Filmster
Filmster

Bericht door Mathilda » 10 jan 2008 01:09

Meer dan een Top-5 kan ik er niet van maken...

Notes on a scandal
Rescue Dawn
Pan’s Labyrinth
Hot Fuzz
Zodiac

Voor de categorie flop heb ik wel meer inspiratie...ik hou het bij:

Spiderman 3
Preminition

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 11 jan 2008 11:27

Bios NL 2007

Afbeelding
1. Inland Empire (David Lynch)

Afbeelding
2. Offside (Jafar Panahi)

Afbeelding
3. Exiled (Johnny To)

Afbeelding
4. Zodiac (David Fincher)

Afbeelding
5. 4 luni, 3 saptamani si 2 zile (Cristian Mungiu)

Afbeelding
6. California Dreamin' (Nesfarsit) (Cristian Nemescu)

Afbeelding
7. A Prairie Home Companion (Robert Altman)

Afbeelding
8. Nue propriété (Joachim Lafosse)

Afbeelding
9. Atonement (Joe Wright)

Afbeelding
10. Eastern Promises (David Cronenberg)

Eervolle vermelding

Ratatouille, Knocked Up, El Laberinto del fauno, Superbad, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Hairspray, The Bourne Ultimatum, Rescue Dawn, Hot Fuzz, en Apocalypto.

Slecht

5. Earth (Alastair Fothergill, Mark Linfield)
4. Epic Movie (Jason Friedberg, Aaron Seltzer)
3. Elizabeth: The Golden Age (Shekhar Kapur)
2. The Last King of Scotland (Kevin Macdonald)
1. Blood Diamond (Edward Zwick)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 jan 2008 11:47

Hé, het eerste lijstje hier dat meer dan vijf titels gemeen heeft met de mijne. :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 jan 2008 13:17

Colonel_Kurz schreef:Hé, het eerste lijstje hier dat meer dan vijf titels gemeen heeft met de mijne. :)
Ik vermoed dat mijn lijst er een stuk of 7 a 8 gemeen gaat hebben met die van jou :)

aan de andere kant maakt een van de titels op jouw lijst grote kans om bij als flop/tegenvaller van het jaar te eindigen

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 11 jan 2008 13:38

Thiver schreef:7. The Prestige
Deze is toch uit 2006?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 11 jan 2008 16:10

ASHWIN102 schreef:
Thiver schreef:7. The Prestige
Deze is toch uit 2006?
Hij is in 2007 in Nederland uitgekomen.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 11 jan 2008 16:32

Yakavetta's 2007

Afbeelding

1. The Prestige
Zeer intrigerende film over rivaliserende illusionisten, veel beter dan de standaard kostuumfilm vanwege onder andere de handheld cameravoering en het science-fiction element. Briljant twists en fenomenaal acteerwerk van Bale en Jackman.
2. Zodiac
Fascinerende, briljante geregisseerde film over de zaak van The Zodiac Killer en de mannen die er door geobsedeerd raken. Prachtige cinematografie met een flinke handvol écht geniale shots. En in de openingscène bereikt Fincher zelfs Scorsesiaanse proporties met het gebruik van Donovan's Hurdy Gurdy Man.
3. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Sfeervolle western die onder de huid gaat zitten. Zeer knap verhaal met meerdere spannende momenten en veel visuele pracht. Perfect gecaste hoofdrollen van Casey Aflleck en Brad Pitt. Ook met weer een heel passende score van Nick Cave.
4. Hot Fuzz
Supercoole en hilarische parodie op/ode aan de politiefilm van het team van Shaun of the Dead. Spot de ontelbare filmverwijzingen.
5. The Bourne Ultimatum
Adrenalinestoot van een actiefilm. Nagelbijt, puntje-van-de-stoel werk. Matt Damon rent zich rot, met een stoet uitstekende acteurs op de hielen. Perfecte film voor de bioscoop.
6. American Gangster
70’s throwbacks zijn helemaal hot, en fucking cool, zo ook deze oldschool gangsterfilm met alles dominerende Denzel Washington. Heel vakkundig gemaakt, en in elk geval 1 alvast klassieke scène: de kerk scène.
7. Crank
Jason Statham moet coke snuiven, vechten en schieten om in leven te blijven. Razendsnelle flick met trippy montage, leuke visuele grappen en perfecte timing. Bovendien ook nog knap hilarisch. Van elke minuut genoten.
8. Shoot ‘Em Up
Clive Owen is dé badass motherfucker van Hollywood. Schitterend geconstrueerde gunfights, overtreffende trap van idioot. Paul Giamatti steelt de show als geflipte hitman.
9. Death Proof
Op en top Tarantino project waarin hij oeverloze gesprekken, vrouwelijke rondingen, veel voeten, veel jukebox en veel autogeweld laat zien.
10. Rescue Dawn
Christian Bale is de beste acteur van zijn generatie, en speelt keer op keer in interessante projecten. Dit is een beetje een overlevingdrama volgens het boekje. Maar dan wel gebracht met prachtige cinematografie en akelig spannende scènes.
11. The Good Shepherd
Speelt zich af in de 40’s-50’s maar volgt de trant van 70’s filmmaken. Lastige film om te kijken; emotieloos hoofdpersoon en weinig vaart. Maar het is het waard. Erg boeiend en het zeer sporadische geweld komt aan als een klap in het gezicht.
12. Harsh Times
Veel komische momenten in deze film over een Golfoorlog veteraan die voor de staat gaat werken. Wel met een belachelijk einde, maar fuck it, Bale is weer eens briljant als de onstabiele whiteboy Jim David.
13. Exiled
Wat trage Aziatische Misdaad/Western mashup met coole shootouts.
14. Ocean’s Thirteen
Uitstekend vermakelijke derde installment van de serie, vol leuke grappen en mét Mr. Pacino (!), maar verder niet echt memorabel.
15. The Simpsons Movie
Gewoon een lange aflevering van The Simpsons, er valt dus wel genoeg te lachen. Spider pig, spider pig…
16. Pirates of the Caribbean: At World’s End
Mooi gemaakt, maar een verwarrend verhaal. Het blijft jammer dat de 3 films niet gewoon aparte verhalen zijn. Zo wordt de trilogie een soort stapeling, waar allerlei dingen uit het vorige deel worden herkauwd. Voordeel daarvan is dat in dit deel zowel Barbossa, Davey Jones én Jack Sparrow hebben.

Het shithoekje, de galerij der stinkers, de verdomhoek:
1. 300
Idioot veel slow-motion, belachelijke kut voiceover en all around niet boeiend. De strip is wel fucking cool, de film niet.
2. Smokin’ Aces
1 van de grootste teleurstellingen ooit, ik ben alle respect voor Carnahan kwijt. Wat een fucking loser.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 11 jan 2008 17:34

@ Yakavetta: Je zegt dat je je respect voor Carnahan kwijt bent: Vond je Narc dan ook een kutfilm (ik pas me aan aan je taalregister :P)? Begrijp me niet verkeerd, ik vond Smokin' Aces ook een teleurstelling, hoor, maar Narc blijft mij wel bij als een uitstekende film.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 11 jan 2008 20:18

Yakavetta schreef:Idioot veel slow-motion, belachelijke kut voiceover en all around niet boeiend. De strip is wel fucking cool, de film niet.
Waarin verschillen de film en de strip eigenlijk? Want ik heb de strip eens doorgebladerd en volgens mij is de film daar echt een behoorlijk letterlijke verfilming van....
Feoreunn schreef:@ Yakavetta: Je zegt dat je je respect voor Carnahan kwijt bent: Vond je Narc dan ook een kutfilm (ik pas me aan aan je taalregister :P)?
Lijkt mij sterk: volgens mij heeft Joe Carnahan het respect van Yakavetta veroverd met Narc en dat vervolgens weer verspild met Smokin' Aces. En dat is ook precies hoe het bij mij is gegaan... :P

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 11 jan 2008 20:58

Een rare stelling, Thiver. Dus als Francis Ford Coppola hypothetisch na The Godfather gelijk een ongelooflijke zeikfilm had gemaakt, zou je geen respect meer voor hem gehad hebben op dat moment? :-? Ik respecteer Carnahan nog altijd voor Narc. Ik ga hem niet zitten verachten omdat hij één slechte film heeft afgeleverd. Als hij er nu vijf op één rij maakt, in dat geval, ja. Maar voorlopig spreekt zijn goeie werk dat ik al gezien heb (Narc + Ticker (uit de The Hire-kortfilmreeks) in zijn voordeel.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 12 jan 2008 10:18

Top 20 van 2007

Afbeelding
1. Exiled
Fantastisch geschoten, vol van haast esthetisch geweld op mooie locaties en dit alles vertolkt door menselijke hoofdpersonen.

2. Tussenstand
Mijn grote verassing van het Nederlands Filmfestival. Een vrij minimale film die volledig rust op dialogen. Geschoten met een onvaste camera die veel inzoomt op de hoofdpersonen, ontstaat er een unieke verbondenheid met de personages. Je houd van ze, wil tegen ze schreeuwen dat ze het anders moeten doen of baalt van hun starheid, erg knap.

3. Das Leben der Anderen
Vermeende tegenstanders van de DDR worden door de Statsi dag en nacht geobserveerd. Maar wat als een observator sympathie ontwikkelt voor degene die hij moet observeren? Das Leben der Anderen is een prachtig verhaal, niets meer en vooral niets minder.

4. The Fountain
Misschien pretentieus, ik was in ieder geval erg onder de indruk van deze filosofie over het leven. Hoe kunnen we onze grootste vijand, de dood, overwinnen? En moet deze eigenlijk wel worden overwonnen, want is het niet ook het begin van nieuw leven? Dat The Fountain daarnaast een visueel spektakel is, is mooi meegenomen.

5. Ex Drummer
Deze anti-film doet er alles aan om geen genot voor het oog te zijn, eigenlijk alleen de soundtrack is mooi. Al in het begin vertelt de hoofdpersoon dat hij “cynischer is dan de koning van Siam” en dat is eigenlijk ook de toon die de anderhalf uur die volgt vasthoudt. Precies wat een verfilming van een boek van Brusselmans vereist.

6. Control
Anton Corbijn schetst het leven van Joy Division zanger Ian Curtis op realistische wijze. Zonder hem te verheerlijken of juist volledig af te vallen wordt - met veel muziek - een boeiende biografie op het doek getoverd. Noemenswaardig zijn ook de prachtige beelden die door het korrelige zwart-wit en de constructie ervan haast bewegende foto’s van Corbijn zijn.

7. Interview
Het origineel van Theo van Gogh heb ik niet gezien. De versie van Buscemi is in ieder geval een interessante karakterstudie over twee compleet verschillende mensen die naar mate ze langer bij elkaar zijn steeds intiemere gesprekken gaan voeren.

8. Sunshine
Een dromerig/filosofische reis naar de zon om het leven op aarde te redden. Helaas wordt de dromerigheid richting het einde ingeruild voor slappe thriller actie die de magie voor een groot deel wegnam.

9. American Gangster
De film zelf stelde eigenlijk niet veel voor, het was echter de strakke regie en de ‘authentieke’ jaren ’60 sfeer die mij aan het beeld gekluisterd hield.

10. Sextet
Slecht, goedkoop en flauw, maar wel erg leuk. Een schop tegen andere films aan film in mijn schop tegen andere lijstjes aan moment.

Flop/Teleurstellingen 5

Afbeelding
1. 300
Met stip de grootste tegenvaller. Ook testosteron kent zijn grenzen. De slow-motion was irritant, het geweld ging vervelen en het verhaal was niets meer dan een slap excuus om te kunnen knokken.

2. The Prestige

Het zag er leuk uit en de cast was sterk, het verhaal sloeg echter nergens op en leidde meer richting een koude douche dan een climax.

3. Bobby
Teveel semi-grote namen zorgden voor teveel slappe verhaallijntjes waardoor geen enkel personage aansprak. Bovendien neemt de film daarnaast teveel hooi op de vork door in een uur of twee alle problemen uit de Amerikaanse samenleving lijkt te willen behandelen.

4. Tales from Earthsea
Niet slecht, maar wel een tegenvaller. Te moralistisch en een slap verhaaltje.

5. Dreamgirls
Je kan het natuurlijk verwachten als je al stoere jongen naar een meisjes film gaat waarin ook nog gezongen wordt. Dreamgirls bevestigde waarom ik niet van musicals houd.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 13 jan 2008 00:23

Feoreunn schreef:Een rare stelling, Thiver. Dus als Francis Ford Coppola hypothetisch na The Godfather gelijk een ongelooflijke zeikfilm had gemaakt, zou je geen respect meer voor hem gehad hebben op dat moment? :-? Ik respecteer Carnahan nog altijd voor Narc. Ik ga hem niet zitten verachten omdat hij één slechte film heeft afgeleverd. Als hij er nu vijf op één rij maakt, in dat geval, ja. Maar voorlopig spreekt zijn goeie werk dat ik al gezien heb (Narc + Ticker (uit de The Hire-kortfilmreeks) in zijn voordeel.
Thiver heeft gedeeltelijk gelijk. Narc was goed, al was 'ie afgeladen met politiefilm clichés. Ray Liotta was de kracht van die film. Smokin'Aces was een ramp. Niet grappig, hypocriet en onevenwichtig. Hij nam het zelf allemaal bloedserieus ook nog. Maar het verloren respect voor Carnahan heeft ook te maken met zijn blog die ik een aantal keer heb bekeken. Hij schrijft als een soort wannabe rapper en heeft een ongelofelijk militante, infantiele houding tegenover andere filmmakers. echt een verachtelijk mannetje. Natuurlijk gaat het om wat hij met film klaarspeelt, maar in dit geval mengt mijn mening over de ''publieke'' persoon Carnahan zich met mijn mening over de filmmaker Carnahan. Een woord dat ik nu eigenlijk ook tussen haakjes wil zetten.
Zijn aankomende projecten klinken wel goed. Killing Pablo heeft goeie acteurs, maar ik vrees voor de adaptatie van Ellroy's White Jazz.

En Feoreunn, met dat ''ik pas me aan aan jouw taalregister'', ofwel; ''ik verlaag me naar jouw niveau''; don't look down your nose at me, it makes you go crosseyed. :wink:

Plaats reactie