Drugs & drank

Bespreek het actuele nieuws.
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 mar 2009 12:08

emperor schreef: Zo heb je mensen die een gaatje in hun hoofd hebben geboord, om niet meer onder deze controle te hoeven staan.
Dit hebben ze dan gedaan onder invloed van drank of drugs denk ik dan? Zou hier dan dat bekende spreekwoord vandaan komen?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 12:12

patrob schreef:
emperor schreef: Zo heb je mensen die een gaatje in hun hoofd hebben geboord, om niet meer onder deze controle te hoeven staan.
Dit hebben ze dan gedaan onder invloed van drank of drugs denk ik dan? Zou hier dan dat bekende spreekwoord vandaan komen?
..nee, deze mensen wisten heel precies wat ze deden hoor.
Niet dat ik het iemand aan raad, of het zelf zou doen..ik heb behoefte aan controle..maar zo nu en dan... :P

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 mar 2009 12:15

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je geen gaatjes in je hoofd boort als je nog precies weet wat je doet.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 22 mar 2009 12:26

emperor schreef:
patrob schreef:
..nee, deze mensen wisten heel precies wat ze deden hoor.
Niet dat ik het iemand aan raad, of het zelf zou doen..ik heb behoefte aan controle..maar zo nu en dan... :P
die mensen waren zeer zeker onder invloed, en wel van een door jou zo gevreesde 'indoctrinatie' die mensen zaten zo diep in de hele hippie en lsd scéne dat ze daadwerkelijk geloofde dat de rest van de wereld geindoctrineerd was, dat zij de enige vrije denkers waren met de waarheid in pact, vind het bijne triest voor de stommeling die zo ver heen was dat hij echt geloofde dat een gaatje in zijn hoofd hem wel zou bevrijden.

om nog maar eens een absinthe film aan te halen, de mensen die die hersentherapie krijgen in from hell, zijn vast ook heerlijk bevrijd van deze verschrikkelijke en indoctrinerende maatschapij, niet?
shit, en ik was nog zo van plan dit topic gewoon te negeren

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 mar 2009 13:30

Over het boren van een gat in je schedel oftewel in Engels "trepanation":

Drill me!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mwah, ik houd het maar bij het tikken van een eitje...

Afbeelding Afbeelding

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 15:04

Herie schreef:[
om nog maar eens een absinthe film aan te halen, de mensen die die hersentherapie krijgen in from hell, zijn vast ook heerlijk bevrijd van deze verschrikkelijke en indoctrinerende maatschapij, niet?
.."geneeswijzen" zijn in het victoriaanse tijdperk al iets beschaafder dan in de middeleeuwen maar nog niet helemaal doeltreffend genoeg, gelukkig zijn we heden ten dage al iets verder..maar is verder niet relevant en een film is maar een film waarin alles mogelijk is.
Verschrikkelijke maatschappij?..hoogstens fucked up hier en daar, maar "de maatschappij, dat ben jij" was het toch?..

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 15:20

Het is dus geen blijvend effect zoals ik al dacht, de natuur hersteld zijn normale situatie meestal weer snel;

I have come to the frustrating conclusion that the trepanation has had no lasting effect. I mean, the effects were subtle the whole time anyway and they appear to have worn off. I have considered that very likely it was a combination of two things. One, the blood most certainly did rush up to those unused parts of the brain pretty intensely and very regularly for the first few weeks while I was healing, and very likely drawn back out of those areas now. Two, I was more attentive to every sensation and all somatic input because I was just being very attentive consciously in an attempt to notice the effects. Since I paid more attention to everything, it was all a little more intense, yes. As much I hate to realize it, I believed what I wanted to believe.

Dr. Strangelove schreef:Over het boren van een gat in je schedel oftewel in Engels "trepanation":

Drill me!

For now, I am happy to be alive, very alive, and am simply expressing my doubts, and the honest facts, the other message about trepanation that is: this may or may not be what you are looking for, and you may be able to achieve the same effect through any carefully planned very intentional physical ritual. It should be called a ritual with magical intent. The intention to renew and recharge your perception of life, your energy, and your consciousness.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 15:57

Herie schreef: die mensen waren zeer zeker onder invloed, en wel van een door jou zo gevreesde 'indoctrinatie'
..als ik zo het hele verslag lees dan krijg ik niet de indruk dat deze man niet wist waar hij mee bezig was...alleen de uitkomst was onzeker, maar dat is bij alle experimenten zo, anders zou je het in eerste instantie niet te hoeven uitvoeren.
En gevreesd, ach..heeft het zin om de opkomst van de zon te vrezen?..of het vallen van de avond?.. :wink: ..nee, men leert ermee leven.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 22 mar 2009 16:44

Shine schreef:
emperor schreef:....en je eigenlijk in nuchtere toestand niks meer bent dan datgeen wat de maatschappij van je gemaakt heeft, je in een vorm gegoten heeft...
Sorry, maar als je dit echt meent heb ik eigenlijk best wel medelijden met je. Je wilt dus zeggen dat je in nuchtere vorm niet helemaal jezelf kan zijn.... sneu....
Oh puh-lease. Even volledig losstaand van alcohol of drugs, zijn wij nog altijd een product van onze maatschappij, lees dit eens: Social construct. Een mens is en kan nooit volledig vrij zijn en moet zich altijd conformeren aan een of andere 'social construct' of hij/zij moet naar de onbewoonde rimboe verhuizen en in z'n eentje in een hutje gaan wonen.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 mar 2009 16:54

Boeiend verhaal. Vooral voor mensen die het liefst alle eigen verantwoordelijkheid af willen schuiven op de maatschappij. Een maatschappij die hun leven voor hen gecreeëerd heeft, waardoor je er zelf niet meer verantwoordelijk voor hoeft te zijn. Een aantal vastgestelde afspraken (zoals geld), of je houden aan een aantal fatsoensnormen (niet iedereen dik noemen, die dat toevallig is) houdt niet automatisch in dat we allemaal in een keurslijf zitten of slaafs een niet bestaand ideaal aan het naleven zijn. Heel populistisch allemaal en van sommige mensen had ik dit soort slap gelul wel verwacht, maar om heel eerlijk te zijn Megalomaniac, had ik verwacht dat jij toch wel door zoiets heen kon prikken. Ik ben heus niet minder mezelf, omdat ik rekening houdt met mensen om me heen. Sterker nog, dat definieert zelfs wie ik ben. En geld gebruiken we omdat het veiliger en gemakkelijker is (zo is dat namelijk ontstaan en niet omdat de maatschappij dat toevallig zo besloten heeft).

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 18:11

Dat heeft niks te maken met alle verantwoordelijkheid afschuiven op een maatschappij die deels niet functioneert of is vastgelopen in zijn eigen regels en wetten, je hebt immers zelf de verantwoording voor alles wat je doet..of juist niet doet het enige is dat je je moet houden aan de regels die gelden voor de samenleving waarin men leeft.
En dan heb ik het niet eens over de subculturen binnen de maatschappij zoals bijv. de Hells Angels.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 22 mar 2009 18:14

Grappig dat je zegt dat je dit niet van mij had verwacht, ik namelijk ook niet echt. Ik wil ook niet beweren dat ik volledig achter dat idee sta, keuzes maak je nog altijd zelf, maar wat ik wil zeggen is dat de keuzes die je maakt vaak op de een of andere manier wel beïnvloed worden door je omgeving en de maatschappij, het is het eeuwige nature vs. nurture debat en dat vind ik eigenlijk vreselijk interessant. Vooral omdat je nooit grenzen kan stellen wat nou puur aangeboren is en wat door je opvoeding is bepaald. Ik geloof dan ook wel dat een karakter voor een groot deel door je omgeving bepaald wordt, al zijn er natuurlijk ook delen van 'jezelf' die aangeboren zijn, zoals je voorkeur voor mannen of vrouwen.

Daarom vind ik het ook zo apart dat mensen kunnen beweren dat ze niet beïnvloed worden door reclame; dat gebeurt vaak ook niet bewust, onbewust neem je wel mee dat bijvoorbeeld een a-merk beter zou zijn dan een thuismerk.

Maar goed, ik dwaal af.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 22 mar 2009 18:20

Hoe dan ook. Ik ben nog steeds geen voorstander van promotie van het gebruik van verdovende middelen. Laat ik het daar dan maar bij laten.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 mar 2009 19:29

Dit is ook geen promotiecampagne voor drank en drugs.. :D
..maar de topic titel staat wel stoer moet ik zelf zeggen. :wink:

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 02 jun 2009 23:34

Koffie en gebak!

Nou jij weer.