Twin Peaks

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie

Is Twin Peaks de beste serie van de afgelopen 15 jaar?

Ja
18
35%
Nee
33
65%

Totaal aantal stemmen: 51

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 02 apr 2009 09:45

Yakavetta schreef:Maar vooral Fire walk with Me (David Bowie's scène???) knalt deze hele serie een hoger plan in, voorbij verklaringen
De film Fire Walk With Me? Die vond ik nu net tegenvallen, en kan wat mij betreft ook absoluut niet aan de serie tippen.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 02 apr 2009 11:50

ash_ schreef:De film Fire Walk With Me? Die vond ik nu net tegenvallen, en kan wat mij betreft ook absoluut niet aan de serie tippen.
Ik vond de film nog wel z'n momenten hebben, maar met name de sfeer is anders en dat komt de film niet ten goede. En een andere actrice voor Donna is natuurlijk onvergeeflijk.

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 03 apr 2009 10:50

Wat ik vooral bedoelde te zeggen is dat de film het hele verhaal nog een pak complexer en vreemder maakt. Voor de serie was er wel een set redelijk sluitende verklaringen aanwezig, met hier en daar een mysterie. De film compliceert alles en vernietigt enkele zekerheden die je na de serie dacht te hebben. De Tremonds/Chalfonts, The Man From Another Place, Mike, Philip Jeffries, de ring en de Garmonbozia maken de boel heel wat abstracter en onbegrijpelijker.

''De sfeer is anders en dat komt de film niet ten goede'' vind ik dan weer een typisch voorbeeld van beperkt denken. Natuurlijk is de sfeer anders. Die gruwelijk duistere onderwereld van Twin Peaks waar in de serie slechts naar word verwezen zie je hier daadwerkelijk. De serie kon niets laten zien dat ook maar in de buurt kwam van die walgelijke nachtclubscène met Jaques Renault. Laura Palmer leefde aan de oppervlakte van dat rustige stadje maar ze zat tot haar nek in de onderwereld, en dat zie je dan ook. Dat is zelfs het hele uitgangspunt van de film; The last days of Laura Palmer, en de sferen waarin ze zich bevond. Dat de film een andere sfeer heeft is dus eerder logisch dan een fout.

Ook dat de ''film niet aan de serie kan tippen'' is een vreemde uitspraak. Je vergelijkt een serie van 18 uur met een film van twee uur. Die ook nog eens in het verlengde van de serie ligt (prequel/sequel). Ik zie geen rede om te vergelijken. Het is een integraal onderdeel van het fenomeen ''Twin Peaks''.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 03 apr 2009 11:01

Tuurlijk zal er een logica achter zitten om de toonzetting van de serie te veranderen, maar mij sprak de film daardoor minder aan omdat de herkenning van het stadje ontbrak.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 03 apr 2009 11:03

Binnekort de film maar eens opzetten dan.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 03 apr 2009 12:09

Yakavetta schreef:Ook dat de ''film niet aan de serie kan tippen'' is een vreemde uitspraak. Je vergelijkt een serie van 18 uur met een film van twee uur. Die ook nog eens in het verlengde van de serie ligt (prequel/sequel). Ik zie geen rede om te vergelijken.
Natuurlijk kun je een film van twee uur wel vergelijken met een serie van 18 uur, net omdat de film in het verlengde van de serie ligt. Omdat de de serie uitkwam voor de film, heeft de film het voordeel dat hij nauwelijks tijd hoeft vuil te maken aan het introduceren van karakters en dergelijke. De film hoeft ook niet zo'n lang verhaal te vertellen als de serie.

Dat de film een andere sfeer heeft is misschien logisch maar helpt zeker niet. Twin Peaks de serie zorgde altijd voor een bepaald gevoel, iets dat de film erg miste. Dat dit bewust is gedaan mag dan misschien waar zijn, maar dat neemt niet weg dat ik dit als teleurstellend ervaar. Maar het belangrijkste minpunt van de film vind ik dat hij een deel van het mysterie van de serie wegneemt. Voor sommigen is het misschien heel interessant om te weten wat er precies met Laura Palmer is gebeurd, van mij hoefde het niet.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 26 apr 2010 11:50

Kicker kik in je bil! :)
Ik heb nu tot en met aflevering 18 gezien(ze rekenen door na seizoen 1) dus aflevering 10 van seizoen 2. En het bevalt goed zeg! _O_

De serie heeft nu wel heel veel merkwaardige momenten, but I like very much! Zoals bijvoorbeeld
Spoiler
Andrew Packard die ineens nog blijkt te leven...
Of wat te denken van
Spoiler
Die Canadese Mounty Ranger die bij de die FBI Agent hoort een handlanger is van Jean Renault :o
Helemaal absurd maar wat ik wel leuk vond is:
Spoiler
Denis/Denise gespeeld door Dave Duchovny die nu een vrouw speelt hahhaa, hoe verzinnen ze het!!
Al met al kakt het wat in nu ik weet :
Spoiler
Wie de dader was. Bob in het lichaam van Leland
Maar dat neemt niet weg dat ik zelfs de sub plotjes als die met Nadine en James Hurley gewoon goed te pruimen vindt. Het menselijke aspect komt nu veel meer naar boven nu je weet wie het gedaan heeft.

rep_robert
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door rep_robert » 29 mei 2010 14:09

1. X-Files!
2. Twin Peaks!

Moet zeggen dat Twin Peaks mij heel erg heeft verrast, werd er helemaal ingezogen en de gekke personages zijn natuurlijk ook fantastisch.
Normaal skip ik introliedjes altijd, maar bij Twin Peaks is de score van Badalamenti zo geniaal dat ik zoiets wel 100 keer kan zien zonder dat het verveelt.

De film is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar als je echt een fan bent van de serie kan de film toch ook weinig fout doen?

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 06 okt 2014 20:36

NU.nl schreef:Twin Peaks krijgt in 2016 negen nieuwe afleveringen

Twin Peaks, de succesvolle televisieserie uit 1990, krijgt negen nieuwe afleveringen. Dit waarschijnlijk in verband met de 25ste verjaardag van de serie.

Dat meldt Variety maandag.

Meerdere bronnen vertellen aan de site dat David Lynch (foto) en Mark Frost, de geestelijke vaders van Twin Peaks, al met het script bezig zijn. Lynch is van plan om de negen afleveringen zelf te regisseren.

Het ziet ernaar uit dat Twin Peaks in het voorjaar van 2016 op de Amerikaanse zender Showtime uitgezonden zal worden. De serie pakt het einde van het tweede seizoen op en speelt zich in het heden af. De bronnen benadrukken dat het hier niet om een remake gaat.
What the hell? O+

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Twin Peaks

Bericht door Colonel_Kurz » 06 okt 2014 20:54

Eindelijk zullen we weten hoe het met Annie is.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 06 okt 2014 20:56

Ik ben meer benieuwd naar Dale. En of de koffie nog steeds zo goed smaakt. ;)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 okt 2014 20:57

Dat was een verwijzing naar deze scène [SPOILERS ALS JE DE SERIE NOG NIET AFGEKEKEN HEBT]:

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 06 okt 2014 21:18

Ah, tuurlijk. Kon me al moeilijk voorstellen dat een van de minst interessante personages je interesse had.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 07 okt 2014 13:21

Ik krijg spontaan zin om Twin Peaks te herbekijken en nog een kopje koffie te drinken. :T

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 07 okt 2014 15:49

Stukje kersentaart erbij? ;)

Plaats reactie