Battle of the avatar pictures

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 20 jul 2009 08:19

Touchwood schreef:Mercapto himself niet gestemd ? Fraai is dat, nou... dan zal ik maar eens een mooie AvA gaan beeldhouwen voor de winnaar. :wink:
Kunnen we daar geen regel voor inbouwen? Het is eigenlijk toch wel een beetje competitievervalsing door zelf niet te stemmen en je concurrenten daarmee geen punten te gunnen (niet dat ik wil beweren dat Mercapto het doelbewust heeft gedaan hoor, dat lijkt me niet).

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 20 jul 2009 10:29

Dat is een discussie die al vaker gevoerd is Erik. In de regels staat wel dat iedere deelnemer geacht wordt te stemmen, maar daarin ligt toch een zekere vrijblijvendheid besloten.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 20 jul 2009 10:53

patrob schreef:Dat is een discussie die al vaker gevoerd is Erik. In de regels staat wel dat iedere deelnemer geacht wordt te stemmen, maar daarin ligt toch een zekere vrijblijvendheid besloten.
Okee, nevermind dan.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 20 jul 2009 11:52

patrob schreef:Dat is een discussie die al vaker gevoerd is Erik. In de regels staat wel dat iedere deelnemer geacht wordt te stemmen, maar daarin ligt toch een zekere vrijblijvendheid besloten.
Inderdaad het is geen verplichting van het móet en zál...

Maar toch is het allesbehalve onredelijk om meestemmen te verwachten. :o

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 20 jul 2009 12:31

Het lijkt mij inderdaad ook een beetje een fatsoenskwestie.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 20 jul 2009 13:11

Zo, benodigdheden voor de uitslag zijn opgestuurd naar mercapto. Kwestie van nog even op de nagels bijten. :wink:

Voor wat betreft het al dan wel of niet verplicht stemmen; de eerste keer dat deze discussie werd gevoerd liepen de gemoederen zodanig hoog op dat het eigenlijk gewoon niet mooi meer was. Men houdt nu eenmaal blijkbaar niet zo van het woordje 'verplicht'. Er is me echter wel een argument bijgebleven waar ik me destijds, en ook nu nog - en eigenlijk ook steeds meer - in kan vinden: 'elk spelletje heeft nu eenmaal regels.'

Ik denk trouwens dat het gros der tegenstanders van het voorstel toentertijd naderhand ook daadwerkelijk is afgehaakt. Het zou wellicht nog eens interessant zijn om de stemming nogmaals te peilen of dit inderdaad zo is en of de tegenstand nog zo groot is (alleen hoop ik niet dat we dan nóg meer deelnemers gaan verliezen! Dat zou ik eigenlijk ook behoorlijk flauw vinden) en qua in te voeren regel denk ik dan aan 1 punt aftrek wanneer er, zonder opgaaf van reden, niet gestemd is. Tenslotte kan 1 punt al het verschil tussen winst en verlies uitmaken, en daarbij heb je maar liefst tien dagen de tijd waarin je kunt stemmen. Dan is er toch in principe ook genoeg gelegenheid gegeven.

Nou, brand maar los. Maar houd het netjes en een beetje respectvol, naar het spel, maar ook naar elkaar.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 20 jul 2009 13:25

Ik ben voor om twee redenen. Allereerst is de basis van het spel het beoordelen van elkaars avatars, als je daar niet aan mee doet doe je eigenlijk ook niet met het spel mee (maar laat je anderen het spel spelen). Het lijkt me ook maar een kleine moeite om even te stemmen, dat kost je hoogstens enkele minuten en je krijgt er mogelijk eeuwige roem voor terug!

De tweede reden is hopelijk een stuk minder relevant, maar niet stemmen biedt mensen de mogelijkheid de uitslag te beïnvloeden door aan de concurrentie geen punten uit te delen terwijl de concurrentie dat zelf wél doet. Ik kan me ook nog herinneren dat Kurz ooit heel slim op zichzelf stemde omdat dat niet in de regels stond, dus misschien is de kans dat iemand uit tactisch oogpunt niet stemt groter dan ik denk. Overigens is iemand verplichten om te stemmen natuurlijk geen gegarandeerde manier om dit te voorkomen, je kan dan ook simpelweg op de avatars stemmen waarvan je denkt dat ze het minst concurreren met jouw avatar (hoewel dit weer heel gelukkige mensen onderaan de lijst op gaat leveren :)).

Eén minpunt voor het niet stemmen is een begin natuurlijk, maar ik denk niet dat dit echt iets gaat oplossen want je verliest zelf wel 1 punt maar je onthoudt de concurrentie 15 (5+4+3+2+1) punten.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 20 jul 2009 14:58

Ik ben het eigenlijk volledig met Erik eens in deze. Ook met het feit, dat 1 punt aftrek natuurlijk geen zoden aan de dijk zet. Stel je voor dat de potentiele niet-stemmer 2 punten voorsprong op de nummer 2 zou hebben, dan zou hij, de regels inachtnemend niet kunnen stemmen en tactisch z'n puntje aftrek kunnen incasseren. Misschien een idee om de persoon in kwestie standaard 1 plaats terug te zetten in de einduitslag?

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 20 jul 2009 15:12

Eens met de bovenstaande heren. Voor mijn argumenten: blader enkele pagina's terug naar de vorige discussie.

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Uitslag Avatarbattle #09/2009

Bericht door mercapto » 20 jul 2009 17:04

Zo, dat heb ik ook weer goed uitgelokt :D
Ik denk ik kan er wel weer over beginnen, maar soms werken daden beter dan woorden. Ik heb mij dus bewust onthouden van stemmen.

De straf ? 1x de maximale score aftrek lijkt me op z'n minst redelijk. Niet stemmen, 5 punten weg.

Sorry voor het niet stemmen. Ik had al snel door dat ik niet voor de winst meedeed, en kon dus iets zonder al te veel schade verzuimen.

Dan nu de uitslag!
....

1e: Patrob (39 pt)
Afbeelding

2e: Touchwood (33 pt)
Afbeelding

3e: ErikSchierboom (29 pt)
Afbeelding

4e: Rich Art (23 pt)
Afbeelding

5e: Shine (15 pt)
Afbeelding

6e: Thiver (14 pt)
Afbeelding

7e: Ayciro (13 pt)
Afbeelding

7e: Mercapto (13 pt)
Afbeelding

8e: Feoreunn (11 pt)
Afbeelding

9e: Pietje012 (10 pt)
Afbeelding

10e: Creeper (5 pt)
Afbeelding

11e: Dr. Strangelove (3 pt)
Afbeelding

12e: Colonel_Kurz (2 pt)
Afbeelding

Welkom bij
......................................................... Check je Plekje!

Afbeelding

En jawel!
Het is patrob met z'n tweede zege dit jaar! :T

............................................. Vandaar deze mooie Avataar! (statue)

Afbeelding

Een mooi overzichtje van het totaalklassement mag niet ontbreken :

Afbeelding

En natuurlijk het gebruikelijke lulverhaal :)

De uitslagen van alle Battles in 2009 tot nog toe:
- Bijbehorende presentatie van de inzendingen vind je onder het vetgedrukte battle-nummer -
- Bijbehorende presentatie van de uitslag vind je onder de vetgedrukte naam van de winnaar -

Battle # 01 /2009 :Touchwood
Battle # 02 /2009 :Colonel_Kurz
Battle # 03 /2009 :Touchwood
Battle # 04 /2009 :Shine
Battle # 05 /2009 :patrob
Battle # 06 /2009 :Touchwood
Battle # 07 /2009 :Darko
Battle # 08 /2009 : mercapto
Battle # 09 /2009 :patrob

Voor een volledig overzicht van alle avatar battle winnaars door de jaren heen, kijk op pagina 1 van dit topic, of klik hier (always under construction !)

Zo, ik heb mij weer "nuttig" gemaakt.
Wederom veel dank voor Touchwood :)

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 20 jul 2009 18:11

Jeej! Gefeliciteerd hoor, Patrob! :T

En natuurlijk Touchwood en Erik en.... iedereen!

Oef, nu weer nadenken over een volgende inzending....

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 20 jul 2009 18:38

Joepie, gewonnen! In ieder geval mijn dank voor allen die mij de puntjes gegunt hebben. :T

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 20 jul 2009 20:27

Gefeliciteerd met de winst, Patrob ! Het is dat ik maar zoveel punten te verdelen had en bovendien met het warme weer nog niet zo in de stemming voor een winterlandschap, maar het is natuurlijk een hele nette avatar, da zak nie zeg'n en ik gun je de winst ook van harte. :wink:

Hey, mercapto... ik snap niks van je inleiding. Beetje warrig verhaal, wat wil je nu zeggen; dat je bewust niet gestemd hebt omdat je eigen inzending niet zo lekker liep ? En schade voor wie, voor jezelf ? Of is 't een geintje, ik volg je effe niet..?

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 20 jul 2009 21:25

Niet stemmen = stom
Discussie voeren = "zo 2008"
Staken = cool
mercapto = cool
Staken = mercapto

Aha!
Okay nog één keertje dan.

In plaats van de discussie opnieuw op gang te brengen heb ik besloten gewoon niet te stemmen, om zo de discussie uit te lokken.
Niet stemmen terwijl je zelf veel stemmen krijgt kan natuurlijk niet, dus heb ik eerst gekeken hoe het me verging deze ronde. Dus neen, niet vanwege schade voor mezelf, maar schade voor eventuele concurenten.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 20 jul 2009 21:33

Gefeliciteerd Patrob :T

Die discussie is al zo oud als de weg naar Rome :Z

Gesloten