Op zoek naar een filmtitel of een fragment?

is avatar racistisch?

nee ik vind het echt onzin dat avatar racistisch is
25
78%
ja ik vind dat avatar wel een beetje racistisch is
2
6%
2
6%
2
6%
maakt dat uit?
1
3%

Totaal aantal stemmen: 32

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 06 jun 2010 14:43

Sinterklaas is ook racistisch als de neten...

whoo4whoo
Bijrol
Bijrol

Bericht door whoo4whoo » 06 jun 2010 19:16

sickboy1984 schreef: want alleen zwarte mensen kunnen racistisch behandeld worden?
Dat zeg ik niet
maar ik weet nog steeds niet waarom je avatar racistisch zou vinden kan iemand mij dat even uitleggen??

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 jun 2010 19:56

Spoiler
De blanke hoofdrolspeler (in een Avatar lichaam) redt op het einde van de film de Na'vi (de inheemse bevolking).

En sommige mensen vinden het rastisch als steeds maar een blanke de held is in het verhaal.
Maar ik vind het maar onzin. Sommige mensen verzinnen weer iets om op te vallen.

Camera Obscura
Filmster
Filmster

Bericht door Camera Obscura » 07 jun 2010 00:31

whoo4whoo schreef: maar ik weet nog steeds niet waarom je avatar racistisch zou vinden kan iemand mij dat even uitleggen??
Avatar is extreem paternaliserend t.o.v. een hulpeloze 'native' bevolking die 'gered' moet worden door de blanke die eerst in de huid van de natives moet kruipen om de argeloze domme maar o zo nobele wilden te redden en te leren hoe in opstand te komen. Een beeld waarvan ik dacht dat daar sinds de jaren '60 op zijn best hartelijk om gelachen kon worden, maar tenenkrommend blank superioriteitsdenken blijft het. Alsof Cameron 50 jaar lang met zijn botte kop in het zand heeft gezeten. Cameron is a racist ass and he doesn't even know it..

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 07 jun 2010 11:38

Duikboot schreef:Sinterklaas is ook racistisch als de neten...
Dat beeld zal in November wel afgelopen zijn met de nieuwste film van Maas :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jun 2010 11:45

Wat Camera zegt. Daarnaast worden ook nog eens alle 'natives' door Indianen en zwarte mensen gespeeld.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 07 jun 2010 11:48

Colonel_Kurz schreef:Daarnaast worden ook nog eens alle 'natives' door Indianen en zwarte mensen gespeeld.
Tja, want stel je voor als de 'natives' door blanken worden gespeeld.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 07 jun 2010 11:50

Wauw.....

Uhm, het zijn maar films :}

Ik geloof niet dat regiseurs tegenwoordig opzettelijk een film een racistisch verhaal meegeven, maarja sommige mensen zijn in staat om overal iets racistisch in terug te vinden. Ook een kunst...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jun 2010 11:51

Dan zou de film niet zo bol staan van het 'tenenkrommend blank superioriteitsdenken', zoals Camera Obscura dat zo treffend stelt.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 07 jun 2010 11:52

Colonel_Kurz schreef:Wat Camera zegt. Daarnaast worden ook nog eens alle 'natives' door Indianen en zwarte mensen gespeeld.
Maar goed in hoeverre is het racistisch als je een bestaand verhaal gewoon kopieert en verplaatst naar een andere planeet, of is dat gewoon dom kopieer gedrag :)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 07 jun 2010 15:07

Als je echt eens bullshit bagger wilt lezen over films moet je http://www.capalert.com eens checken. Een of ander zeer Christelijk Amerikaans persoontje met teveel vrije tijd of gewoon geen leven gaat daar uitgebreid films zitten analyseren in hoeverre ze godslasterend zijn, of ze wel geschikt zijn voor kinderen etc...

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 07 jun 2010 15:16

Duikboot schreef:Als je echt eens bullshit bagger wilt lezen over films moet je http://www.capalert.com eens checken. Een of ander zeer Christelijk Amerikaans persoontje met teveel vrije tijd of gewoon geen leven gaat daar uitgebreid films zitten analyseren in hoeverre ze godslasterend zijn, of ze wel geschikt zijn voor kinderen etc...
Het wordt hoog tijd dat ze godsdiensten gaan verbieden. Het brengt niets anders dan gezeik, oorlog, armoe en ellende met zich mee. Maar het zorgt wel weer voor goed leesvoer en leuke films dus ja, wat is belangrijker.... :8

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 07 jun 2010 17:58

Camera Obscura schreef:Alsof Cameron 50 jaar lang met zijn botte kop in het zand heeft gezeten. Cameron is a racist ass and he doesn't even know it..
Waarom alleen blanke Cameron! Alsof blanke Cameron alleen de film heeft gemaakt. Dat vind ik wel erg discriminerend. Noem dan iedereen die aan deze film heeft meegewerkt een rasist. Incl. de zwarte Zoe Saldana, de zwarte Laz Alonso, Indiaan Cherokee Wes Studi en vele andere die niet enigzins blank blijken te zijn.

Want ik vraag mij af. Als deze film zo racistisch is als de pest, waarom werken Zoe Saldana en Wes Studi hieraan mee!

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 07 jun 2010 18:02

timdekw schreef:
Duikboot schreef:Als je echt eens bullshit bagger wilt lezen over films moet je http://www.capalert.com eens checken. Een of ander zeer Christelijk Amerikaans persoontje met teveel vrije tijd of gewoon geen leven gaat daar uitgebreid films zitten analyseren in hoeverre ze godslasterend zijn, of ze wel geschikt zijn voor kinderen etc...
Het wordt hoog tijd dat ze godsdiensten gaan verbieden. Het brengt niets anders dan gezeik, oorlog, armoe en ellende met zich mee. Maar het zorgt wel weer voor goed leesvoer en leuke films dus ja, wat is belangrijker.... :8
Tja zonder de Bijbel hadden we geen Lost gehad. :P

Maar om een quote uit Legion te halen.

Aartsengel Michaël zegt in die film.
When God chose your kind as the object of his love, I was the first in all of heaven to bow down before you. My love, my hope for mankind was no less than his. But I have watched you trample that gift, I have watched you kill each other over race and greed... waging war over dust and rubble and the words in old books.
Words in old books.......zou aartsengel Michaël de heilige boeken bedoelen. :wink:

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 07 jun 2010 20:29

Ik heb sowieso niks met dat hele heilige/gelovige/religeuze etc.

De een na de ander word vermoord, verkracht of mishandeld in de Bijbel, en vervolgens komen ze met de 10 geboden aan... Yeah right...

Ieder z'n ding, maar voor mij is het niks...

Plaats reactie