Battle of the Avatars

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Plaats reactie
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Uitslag Avatarbattle #15/2010

Bericht door Touchwood » 07 dec 2010 00:28

__________________________________________________________________________________________________
          • Uitslag Battle #15 van 2010 !
De strijd om de eerste plek werd ditmaal uitgevochten door twee creatievelingen die zichzelf, al knutselend, opnieuw hebben uitgevonden. De ene diept zich op het 3D vlak meer en meer uit terwijl de ander, zonder enig verstand van zaken en nota bene met behulp van Excel, uit de losse pols een van oorsprong zwart/wit plaatje prachtig weet in te kleuren.

Rich Art greep in deze strijd algauw de koppositie maar El Doco liet zich door hem niet afschudden en beet zich stevig in de tweede positie vast. Daar waar de heren elkaar met de volle mep punten om de oren sloegen en zo hun respect en overtuiging voor elkaar als winnaar van dit spel lieten zien, zo droeg ook het leeuwendeel van het veld hun beider inzendingen op handen. Ongeveer op het midden van het parcours wist Dr. Strangelove zich voorzichtig naast 3D-Rich Art te manoeuvreren maar Rich Art wist deze aanval handig te pareren om direct daarop weer te accelereren om daarmee weer een fikse voorsprong op te bouwen. In de eindfase van deze strijd wist El Doco zijn aansluiting echter opnieuw te vinden en eindigde hij deze krachtmeting met een indrukwekkende eindspurt en wist, gedragen door het veld, de overwinning overtuigend naar zich toe te halen.

Voor de allereerste keer sinds zijn mededinging bij de avatarbattle, en heel waarschijnlijk geïnspireerd door de vele Golden Ava’s op de schoorsteenmantel thuis, met een andere naam dan de zijne in de vele sokkeltjes gekerfd, weet nu ook Dr. Strangelove zijn naam te vestigen met zijn heuse eigen ‘Golden AvA’. Hij weet zich door deze winst te verzekeren van een plekje in de AvAtar Jaarbattle 2010 waar alle winnaars van dit battlejaar strijden om de ultieme eer en de ‘Diamond AvA’ en ook in het Algemeen Klassement schrijven we zijn naam in de annalen bij.

Met een zeer verdienstelijk totaal van 61 punten is de winst voor mijn eigen excellerende lijfarts…
    • ... de winnaar van battle # 15 is geworden:
            • Dr. Strangelove !

Gefeliciteerd met deze overwinning ! De Golden AvA is je van harte gegund, baby ! Well done !

• Afbeelding

Op de tweede plek met 48 punten: Rich Art ! Derde, met 41 punten is geworden: Axeqlusive.
Felicitaties aan beiden ! :T

Op welke plek ben jij binnen gekomen ? Check je plekje hieronder:
          • ‘Check je Plekje!’
  • Afbeelding

• Afbeelding Winnaar: de paintjob in Excel door Dr. Strangelove (61 pt.)

Afbeelding 2e: Rich Art (48 pt.)

Afbeelding 3e: Axeqlusive (41pt.)

Afbeelding 4e: Touchwood (30 pt.)

Afbeelding 5e: Colonel_Kurz (28 pt)

Afbeelding 6e: Rem (24 pt.)

Afbeelding 7e: Sickboy1984 (21 pt.)

Afbeelding 8e: Jens (19 pt.)

Afbeelding 9e: Thiver (15 pt)

Afbeelding 10e: Dragonspirit (14pt.)

Afbeelding 10e: Patrob (14pt.)

Afbeelding 11e: Kyrill (8 pt.)

Afbeelding 12e: Aston (7 pt.)

In het Algemeen Klassement komt Dr. Strangelove als nieuwkomer binnen op een gedeelde achtste plaats, onder de meest recente winnings van dit jaar (in de golden gearceerde balk.)

Afbeelding

Nogmaals van harte gefeliciteerd aan de nummers één tot en met drie.

Nummer 1: Dr. Strangelove
Nummer 2: Rich Art
Nummer 3: Axeqlusive

Alle deelnemers wederom bedankt voor de strijd en de vaak weer mooi versierde stemlijstjes. Ik hoop jullie allen weer terug te zien in de allerlaatste battle van dit jaar; battle # 16 :)

__________________________________________________________________________________________________

De uitslagen van alle Battles in 2010 tot nog toe:
- Bijbehorende presentatie van de inzendingen vind je onder het vetgedrukte battle-nummer -
- Bijbehorende presentatie van de uitslag vind je onder de vetgedrukte naam van de winnaar -

Battle # 01 /2010 :Axeqlusive
Battle # 02 /2010 :Rich Art
Battle # 03 /2010 :WizardOfOss
Battle # 04 /2010 :Touchwood
Battle # 05 /2010 :Touchwood
Battle # 06 /2010 :Shine
Battle # 07 /2010 :Touchwood
Battle # 08 /2010 :Sha
Battle # 09 /2010 :Rich Art
Battle # 10 /2010 :ErikSchierboom
Battle # 11 /2010 :Axeqlusive
Battle # 12 /2010 :Axeqlusive
Battle # 13 /2010 :Straka
Battle # 14 /2010 :Patrob
Battle # 15 /2010 :Dr. Strangelove

Voor een volledig overzicht van alle avatar battle winnaars door de jaren heen, kijk op pagina 1 van deze topic, of klik hier (always under construction !)

Inzendingen voor de volgende en tevens laatste battle van dit jaar kunnen vanaf nu worden ingezet.

Grijp die kans om in de AvAtar Jaarbattle mee te dingen naar de ultieme eer en de prijs der prijzen: ‘The Diamond AvA’ waarmee jouw winnende inzending uit één der reguliere battleronden van 2010 zomaar als allerbeste van alle winnaars over een heel jaar, uit de bus kan komen.

Wil je hierop kans maken, doe dan mee ! :T

Let bij je inzending even op het volgende:

..Algemene regels - waar dient de inzending aan te voldoen:
- de ingezonden avatar dient als profielplaatje te kunnen fungeren, dit houdt in dat de inzending 80 x 80 pixels dient te zijn, of van een
..kleiner formaat, en niet meer dan 15 kb groot mag zijn
- het is wenselijk, maar uiteraard niet verplicht, de inzending ieg voor de duur van de battle in je profiel te zetten
..(zo weet je meteen of het ‘past’, mocht dit niet het geval zijn, zijn er altijd wel mensen die je willen helpen met het passend maken van
..je avatar)
- er mag slechts één avatar per deelnemer ingezonden worden per battle
- eventuele wijzigingen maak je in de post met je initiële inzending en attendeert de spelleider hierop middels een nieuwe post
- gelieve niet een post met inzending en al te quoten, dit om het verzamelen van de inzendingen zo overzichtelijk mogelijk te houden voor
.. de spelleider
- vereeuwig je inzending! Link jouw avatar vanaf een betrouwbare host waar het wisselen van avatar niet uitmaakt, dus niet via de url
..van je profielplaatje op FT,
..Tips: ImageShack; Photobucket
- doet de link naar je plaatje niet meer is dat je eigen probleem en kan het plaatje niet in de opmaak van de battle worden meegenomen
- de ingezonden avatar dient filmgerelateerd te zijn
- er mag niet meerdere malen worden meegedaan met dezelfde avatar
- de ingezonden avatar moet een eigen creatie zijn
- vermeld in de post van je inzending zichtbaar uit welke film jouw plaatje afkomstig is, of welke filmgerelateerde persoon er op te zien is
- er kunnen gedurende ongeveer 10 dagen avatars ingestuurd worden
- een nieuwe battle kan pas van start gaan wanneer er ten minste 10 inzendingen zijn
- nieuwe deelnemers, bekend of onbekend met dit spel en met ten minste 10 serieuze forumberichten, zijn van harte welkom.
- om jezelf bekend te maken met dit spel, raadpleeg pag. 1 voor: - de regels van het spelletje -

Deze regels plus de algemene regels, vind je hier

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Battle of the Avatars

Bericht door Aston » 07 dec 2010 00:51

Ok, faal! Maar dit keer lag het aan de rest en niet aan mij...

Gefeliciteerd Dr., zeer verdiend. Je eerste winst ook nog eens. En RIch en Axe ook gefeliciteerd.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Dr. Strangelove Rulezzzz !

Bericht door Dr. Strangelove » 07 dec 2010 01:39

• (vanaf 2:05)
Ooh my gott !
I did it. I finally fucking did it !
But... what a lucky shot.
Werkelijk een toevalstreffer, vrees ik toch.

(Nu volgt een Dr. Strangeloviaans verhaal wat je niet hoeft te lezen omdat (bijna) niemand dat doet...)

Maar wel een toevalstreffer die mij een beetje zenuwsappig overgeefsel laat krijgen in mijn mondje.
En ook way down south heb ik - ik denk alléén voor vandaag ! - een Tena Pants Plus aan om mij tegen verder knoeien te beschermen.
(Overigens kijk ik ook wat wrevelig terug op de Sint en Zwarte Piet en wantrouw de kwaliteit van het ingezette strooigoed.) :x

De battle was inderdaad een echte car chase tussen Rich Art en mij.
De rest mocht rubber en uitlaatgassen happen.
      • Afbeelding
        You betta run, suga !

Afbeelding
        Mr. Rich Art, I presume ?
Rich Art lag, zoals gezegd, vrijwel de hele race voorop en ik kon slechts op het eind van de achtervolging mijn gezworen opponent inhalen.
(Verloop voorsprong: -1, 1, -3, -2, -6, -11 (!), -8, -3, -5, 0 (!), -2, -7, -12, -11 (!), -7, -5, -3, 2, 7, 10, 12, 13 (!))

En zag ik nog kans om een aardig overtuigende voorsprong op te bouwen en zijn kop eraf te rijden.
Over rubber happen gesproken... Mag het iets meer zijn ? :-D
Nou ja, daar moet je niet over janken als je je kop buiten de box steekt. 3D is dangerous
      • Afbeelding
        What are you looking at my butt for ?

Afbeelding
        Better luck next time, Bro !

I'm a winner, baby ! I am happy !
Niet alleen omdat ik toetreed aan een uiterst select groepje forumleden maar ook omdat ik kan zeggen dat ik het avatar-potentieel van de foto meteen aanvoelde op het moment dat 'm bij Touch tussen andere zoekresultaten zag staan.
Ik heb Dennis "Two-Lane Blacktop" Wilson daarna zelf opgezocht, ben ermee aan de slag gegaan en heb mijn spaarzaam toebedeelde creatieve vermogens volledig ingezet.

Omdat de forummarge tegenwoordig (Nog altijd ! Hoe lang nog?) naar links uitkijkt begon ik door Dennis een spiegel voor te houden.
Ondanks dat de z/w-foto veel karakter heeft leek het mij toch verstandig om wat pigmenten toe te voegen zodat in het hedendaagse avatargeweld Dennis stevig op z'n surfplank kon blijven staan.
Nu moet ik zeggen dat ik nog niet eerder een foto zo bewerkte. Zelfs niet in het ongecompliceerde freeware Faststone Image Viewer.
Grove vrije-handselectie en dan voor die selectie kleur toevoegen.
Losjes met de standaardmuis aftekenend en ruw inschattend wat er waarschijnlijk wel goed uit zou komen te zien.
En dat voor slechts eenmaal (stukken) achtergrond + lucht en nog eenmaal voor (stukken) auto.

De details van een gele richtingaanwijzer en een groene horlogeplaat vielen (gelukkig) weg op de 80x80-arena.
Een beetje lastig was wel dat achter Wilson's rug een onnadenkende idioot klaarblijkelijk een kartonnen doos had neergezet.
Gelukkig viel dat niet op nadat ik 'm gedeeltelijk met de carroserie blauw gespoten had. Weg doos !
De kleuren verlevendigden de hemel én de auto op een natuurlijke wijze en het sloot allemaal behoorlijk goed op elkaar aan.

Ik heb later nogmaals geprobeerd een levendig en vrolijker plaatje te creëren door een blauwe lucht, een groenere vegetatie en een huidkleurige Dennis. Dat leverde niks op waardoor ik dankbaar mag zijn voor het zalige toeval van de gelukkiger eerdere keuzes.
        • Afbeelding
Oh ja, de creatieve border in stemmig omineus rood en contextgevoelig autoblauw heb ik verkregen door het plaatje met twee borders te maken, doormidden te knippen en met nog een extra stukje blauw boven het midden rechts te plakken in...Excel ! ;-)

Dus geen cursus gevolgd onder leiding van Ms. Touchwood (alleen wat inspirerende begeleiding), geen wonderprogrammaatje, geen kant-en-klare vondst: Slechts een gunstig uitgepakte houtje-touwtje zeepkistavatar. B-)

Als laatste betreffende Dennis Wilson. Hij ging niet alleen een bepaalde tijd om met Charles Manson, hij leek er ook best wel op. Of ligt dat alleen maar aan die baard en snor ?
Afbeelding_Afbeelding_Afbeelding
v.l.n.r. Dennis Wilson, Dennis "Two-Lane Blacktop" Wilson, Charles Manson

Kortom:

Sorry Rich Art maar toch zeker ook gefeliciteerd met je tweede plaats alsmede Axeqlusive met zijn derde plaats.
Dank aan iedereen voor de stemmen !
Er kan, zolang de vorst Nederland niet verlaten heeft, uitbundig geslempt worden op mijn kosten ! :+

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 07 dec 2010 03:36

Docter van hartegefeliciteerd met je eerste plaats.
maar natuurlijk mogen we Rich Art & Axeqlusive niet vergeten met hun 2e en 3e plaatsen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 dec 2010 08:01

Geweldig om weer een nieuwe winnaar te mogen verwelkomen. De man die 'meneer Touchwood' af is.
Geniaal om te zien dat je dit prachtwerkje in Excel hebt bereid. Hoe... ondanks de uitleg snap ik er nog steeds geen snars van en dat is wellicht maar goed ook. Maar een diepe _O_
Gefeliciteerd!

En ook Rich natuurlijk gefeliciteerd! Zelf content met wederom een plekje in de top 3!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 07 dec 2010 08:13

Gefeliciteerd Doc! :+ Het was inderdaad een spannende Car Chase! Eneh... Die doos op de achtergrond was me helemaal niet opgevallen. Goed gedaan!

En jij uiteraard ook gefeliciteerd met je derde plek Axe!

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 07 dec 2010 09:21

Gefeliciteerd Dr.

Voor mij rest niets anders dan mijn wonden likken en weer kijken of ik iets kan vinden waarmee ik dan wel die felbegeerde eerste plek kan halen...

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 dec 2010 09:21

dragonspirit schreef:Voor mij rest niets anders dan mijn wonden likken en weer kijken of ik iets kan vinden waarmee ik dan wel die felbegeerde eerste plek kan halen...
Probeer de theme battle eens :~

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 07 dec 2010 09:23

En zet nou eens niet zo eigenwijs die van Buried in man! :P

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 dec 2010 09:27

'Meneer Touchwood'... 'die doos op de achtergrond'... tsssk-tsssk Afbeelding
Inzendingen voor de volgende en tevens laatste battle van dit jaar kunnen vanaf nu worden ingezet.

Grijp die kans om in de AvAtar Jaarbattle mee te dingen naar de ultieme eer en de prijs der prijzen: ‘The Diamond AvA’ waarmee jouw winnende inzending uit één der reguliere battleronden van 2010 zomaar als allerbeste van alle winnaars over een heel jaar, uit de bus kan komen.

Wil je hierop kans maken, doe dan mee !

Ik trap 'm af met 'Bad Santa' !
      • Afbeelding

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 dec 2010 09:33

Óh gaan we het zó spelen deze ronde... zieltjes winnen met al die sentimenten aan het einde van het jaar :8
I'm in :D ... en zeg nou zelf, wie kan deze smeekbede weerstaan?

Afbeelding
uit Vincere

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 dec 2010 09:44

Kijk... Dát is nog eens een victory speech :)

Gefeliciteerd Dr. Strangelove, het is u van harte gegund.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 07 dec 2010 09:58

Tja, als ik wil winnen dan moet ik wel een snelle bolide hebben voor de overwinning!

Afbeelding
......Bullit

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 dec 2010 10:18

Doctor, je hebt een Avatar Battle gewonnen, geen Avatar of the year battle! Maar ik vind het mooi om te zien dat je er zo blij mee bent. :) Sommige winnaars waren alweer veel te verwend. B-) Ik heb, laten we zeggen delen van de speech gelezen. De helft begrijp ik natuurlijk niet maar ik zou nog wel even willen weten wat je met die doos bedoeld?

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 07 dec 2010 10:23

Nou, naar het schijnt moet deze echt hoge ogen gaan gooien, dus vooruit...

Without further ado, uit Buried

Afbeelding

Plaats reactie