Blu-ray taking over?

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Blu-ray taking over?

Bericht door Duikboot » 16 jul 2011 13:14

Ik koop nog wel eens een dvdtje, maar kijk meestal ook wat de blu-ray kost :p Denk niet dat dvd gaat verdwijnen, zolang de films nog op schijfjes staan kun je die nog afspelen met een blu-ray speler. En die upscaling is verder leuk gevonden, maar ik kan niet zeggen dat het echt veel beter is als een normale dvd.

meesterslager
Bijrol
Bijrol

Bericht door meesterslager » 16 jul 2011 17:40

blue ray's met geupscalede beeld, is idd net zo goed ald DvD in een blue ray player, gebruikmakend van de ingebouwde scaler.
Ik wil die dan ook niet, wil gewoon een geremasterde 1080p versie hebben.

Nu de platte TV eindelijk doorgebroken is, begint nu eindelijk ook de blue ray door te breken. het aanbod stijgt op dit moment ook erg snel, en de prijzen zijn gezakt.
Loop maar naar je lokale FRS, lokaal zie ik hier toch dat er net zoveel blue ray als dvd aanbod is. maar de meeste mensen staan bij de blue ray bak.

DVD wordt gewoon de nieuwe VCD voor arme mensen.(chinezen, afrikanen enzo)
verwacht dat er binnen 2-3 jaar nauwelijks nog DVD's te krijgen zijn(net als de videobanden na de definitieve dvd doorbraak)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 16 jul 2011 22:59

Video naar DVD was van analoog naar digitaal. Dat is in mijn ogen wel wat anders als gewoon een "update" op het huidige digitale systeem gooien. Maar goed, we zullen wel zien wat het over 10 jaar uiteindelijk is geworden...

Grote kans dat dan de opvolger van Blu-ray alweer klaar staat of alweer ingevoerd is :P

Plaats reactie