Blu-Ray uitgaven

Plaats reactie
Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Blu-Ray uitgaven

Bericht door Remon » 11 jan 2012 10:58

Hoeveel euro heb je tot nu toe besteed aan je blu-ray collectie? Zijn jullie van plan om alle DVD's te vervangen of alles dubbel te halen, of iets heel anders?

Ik zelf heb tot nu toe slechts een stuk of 15 blurays waarvan 3 titels die ik al op DVD had. Voorlopig slechts zo'n € 40,- uitgegeven.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Blu-Ray uitgaven

Bericht door Rich Art » 11 jan 2012 11:07

Ik heb er inmiddels een stuk of 40, denk ik. Ik koop alleen Blu-ray's als ze betaalbaar zijn (lees: rond de €15,-) en ik het de moeite waard vind. Zo heb ik eigenlijk voornamelijk films zoals Avatar, Transformers en Thor op de blauwe schijf omdat die dan net wat strakker uit de verf komen. Maar daarnaast koop ik nog graag DVD's die er ook iets scherper op worden in mijn Blu-ray speler.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 11 jan 2012 11:32

15 titels voor slechts 40 eu? Dat doe je goed. :o Ik was al blij toen ik wat toptitels voor 5 euro kon kopen. O+

Ikzelf heb sinds het voorjaar alweer een stuk of 60 titels voor ongeveer 600 euro. Schaam, schaam. :oops: Het ging weer veel te snel. Maar inmiddels komt kan ik al bijna niets meer vinden wat ik wil. Ik zoek voornamelijk oude titels (jaren 40 tot 60) en die zijn meestal niets eens verkrijgbaar op dvd dus laat staan op BR.

Ik vervang voorlopig niet heel veel. Heb een enkele inmiddels zowel op dvd en BR. Oa 5 films uit mijn top 10 en 1 titel die toevallig bij een box hoorde. Maar als je ziet dat titels zoals TDK en Batman Begins voor 5 eu in de schappen liggen is het aanlokkelijk om die titels alsnog te kopen, ook al heb ik ze.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 jan 2012 12:00

Als ik op WhatIWatch een blik werp, heb ik zo rond de 350 blu-ray films.
Ik schrik er zelf van moet ik zeggen. Ik ben eind 2010 begonnen met blu-rays en sinds die tijd amper dvd's gekocht, dus alle nieuwe releases zijn sowieso op blu-ray. Daarneest veel nieuwe transfers, of luxe uitgaven.

Ik heb zeer veel dvd's weten te verkopen via het 2e hands gedeelte op bol.com, en dat telt aardig aan. Vervolgens meestal diezelfde films op blu-ray teruggekocht op blu-ray, en dan bij Amazon, meer dan eens speelde ik quitte, of hield ik er zelfs aan over. Voordeel is wel dat ik op dvd veelal de 2DVD versies heb van films, die verkopen nog voor een redelijke prijs.

Ik durf mijn gehele collectie niet op waarde te schatten eerlijk gezegd.
Ik heb een paar films uit de 5 euro bakken gehaald, maar omdat ik vaak voor luxe versies ga als box-sets (Blade Runner/ Gone With The Wind/ Ben Hur e.d.), digibooks (USA Import) en steelcases (HMV en Play.com exclusives o.a.) betaal je dan wel de volle prijs.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 11 jan 2012 12:09

Aston schreef:15 titels voor slechts 40 eu?
Nu ik erover nadenk, het kan ietsje meer zijn, maar niet veel. Heb er een aantal gratis bij de Movie Minutes meegenomen, en ook wat van m'n neef voor weinig overgenomen. Rest allemaal goedkoop ergens.

Ik wil nu eigenlijk eerst oude DVD's (de minder goede films) verkopen, maar dat is nog vrij lastig.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 jan 2012 10:10

Zijn jullie trouwens niet bang voor het uitsterven van de DVD's/Blurays?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 12 jan 2012 10:15

Dat gaat nog een hele tijd duren, pas als iedereen binnen een fatsoenlijke tijd een volledige blu-ray kan binnen halen of streamen (lees: 50gb) kan dat gebeuren. En wellicht is tegen die tijd al de opvolger, of een BR met nog meer lagen om de aankomende 4K resoluties te ondersteunen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 12 jan 2012 10:48

Cd's verkopen misschien niet meer zoveel als een jaar of tien geleden maar zijn nog steeds volop beschikbaar! Ik heb ook nog nooit een cd als download gekocht en ben dat ook niet van plan met een blu-ray oid. Ik wil gewoon een fraai hoesje hebben :).

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 12 jan 2012 11:13

McMurphy schreef:Cd's verkopen misschien niet meer zoveel als een jaar of tien geleden maar zijn nog steeds volop beschikbaar!
En dan heb jij het over cd's... ik noem vinyl!
Dat is afgelopen jaar meer verkocht dan de pak hem beet twintig jaar ervoor.

Plaats reactie