Welke film(s) ga je vandaag bekijken?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Welke film(s) ga je vandaag bekijken?

Bericht door Colonel_Kurz » 02 dec 2012 15:27

Vanwege een zekere conversatie elders? :P

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 02 dec 2012 18:10

Slinger zo The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring aan, de extended versie. Ben benieuwd wat er dan allemaal bijgekomen is :P

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 dec 2012 18:12

Duikboot schreef:Ben benieuwd wat er dan allemaal bijgekomen is :P
Veel moois. :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 dec 2012 18:16

Een extra dosis versleten schoenzolen. En een halve centimeter extra eelt bij de hobbits.

:lol:

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 dec 2012 18:23

Dat brengt me op iets waar ik al een tijdje benieuwd naar ben: heb je ze wel eens gezien, die extended cuts? Ik zag dat je alle drie de films met een voldoende beoordeelt, dus ik zou denken dat je er wel voor openstaat te zien of een langere (completere) versie je bezwaren met het plot enigszins kan wegnemen.

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 02 dec 2012 18:28

Remon schreef:Pilot van Homeland
:} Eerste twee afleveringen geprobeerd maar kon er niet inkomen.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 02 dec 2012 18:33

Brave en daarna The Unforgiven, met Audrey Hepburn :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door WizardOfOss » 02 dec 2012 19:13

Thiver schreef:Dat brengt me op iets waar ik al een tijdje benieuwd naar ben: heb je ze wel eens gezien, die extended cuts? Ik zag dat je alle drie de films met een voldoende beoordeelt, dus ik zou denken dat je er wel voor openstaat te zien of een langere (completere) versie je bezwaren met het plot enigszins kan wegnemen.
Van FotR en TTR zou ik het niet meer met zekerheid durven zeggen, ook als ik op IMDB kijk komen sommige verschillen me wel bekend voor, terwijl ik me andere verschillen juist absoluut niet voor de geest kan halen. Als ik het me goed herinner was de eerste keer dat ik TTR zag (op dvd) de extended versie. Van RotK weet ik het wel zeker, en die vond ik er alleen maar langdradiger op worden.

Maar ook al loop ik er nog wel eens op in te hakken (vooral om Aston te stangen, dat zal toch wel duidelijk zijn?), echt vreselijk slechte films zijn het inderdaad geen van allen. Maar toch ook geen hele fantastische films, daarvoor mankeert er op alle vlakken domweg teveel aan. Ik snap daarom die totale adoratie van velen voor deze films echt totaal niet.

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Re:

Bericht door DrMabuse » 02 dec 2012 19:39

WizardOfOss schreef:
Ik snap daarom die totale adoratie van velen voor deze films echt totaal niet.
Dat heeft -denk ik- meer te maken met de wereld die men ziet dan met de films/storyline. Een sprookjes wereld, een Rien Poortvliet op steroïden. Men wil zich onderdompelen en bevrijd zijn van de dagelijkse beslommeringen en dat het liefst voorgoed. Avatar had net zo'n effect. De echte wereld is saai, make belief is alles waar van ze droomde en meer. Star Wars en Star Trek liggen ook in die lijn.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 dec 2012 19:57

WizardOfOss schreef:Maar ook al loop ik er nog wel eens op in te hakken (vooral om Aston te stangen, dat zal toch wel duidelijk zijn?)
Meestal wel. Al was ik in dit geval wel verrast dat je binnen vijf minuten bovenop een gesprek sprong waar Aston niet eens bij betrokken was.
DrMabuse schreef:Dat heeft -denk ik- meer te maken met de wereld die men ziet dan met de films/storyline. Een sprookjes wereld, een Rien Poortvliet op steroïden. Men wil zich onderdompelen en bevrijd zijn van de dagelijkse beslommeringen en dat het liefst voorgoed. Avatar had net zo'n effect. De echte wereld is saai, make belief is alles waar van ze droomde en meer. Star Wars en Star Trek liggen ook in die lijn.
Dat is misschien wel een van de meest zinvolle dingen die ik in lange tijd heb gelezen. Het is waarschijnlijk niet eens zozeer de kwaliteit van de films, maar vooral het appeal van een complete wereld waarin je kunt wegvluchten. Het is het pure escapisme waar film voor uitgevonden is.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 dec 2012 20:10

Thiver schreef:Het is het pure escapisme waar film voor uitgevonden is.
:-?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 dec 2012 20:16

Tsja, soms moet ik Aston wel even voor zijn natuurlijk :lol:

Maar ik kan me op zich wel voorstellen dat het inderdaad een stukje escapisme is. Dat heb ik persoonlijk dan meer met Star Wars dan met LotR. Maar dat betekent nog niet dat ik daardoor blind ben voor de gebreken van die films.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 dec 2012 20:18

Colonel_Kurz schreef: :-?
Wel, daarmee ik bedoel niet zozeer dat het medium film is uitgevonden voor films als The Lord of the Rings, maar vooral dat het escapistische element van het medium in deze trilogie (en aanverwante films, zoal Mabuse al opmerkt) ten volle wordt toegepast. Ik heb het hier niet zozeer over de kwaliteit maar vooral over de effectiviteit van de films.
WizardOfOss schreef:Tsja, soms moet ik Aston wel even voor zijn natuurlijk :lol:
Ik verwacht dat ie hier binnen een paar uur wel weer herrie komt schoppen. :O Gelukkig ben ik in de tussentijd lekker Flesh+Blood aan het herkijken. :B:

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Re:

Bericht door Aston » 02 dec 2012 21:20

DrMabuse schreef:
WizardOfOss schreef:
Ik snap daarom die totale adoratie van velen voor deze films echt totaal niet.
Dat heeft -denk ik- meer te maken met de wereld die men ziet dan met de films/storyline. Een sprookjes wereld, een Rien Poortvliet op steroïden. Men wil zich onderdompelen en bevrijd zijn van de dagelijkse beslommeringen en dat het liefst voorgoed. Avatar had net zo'n effect. De echte wereld is saai, make belief is alles waar van ze droomde en meer. Star Wars en Star Trek liggen ook in die lijn.
Nja zeg. Je hebt ook gewoon fantasy crap. Dit was gewoon een briljante film gemaakt naar aanleiding van het bekendste fantasyboek aller tijden. (inmiddels misschien niet meer --> HP) Maar het is wel een reden om films te kijken ja. Om even iets te zien wat niet dagelijkse beslommering is.
Thiver schreef:
WizardOfOss schreef:Maar ook al loop ik er nog wel eens op in te hakken (vooral om Aston te stangen, dat zal toch wel duidelijk zijn?)
Meestal wel. Al was ik in dit geval wel verrast dat je binnen vijf minuten bovenop een gesprek sprong waar Aston niet eens bij betrokken was.
Hij weet dat ik het toch wel zie. 8) Laatst kwam die ook even het vuurtje opstoken bij een nieuwtje op de FP.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door Colonel_Kurz » 02 dec 2012 22:16

Thiver schreef:
Colonel_Kurz schreef: :-?
Wel, daarmee ik bedoel niet zozeer dat het medium film is uitgevonden voor films als The Lord of the Rings, maar vooral dat het escapistische element van het medium in deze trilogie (en aanverwante films, zoal Mabuse al opmerkt) ten volle wordt toegepast. Ik heb het hier niet zozeer over de kwaliteit maar vooral over de effectiviteit van de films.
Moet je dat zeggen. :P :wink:

Plaats reactie