Remon's Top-Pick

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
MissOrangey
Filmster
Filmster

Re: Remon's Top-Pick

Bericht door MissOrangey » 26 feb 2013 19:56

Da's minder :}

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 26 feb 2013 19:56

Dat is knap balen! Maar kijk jij een film altijd eerst opnieuw voor je een review kijkt? Of schrijf je soms reviews als je de film een tijdje eerder hebt gezien...

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 27 feb 2013 11:49

Nogal! Verschilt een beetje...Once Upon bijv. wel van de week gekeken. Sommige films heb ik al zovaak gezien, of maakten zon indruk dat ze nog op mijn netvlies gebrand staan.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 27 feb 2013 12:57

Ah, 12 Angry Men... mooi. Zou ik híer dan een langverwachte recensie van Fail-Safe tegemoet mogen zien ?! :lol:

Weet je wat de pest is, ik zou het zelf doen ware het niet dat ik het echt vers na het kijken moet schrijven, anders zakt het zodanig weg dat ik niet meer zou aandurven om erover te schrijven zonder dat ik precies weet waar ik over praat.

En daar hou ik niet van. Ergo: Ik onthoud mij heeeeel vaak van commentaar. :wink: Maar ja, als Sha het ook al niet wil... klop ik gewoon bij de volgende aan die on a roll is !

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 27 feb 2013 18:21

Fail-Safe, Fail-Safe.. het zegt me wel vaag iets.. :wink:

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

"I got a good tip for you... "

Bericht door Remon » 28 feb 2013 09:19

ONCE UPON A TIME IN AMERICA (1984)
Regie: Sergio Leone
Cast: Robert DeNiro (David Aaronson), James Woods (Max Bercovicz), Elizabeth McGovern (Deborah), Joe Pesci (Frankie)

Afbeelding

Na succes in de westerns, wou Sergio Leone graag nog een misdaadfilm maken. Hij sloeg het aanbod af om The Godfather te regisseren - hij vond hem te soft - en besloot het boek The Hoods te verfilmen. Na voorbereidend werk dat meer dan 10 jaar in beslag nam, filmde de Italiaan meer dan 10 uur materiaal, waar hij eigenlijk niks uit wou knippen. Het idee was dan ook om 2 films uit te brengen van zo'n 3 uur, maar dat zagen de producenten niet zitten. De strijd om het zo origineel mogelijk te krijgen is nog steeds bezig, nu met hulp van Martin Scorsese.

De film gaat over David Aaronson, een jongen uit de Joodse achterbuurten van New York, die in aanraking komt met Max Bercovicz. Door de enorme armoede besluiten de twee al gauw de criminaliteit in te gaan. Als een ruzie uit de hand loopt, en David iemand neersteekt moet hij de gevangenis in. Als hij jaren later vrij komt, heeft Max een imperium opgebouwd. Om zijn vriend te redden geeft hij hem aan bij de politie. Max verzet zich echter, en wordt doodgeschoten. Ruim 30 jaar later krijgt David een brief die het verleden weer boven brengt.

De plot lijkt door de vele sprongen in de tijd ingewikkeld, maar het blijft Leone. Visueel boven verhaal. Hij speelt weer met de camera met mooie tracking shots en prachtige close ups die hij mooi in dit verhaal verweeft. Ennio Morricone is weer verantwoordelijk voor de muziek en zet een prachtige soundtrack neer. Robert DeNiro als gangster kan natuurlijk niet verkeerd gaan, maar ook James Woods zet een sterke rol neer. Ook de jongere versies spelen goed, en maken de film tot wat hij is. De film bleek een waardige afsluiter van een van de meest invloedrijke regisseurs. Dat ook deze klassieker volledig genegeerd werd bij de Oscars bewijst maar weer dat we die prijzen ook niet serieus hoeven te nemen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remon op 28 feb 2013 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 feb 2013 09:39

Touchwood schreef:Ah, 12 Angry Men... mooi. Zou ik híer dan een langverwachte recensie van Fail-Safe tegemoet mogen zien ?! :lol:
Eerlijk gezegd nog nooit gezien...Is die goed genoeg voor mijn top-pick dan? :)

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: "I got a good tip for you... "

Bericht door Orangey » 28 feb 2013 10:14

Weer een erg goede recensie, Remon, maar staat hier niet een foutje in de zin?
Remon schreef: Als een ruzie uit de hand loopt, en David iemand neersteekt moet hij de gevangenis uit.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 feb 2013 10:19

Nee? Staat gewoon 'in' in de tekst hoor. B-) :lol:

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 28 feb 2013 10:38

Haha, geen dank :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 feb 2013 10:40

:D Nee, bedankt. Ben blij dat je de recensie wel goed vond!

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 28 feb 2013 11:02

Zeker, ze lezen erg plezierig weg :T Heb je trouwens de gewone versie gezien, of de nieuwste versie van 259 minuten?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 feb 2013 12:34

De 'gewone' versie van, ik geloof, 220 minuten.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 28 feb 2013 13:15

Okee, ik ben wel benieuwd naar die extra scènes.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 28 feb 2013 14:31

Remon schreef:
Touchwood schreef:Ah, 12 Angry Men... mooi. Zou ik híer dan een langverwachte recensie van Fail-Safe tegemoet mogen zien ?! :lol:
Eerlijk gezegd nog nooit gezien...Is die goed genoeg voor mijn top-pick dan? :)
O ja, dat is hier jouw 'Top-Pick' hè, hoe kon ik dat vergeten. :lol: Fail-Safe is nochtans wel een aanrader, heb het idee dat het een beetje een vergeten pareltje is. Dat komt wellicht door Kubrick's Dr. Strangelove, OHILTSWALTB wat in hetzelfde jaar (1964) uitkwam. Wat natuurlijk ook wel een top-pick an sich is. Als de wereld dan toch naar de verdoemenis gaat en je er een potje van wilt maken while doing so, kun je met satire wellicht beter uit de voeten. :8

Hoe dan ook, ik volg je Top-Pick met plezier !

Plaats reactie