Remon's Top-Pick

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Remon's Top-Pick

Bericht door Remon » 17 apr 2013 12:50

Haha, dan moet je nog wel een poosje wachten!

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 17 apr 2013 12:52

En daarnaast vind ik het een slecht besluit na zo'n review, waar ik ook nog eens 100% achter sta... schaam je! :|

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 17 apr 2013 12:54

Wou net zeggen. Met bloed, zweet en tranen schrijf je een review, en Vleeshaak laat hem alsnog gewoon links liggen. }:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 apr 2013 12:58

Ik zie jou nu ook niet bepaald rennen om Flight of the Living Dead te gaan zien :p maar jouw review heeft mijn interesse wel gewekt en ik heb hem om mijn watchlist gezet. Daar stond hij nog niet, dus je hebt wel wat bereikt. (maar als het niet genoeg is, haal ik hem er wel weer vanaf :wink: )

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 17 apr 2013 13:00

Haha, die draait ook niet vanavond nog in de bioscoop? Toch ga ik die zeker nog eens kijken!

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 apr 2013 13:05

:T

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 02 mei 2013 08:06

DE JURK (1996)
Regie: Alex van Warmerdam
Cast: Alex van Warmerdam (De Smet), Ricky Koole (Chantal), Ariane Schluter (Johanna), Henri Garcin (Van Tilt)

Afbeelding

Nadat ik vorige week aangenaam verrast werd door De Marathon, besloot ik de Nederlandse film toch nog een kans te geven. Ik probeerde deze al angstvallig te vermijden na de bekende wanproducten. Waar beter te beginnen dan bij Alex van Warmerdam. Na zijn goed ontvangen debuut Abel en De Noorderlingen maakte hij onder andere nog Ober en De Laatste Dagen Van Emma Blank, maar ook mijn favoriet: De Jurk.

Naast het regisseren schreef Van Warmerdam zelf het scenario, speelde hij een rol en co-produceerde hij zijn derde speelfilm. Veel vertrouwde elementen uit Abel en De Noorderlingen keren terug. Lichte vervreemding, beknopte dialogen en vooral de knotsgekke personages. Toch is de film ook een koerswijziging. Voor het eerst begeeft Van Warmerdam zich in de échte wereld, en laat hij het kunstmatige uit de studios achter zich. Hierdoor lijkt het alsof de film minder spontaan is, maar de film is dan ook meer een dramafilm dan zijn eerdere tragikomedies.

De film gaat over een blauwe zomerjurk en over de mensen die er achtereenvolgens mee in aanraking komen. De plot lijkt simpel, maar in Van Warmerdam's film gebeuren de gekste dingen. Doordat de aktes vrij snel overgaan wordt de film nergens langdradig en komen we meteen to-the-point. Van Warmerdam's broer Vincent was verantwoordelijk voor de muziek en die levert een fraaie soundtrack af. Een groot minpunt aan de Nederlandse film is vaak de cast, maar die is hier prima in orde. Annet Malherbe die eigenlijk altijd goed is, een beeldschone Ricky Koole of de arme Ariane Schluter. Vrijwel de gehele cast krijgt te maken met tegenslagen maar laat dit prima zien zonder hierbij naar de bekende clichés te grijpen. Mijn vertrouwen in de Nederlandse cinema is weer ietsjes toegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 02 mei 2013 08:56

:T
Remon schreef:Voor het eerst begeeft Van Warmerdam zich in de échte wereld, en laat hij het kunstmatige uit de studios achter zich. Hierdoor lijkt het alsof de film minder spontaan is, maar de film is dan ook meer een dramafilm dan zijn eerdere tragikomedies.
Heb je Grimm al gezien, of staat die nog op stapel ? :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 02 mei 2013 09:41

Ja, ik heb de afgelopen dagen al zijn films bekeken m.u.v. Kleine Teun die ik al had gezien niet al te lange tijd geleden.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mei 2013 11:22

Ik wil hier eigenlijk een soort special maken over een handvol Nederlandse films. Ik heb van de week al Spoorloos en de Van Warmerdam's bekeken; nu door met Verhoeven. Als iemand anders nog wat suggesties heeft zijn die van harte welkom!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 mei 2013 11:26

Moet dit topic niet zo langzamerhand naar het recensies gedeelte, als je niet meer een vooropgezette lijst van favorieten afgaat? :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mei 2013 11:28

Mag van mij! :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 mei 2013 12:49

Done. :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mei 2013 12:57

Dankje!
En heb je nog tips wat betreft de Nederlandse films?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 mei 2013 13:02

Het vroegere werk van Jos Stelling. Vooral zijn Rembrandt film en de Wisselwachter.

Plaats reactie