Snelle film-vraag

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Snelle film-vraag

Bericht door Remon » 03 jun 2013 10:48

Ik heb zelf ook een vraagje. Ik mag graag kijken naar stijlvolle films, met een dosis (bruut) geweld. Een beetje de richting van Nicolas Winding Refn. Ik las al dat Sam Peckinpah hier ruimschoots aan voldoet, dus daar ga ik sowieso meer van kijken. Weet iemand misschien nog wat voorbeelden? Hoe is bijv. Carlos Reygadas?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 03 jun 2013 11:15

Reygadas is meer seks in plaats van geweld (hoewel ik nu misschien overdrijf aan de hand van Batalla en el Cielo), maar totaal niet te vergelijken met iets als Refn. Wat betreft geweldsuitbarstingen levert het maatje van Reygadas meer op: Los Bastardos van Amat Escalante.
Maar Refn heeft natuurlijk zijn stijl, die dus niet te vergelijken is met die van deze twee Mexicanen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 jun 2013 11:50

Het eerste wat in me opkomt is Kitano, hoewel die toch ook een heel andere stijl heeft. Maar goed, Peckinpah is ook niet te vergelijken met Refn.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 03 jun 2013 12:04

Bedankt in ieder geval. Het hoeft ook niet echt vergelijkbaar te zijn. Ik zoek gewoon een harde film die er wel gewoon heel mooi uitziet :)
Ik ga maar eens op zoek naar Escalante en Kitano.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 03 jun 2013 14:00

Ik ga er vanuit dat je A Clockwork Orange, Audition, Ichi the Killer etc al heb gezien. Misschien is de giallo dan wat voor jou, Argento en Fulici hebben beiden gewelddadige en stijlvolle films gemaakt en het hele genre staat daar best onbekend. De japanse goreflicks zoals Toky Gore Police, Stacy: Attack of the School Girl Zombies zijn buiten bloederig, gewelddadig ook erg stylistisch. Rob Zombie House of a 1000 Corpses heeft ook genoeg van beiden.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 03 jun 2013 14:20

Ga je dan niet al meer de horror kant op? Ben daar dan weer niet zo van. Ik zoek meer de misdaad-kant zeg maar.
Met Argento heb ik sowieso niet echt veel.

A Clockwork Orange heb ik wel eens gezien ja...Kubrick toch? :D

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 03 jun 2013 22:13

-Angst (1983)
-Rampage (2009)
-Batoru Rowaiaru (2000)
-Jisatsu Sakuru (2001)

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 04 jun 2013 17:44

Remon schreef:Bedankt in ieder geval. Het hoeft ook niet echt vergelijkbaar te zijn. Ik zoek gewoon een harde film die er wel gewoon heel mooi uitziet :)
Afgelopen zondag heb ik The Limey een wraakfilm van Steven Soderbergh herkeken, heb je die al gezien? Echt heel hard is ie niet, het geweld blijft soms zelfs op de achtergrond of helemaal uit beeld, maar stijl in overvloed. De film is tussen Out of Sight en Erin Brokovich gemaakt en lijkt eigenlijk nooit de aandacht te hebben gehad die de film wel verdient.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jun 2013 17:55

Haha Spooklift, wil je me nou een Uwe Boll voorschotelen?

Die Jisatsu Sakuru lijkt me wel interessant. Evenals The Limey. Klinkt goed, Straka! :)

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 04 jun 2013 18:26

Rampage is niet zo slecht al je denkt. Als de mensen zijn naam horen dan zeggen ze al dat alle films van Uwe Boll zijn slecht maar dat is niet waar. Hij heeft wel enkele goede films gemaakt. Dus zeker aanrader :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 nov 2013 00:23

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 30 nov 2013 19:06

Amazon is één van de allergrootste verkoopsites die er is, dus dat lijkt me wel betrouwbaar. :wink:

Rdea1
Figurant
Figurant

Frozen

Bericht door Rdea1 » 05 jan 2014 21:42

Leuke film, maar miste dat stukje met de sneeuwpop Olaf en rendier Sven glibberend op het ijs, waarbij zij vechten om de wortel en waarbij Olaf niest en zijn neus vasthoudt en zijn hoofd wegvloog. Dit stukje was nergens te vinden in de hele film! Hoe kan dat?? Terwijl dit stukje op de officiële trailer staat! Mijn kleindochter en nog vele andere kinderen met hun ouders verbaasden zich hierover! Menig kind wilde dit zien, maar helaas! Film was spannend maar kon weinig gelachen worden. 7
Bijlagen
OlafandSven.jpg
Waar is dit stukje gebleven? Jammer!
OlafandSven.jpg (38.43 KiB) 3371 keer bekeken

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 jan 2014 12:11

De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat er na het uitkomen van de trailer nog geknipt is in de film. Heb ik vaker meegemaakt in ieder geval.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 jan 2014 12:25

Ja, vaak wordt zo'n trailer door andere mensen dan de makers van de film in elkaar gezet terwijl de film nog niet af is. Of in sommige gevallen worden er zelfs stukjes speciaal voor de marketing gemaakt, die niet voor de film zijn bedoeld.

Plaats reactie