War of the Worlds: Domestic Region/Country Battles

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Plaats reactie
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: War of the Worlds: Domestic Region/Country Battles

Bericht door Straka » 12 jun 2013 13:57

Het ziet er al als een zeer complete lijst. Wat ik mis moet ik nog goed over na denken uiteraard. De Franse comedy lijkt niet sterk vertegenwoordigd, maar mis ik persoonlijk niet.
Het is meer dat persoonlijke voorkeuren al komen bovendrijven: van Ozon zou ik graag Sous le Sable zien, 8 femmes hoeft van mij niet. Van Audiard kan misschien De battre mon coeur s'est arrêté er ook bij. Van Melville heb ik weer grote sympathie voor Bob le Flambeur, maar daar begrijp ik de keuze wel (hoewel, misschien ipv Le deuxième souffle).

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 jun 2013 14:12

Sous le sable heb ik (nog) niet gezien, maar die kan er wat mij betreft op dit moment nog gewoon bij ipv dat 8 femmes eraf zou hoeven.

Bij Melville had ik oorspronkelijk 6 of 7 titels staan, het was al lastig. Maar Deuxième is nou net mijn persoonlijke favoriet van hem. :P

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 12 jun 2013 14:18

Le deuxième souffle scoort bij mij ook zeer goed, maar mijn persoonlijke favorieten zijn dan juist Bob le Flambeur en Le Cercle Rouge. L'Armee des Ombres of Le Samourai dan maar vervangen, heeft vast niemand bezwaar tegen. :wink:

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 jun 2013 16:22

Pfoeh, nu valt pas op hoe weinig ik gezien heb. Kom denk ik tot zo'n 15 titels. }:

charulata
Bijrol
Bijrol

Bericht door charulata » 12 jun 2013 16:24

Le Fils and Rosetta are both great and have inspired a lot of contemporary cinema, arthouse and otherwise. Will be great if you can add one or both of those as well.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 12 jun 2013 17:01

Straka schreef:Le deuxième souffle scoort bij mij ook zeer goed, maar mijn persoonlijke favorieten zijn dan juist Bob le Flambeur en Le Cercle Rouge. L'Armee des Ombres of Le Samourai dan maar vervangen, heeft vast niemand bezwaar tegen. :wink:
Ik wel. :D

Mooie lijst is het wel. Hier nog wat aanvullingen van mijn kant:
Le scaphandre et le papillon (2007)
Le boucher (1970)
Tirez sur le pianiste (1960)
Martyrs (2008)
La cité des enfants perdus (1995)
Copie conforme (2010)
The Artist (2011)

Bande à part (1964)
Une femme est une femme (1961)
Week End (1967)
(al kan ik begrijpen dat je het toernooi niet wil overladen met Godards, maar vooral bande à part mag niet ontbreken.)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 jun 2013 19:44

Heb er van deze lijst nog maar 18 gezien. Met wat Lonewolf aandraagt zou ik over de 20 komen, maar ik vermoed over een aantal maanden mijn frans flink bijgespijkerd te hebben. :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 12 jun 2013 19:49

Le Scaphandre, The Artist mogen van mij ook wel, evenals de Godard's Detective en Une Femme Est Une Femme.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 jun 2013 20:24

Detective vond ik toch ook wel erg goed, die mag er van mij ook wel bij.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 jun 2013 11:04

Dus jullie zijn het niet eens met de "maximaal vier per regisseur" regel? :P Of moet Godard gewoon de uitzondering op de regel worden? :) In dat geval is er misschien wel hang naar een uitzondering voor ook Melville? :P Of vinden jullie de Godards die ik tot nu toe heb staan simpelweg niet de juiste keuze?

Dezelfde vraag geldt dan ook weer in iets minder grote mate voor Chabrol, Lonewolf. Le boucher erbij of ipv een ander? Chabrol is een favoriet van me, dus ik heb daarbij net wat minder moeite om de regel te buigen, maar goed, we moeten wel duidelijk en consequent blijven natuurlijk. :P

Copie Conforme niet gezien, maar gisteravond wel laten vertellen dat het maar zeer de vraag is of die Frans te noemen valt, met de buitenlandse regisseur, de Italiaanse locatie en de Frans-Italiaanse co-productie... overigens brengt dat soort vragen enkele titels in de lijst ook in geding, zoals de films van Ruiz, waarvan ik mede door die twijfel nu geneigd ben om sowieso Les trois couronnes du matelot maar te schrappen. En Blanc/Bialat van Kieslowski stond er om die reden al niet bij. The Artist heb ik qua Fransheid toch ook een beetje twijfels bij, Franse regisseur en twee hoofdrolspelers, goed maar verder een Amerikaanse cast, deels crew, locatie en het verhaal ook... en de gesuggereerde rol van de Weinsteins bij de productie is mij niet helemaal duidelijk. Het is niet eenduidig, zeg ik maar.

Tirez sur le pianiste, Scaphandre en La cité zet ik alvast op de voorlopige lijst. Martyrs heb ik m'n twijfels bij vanuit het opzicht dat ik dat soort martelfilms liever niet zie en ik 'm daarom ook nog niet gezien heb. Is hier meer behoefte aan deze film?

Mij werd trouwens nog aangeraden om (voor de horrorfans) Sombre (1998) op te nemen in de lijst.
En ik zat ook nog te denken over de volgende films:

Les chansons d'amour (2007)
Trans-Europ-Express (1967)
Hadewijch (2009)
Un conte de Noël (2008)
Les amants réguliers (2005)
Mods (2002)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 jun 2013 11:11

567. À bout de souffle (1960)
568. Une femme est une femme (1961)
569. Le mépris (1963)

570. Le petit soldat (1963)
571. Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution (1965)
572. Pierrot le fou (1965)
573. Made in U.S.A. (1966)
574. Passion (1982)
575. Prénom Carmen (1983)
576. Détective (1985)
577. Hélas pour moi (1993)

De Godard's die ik gezien heb, en dikgedrukt de betere in mijn ogen. Le Mepris als absolute topper, en dan A Bout De Souffle en Detective denk ik. Made in USA vond ik echt een draak van een film.

Van Melville alleen Le Samourai gezien.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 jun 2013 11:12

OK, maar dat beantwoord mijn vraag niet helemaal... :P

Overigens vind ik zelf À bout de souffle en Le mépris de minste van zijn werk wat ik ken, maar vond ik dat er bij het samenstellen niet omheen kon. :P

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 jun 2013 11:25

Om jouw eerste vraag te beantwoorden. Een battle met 128 films mag van mij best meer dan 4 films van een bekende goede regisseur hebben.

Alle andere vragen hebben betrekking op iets waar ik te weinig van af weet :)

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 13 jun 2013 12:29

Colonel_Kurz schreef:Dus jullie zijn het niet eens met de "maximaal vier per regisseur" regel? :P Of moet Godard gewoon de uitzondering op de regel worden? :) In dat geval is er misschien wel hang naar een uitzondering voor ook Melville? :P Of vinden jullie de Godards die ik tot nu toe heb staan simpelweg niet de juiste keuze?

Dezelfde vraag geldt dan ook weer in iets minder grote mate voor Chabrol, Lonewolf. Le boucher erbij of ipv een ander? Chabrol is een favoriet van me, dus ik heb daarbij net wat minder moeite om de regel te buigen, maar goed, we moeten wel duidelijk en consequent blijven natuurlijk. :P
Ik vind 4 films per regisseur best weinig, zeker voor Godard. Maar ik snap ook dat het toernooi niet moet worden overspoeld met films van een handje vol regisseurs. Zou het aantal verhogen naar 6 of 7.
Welke Godards en Chabrols staan er nu al in? Als ik dat weet kan ik zeggen of ik vind dat een andere eruit moet.
Ik kan anders ook een lijstje maken met de Godards waarvan ik denk dat ze erin moeten. En van Melville. Van Chabrol heb ik minder kennis.
Copie Conforme niet gezien, maar gisteravond wel laten vertellen dat het maar zeer de vraag is of die Frans te noemen valt, met de buitenlandse regisseur, de Italiaanse locatie en de Frans-Italiaanse co-productie... overigens brengt dat soort vragen enkele titels in de lijst ook in geding, zoals de films van Ruiz, waarvan ik mede door die twijfel nu geneigd ben om sowieso Les trois couronnes du matelot maar te schrappen. En Blanc/Bialat van Kieslowski stond er om die reden al niet bij. The Artist heb ik qua Fransheid toch ook een beetje twijfels bij, Franse regisseur en twee hoofdrolspelers, goed maar verder een Amerikaanse cast, deels crew, locatie en het verhaal ook... en de gesuggereerde rol van de Weinsteins bij de productie is mij niet helemaal duidelijk. Het is niet eenduidig, zeg ik maar.
Snap de twijfelingen. Die had ik ook toen ik ze noem. Maar wilde ze toch niet ongenoemd laten. Snap het goed als je ze niet opneemt.
Tirez sur le pianiste, Scaphandre en La cité zet ik alvast op de voorlopige lijst. Martyrs heb ik m'n twijfels bij vanuit het opzicht dat ik dat soort martelfilms liever niet zie en ik 'm daarom ook nog niet gezien heb. Is hier meer behoefte aan deze film?
Naast dat ik het wel een topfilm vind. Leek me dat een representant van die nieuwe reeks van Franse horrorsfilms niet mocht ontbreken voor de breedte van het veld. Denk dat er ook genoeg anderen zijn die ook fan ervan zijn.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 13 jun 2013 12:51

Op zich vind ik de maximaal 4 regel wel goed, maar om een extra Melville erbij te krijgen mag er best een uitzondering gemaakt worden. Ook wanneer dat een extra Godard op gaat leveren.

Wat zit er van Truffaut in, zijn dit er al vier? (ik zie Jules et Jim, La nuit américaine en Les quatre cent coups)
Van Truffaut mis ik mijn favoriet Baisers Voles.
Laatst gewijzigd door Straka op 13 jun 2013 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie