Clash of the Scandinavian Cinema: Poule A

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: Clash of the Scandinavian Cinema: Poule A

Bericht door Straka » 16 jul 2014 20:40

Europa

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 18 jul 2014 13:17

Europa [1991] - Elling [2001]: 2-1

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 18 jul 2014 13:25

Tweede Ronde, Duel 2

Tystnaden / The Silence (1963)
Afbeelding
Reizende zusters hebben een tijdelijk oponthoud in een land waarvan ze de taal niet spreken. De tuberculeuze lesbische Ester blijft op de hotelkamer met drank en studieboeken, Anna zoekt losse seksuele contacten in de stad. Anna's zoontje is de nieuwsgierige observator. Deel drie van Bergmans trilogie over 'Gods zwijgen' had een schandaalsucces en censuurproblemen, maar is een ascetische, anti-erotische film waarin ook seksualiteit een vergeefse schreeuw om contact is. Het pessimisme doet soms al te kunstmatig aan. Scenario van regisseur Bergman. Camerawerk van Sven Nykvist. “[/i] [bron: Cinema.nl]

VS.
Pusher (1996)
Afbeelding
” Frank is een drugs-dealer en dat leventje bevalt hem eigenlijk wel. Veel geld, snelle auto's en mooie vrouwen. Totdat de politie achter hem aankomt als hij net een grote hoeveelheid heroine bij zich heeft. Frank gooit de heroine in een meer en wordt gearresteerd. De politie heeft nu niks waar ze hem op kunnen vasthouden dus hij staat snel weer vrij op de straat. Maar dan beginnen pas echt de problemen, de koper wil namelijk zijn geld terug. Frank heeft dit echter al uitgegeven. Als hij nu niet binnen een paar dagen met het geld voor de dag komt, wordt Frank vermoordt. Dit is het begin van gewelddadige zoektocht naar geld. “ [bron: Cinema.nl]

De Regels:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt minimaal 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt ook gewoon nog meegeteld als de ronde nog open is. Maar als die na die 48 uur dicht is en je hebt nog niet gestemd, heb je je kans verkeken.
- Posters die pas vanaf 1 juni 2014 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht. Als je niet kunt stemmen, maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 jul 2014 15:19

Het eerste, werkelijk stille gedeelte van De Stilte is meesterlijk, maar dan komen al die aan God twijfelende monologen van Bergman en toen merkte ik dat ik een beetje afhaakte... Pusher is verder geen meesterlijke film maar wel een fris debuut waar ik dan toch net iets liever op stem... hoewel deel twee een stuk beter is.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 jul 2014 17:29

Beide films zijn me goed bevallen. Tystnaden heeft echter net iets meer indruk gemaakt.

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 18 jul 2014 23:54

Pusher is ,zoals hier boven ook al gezegd, fris en daardoor erg fijn om naar te kijken. Tystnaden vind ik echter van een totaal ander niveau, tijdens de film was ik onder de indruk van de schoonheid van de beelden en na de film dacht ik nog lang na over de betekenis van wat ik zojuist had gezien.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 19 jul 2014 16:52

Ik ga ook voor het frisse debuut van Refn, Pusher

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 20 jul 2014 09:18

Pusher

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 20 jul 2014 22:11

Tystnaden / The Silence (1963) - Pusher (1996): 2-3

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 20 jul 2014 22:32

Derde Ronde

Europa [1991]

Afbeelding
”Barr is een wat naieve Amerikaanse jongeman die vlak na het einde van WO II Europa wil zien omdat zijn ouders van Duitse afkomst waren. Hij wordt conducteur bij Wagons-Lits en doorkruist als pacifist Europa. Hij wordt verliefd op Sukowa, de dochter van zijn baas en zij sleurt hem mee in het angstwekkende netwerk van van de nog steeds actieve geheime Weerwolf-organisatie. Sterk tot de verbeelding sprekende fabel-thriller, meeslepend en vernieuwend. Won op het Festival van Cannes [1991] de Grote Prijs van de Jury. Scenario van de regisseur. Camerawerk van Henning Bendsten, Jean-Paul Meurisse en Edward Klosinsky.” [bron: Cinema.nl]

VS.

Pusher (1996)

Afbeelding
” Frank is een drugs-dealer en dat leventje bevalt hem eigenlijk wel. Veel geld, snelle auto's en mooie vrouwen. Totdat de politie achter hem aankomt als hij net een grote hoeveelheid heroine bij zich heeft. Frank gooit de heroine in een meer en wordt gearresteerd. De politie heeft nu niks waar ze hem op kunnen vasthouden dus hij staat snel weer vrij op de straat. Maar dan beginnen pas echt de problemen, de koper wil namelijk zijn geld terug. Frank heeft dit echter al uitgegeven. Als hij nu niet binnen een paar dagen met het geld voor de dag komt, wordt Frank vermoordt. Dit is het begin van gewelddadige zoektocht naar geld. “ [bron: Cinema.nl]

De Regels:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt minimaal 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt ook gewoon nog meegeteld als de ronde nog open is. Maar als die na die 48 uur dicht is en je hebt nog niet gestemd, heb je je kans verkeken.
- Posters die pas vanaf 1 juni 2014 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht. Als je niet kunt stemmen, maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 21 jul 2014 12:53

Mocht Europa de volgende ronde halen, wil ik hem een tweede kans geven. Tijd geleden dat ik die heb gezien. Maar voorlopig kies ik nog voor Pusher

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jul 2014 13:22

Europa net afgelopen vrijdag gekeken :P Emotioneel deed het me niet heel veel, maar al de vormexperimenten (zowel visueel als auraal) vond ik zeer leuk om naar te kijken, en wat betreft net wat interessanter dan Pusher.

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 21 jul 2014 18:06

Europa

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jul 2014 18:14

Ah, toch een onverwachte extra deelnemer, leuk! :)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 21 jul 2014 23:54

Ik ben het eens met de onverwachte extra deelnemer. Ook Europa voor mij.

Plaats reactie