Ja, maar niet in Nederland. Natuurlijk is dat wel beschikbaar, maar als een landelijke release in allerlei bioscopen "minder beschikbaar" zou zijn dan is een release op DVD alleen buiten Nederland dat nog minder, dus als Blackhat volgens Straka niet mee zou mogen doen vanwege de beschikbaarheid, of we hiermee zouden moeten wachten tot die "bredere beschikbaarheid" die helemaal niet breder is, dan zou L.A. Takedown daar nog verder buiten vallen, terwijl Straka juist pleitte voor de inclusie daarvan. En dat klopt niet wat mij betreft, puur op die argumentatie bezien. Dat is waar ik op doelde. Natuurlijk zijn beide gewoon breed beschikbaar.
Axeqlusive schreef:Colonel_Kurz schreef: [...] terwijl Miami Vice overigens op nr. 1 staat (de film waar Blackhat nog het meest op lijkt).
Say what?

Blackhat lijkt voor mij echt in niks op Miami Vice, hooguit soms wat stukjes zoals de shoot-out bij die containers. Daarbij zou Miami Vice in mijn persoonlijke lijst ook de top 3 halen en Blackhat waarschijnlijk nieteens een top 10.
Alleen al de kleurrijke nachtelijke cinematografie in Azië doet aan MV denken, maar vooral ook de internationale constante flux/flow van technologie waardoor twee mensen elkaar ontmoeten - maar wat tegelijk een groot obstakel is voor hun samenzijn, en de algehele abstractie van actie als genre in het laatste gedeelte van de film, waarin al dat hackergedoe er gelukkig niet meer toe doet. Scènes zoals die waarin ze samen in de auto zitten en elkaar bekijken, of de omhelzing in de helikopter op weg naar Jakarta, verbeeldt hun relatie en ontwikkeling daarvan sfeervol en poëtisch op een manier zoals Mann dat ook in Miami Vice doet.
En Straka, gewoon een kans geven aan de film wanneer je wil natuurlijk, los van wat er met dit suffe spelletje gebeurt.