Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Straka » 11 sep 2015 10:29

Het einde van de serie voelde vrij plotseling of onafgerond aan,
Spoiler
aangezien Escobar nog leeft aan het einde van de serie
. Mogelijk dat de volgende serie weer een periode van ongeveer 10 jaar zal beslaan. Dit was het oorspronkleijke plan van Padilha; de geschiedenis van cocaine-handel vertellen in blokken van ongeveer 10 jaar. Dit zou dan uiteindelijk toe moeten werken naar een laatste serie die centreert rond de huidige situatie in Mexico.
Spoiler
Een volledig nieuw seizoen dat enkel over een anderhalf jaar op de vlucht zijnde Escobar gaat lijkt mij ook niet zo boeiend.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 sep 2015 10:32

Colonel_Kurz schreef:Niet alleen bij vriendinnen. :P
Klopt, ook bij vrienden die zoveel westerns kijken dat ze het horrorgenre volledig verwaarlozen zodat ze nog nooit zoiets als The Texas Chain Saw Massacre hebben gezien doet ie't goed. Je hoofd op het moment dat de end credits erin knalde en je na een weergaloze trip de hel in weer terug de realiteit in werd geworpen, staat nog in m'n geheugen gegrift :+

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 sep 2015 10:56

Straka schreef:Dit was het oorspronkleijke plan van Padilha; de geschiedenis van cocaine-handel vertellen in blokken van ongeveer 10 jaar. Dit zou dan uiteindelijk toe moeten werken naar een laatste serie die centreert rond de huidige situatie in Mexico.
Spoiler
Een volledig nieuw seizoen dat enkel over een anderhalf jaar op de vlucht zijnde Escobar gaat lijkt mij ook niet zo boeiend.
Dat bedoelde ik ook idd. Maar feit is dat ze al vanaf eind jaren 70 zijn gestart en geëindigd
Spoiler
in 1992, dus een jaar voor het einde van Escobar
. Ik heb dus weinig vertrouwen in een nieuw seizoen die plusminus 10 jaar verder gaat na de gebeurtenissen van het eerste seizoen. Dat kan nooit de verhaallijn en de geschiedenis overtreffen mijn inzien.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 11 sep 2015 12:14

Het probleem gaat waarschijnlijk ook zijn dat het dan uiteindelijk zonder Escobar verder moet en hij is als meest beruchte drugsterrorist ooit juist het aantrekkingspunt van de serie.
Ergens wel interessant aangezien de geschiedenis rond Escobar over bekend is en er over de periode hierna veel meer te ontdekken valt. De uitleggerige voice-over kan in dat geval voor mij persoonlijk wat meer functioneel worden in plaats van soms zelfs irritant.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 sep 2015 12:20

I Love You, Man (2009)
Heerlijke romantische komedie. De cast is perfect. Het leuke aan deze film is ook dat de makers het originele uitgangspunt (dat de rollen een beetje omdraait) niet misbruiken voor nog een makkelijke grap, maar echt op een ongedwongen manier de karakters volgt en investeert in de personages en hun achtergronden. Het voelt heel oprecht aan, de bromance . De makers tonen bovendien er niet een zelfvoldane houding op na te houden rondom hun frisse uitgangspunt. Het is niet zo dat ze telkens dat uitgangspunt er overdreven in willen stampen. Prima film. Uitstekend genrevermaak.
4/5

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 sep 2015 13:58

Ed Crane schreef:
Colonel_Kurz schreef:Niet alleen bij vriendinnen. :P
Klopt, ook bij vrienden die zoveel westerns kijken dat ze het horrorgenre volledig verwaarlozen zodat ze nog nooit zoiets als The Texas Chain Saw Massacre hebben gezien doet ie't goed. Je hoofd op het moment dat de end credits erin knalde en je na een weergaloze trip de hel in weer terug de realiteit in werd geworpen, staat nog in m'n geheugen gegrift :+
:+

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 sep 2015 17:12

En zo hoort het ook, v'dulleme.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 11 sep 2015 23:07

Insidious: Chapter 3 (2015, Leigh Whannell)

DE film over weduwen en weduwnaren. In het universum van Insidious: Chapter 3 bestaat er niet zoiets als "een levendig huwelijk". Dit deel is niet zo goed als deel 1 of 2, alhoewel nog wel een goed portie vermaak dat met de speelduur van anderhalf uur dus nog best te doen is. De zogenaamde fan service is wel extreem soms: niet alles hoefde gelinkt te zijn, het MAG een losstaand verhaal zijn! De cast is oké, het verhaal is oké (hoewel best wel melodramatisch zo nu en dan), de spanning is niet zo aanwezig terwijl dit juist de perfecte film was voor gigantische spanning, aangezien ons hoofdpersonage dat geteisterd wordt door een entiteit helemaal NERGENS heen kan. Beetje een gemiste kans om hier meer mee te doen dan mee gedaan is.

6,5/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 14 sep 2015 08:51

Melancholia
Tja, intrigerend saaie film met af en toe erg mooie shots afgewisseld met dat overdreven gewiebel. Dunst acteert wel heel erg goed moet ik zeggen.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 14 sep 2015 10:46

John Carter (Andrew Stanton, 2012)
Ongelofelijk eigenlijk dat de man achter Finding Nemo en Wall-E met dit op de proppen is gekomen. Een beter script had waarschijnlijk wonderen gedaan. Pluspunten zijn de alien-hond en Taylor Kitsch' outfit.

Big Hero 6 (Don Hall, Chris Williams, 2014)
Deze was ook voor de tweede keer weer erg leuk om te zien. Prachtig geanimeerd. Baymax is één van de leukste personages die ik in een animatiefilm zag van de afgelopen jaren. Echter, het verhaal is nogal voorspelbaar en soms van de hak op de tak.

Mad Max: Fury Road (George Miller, 2015)
Adembenemend, echt een kunstwerk deze film. Totaal gestoord.

Wild Card (Simon West, 2015)
Hier wilde ik dan weer heel hard om huilen.

Daft Punk Unchained (Hervé Martin-Delpierre, 2015)
Best een geinige documentaire over één van mijn favoriete artiesten. Ze komen zelf niet aan het woord, maar dat past juist bij hun visie, of hoe je het ook wilt noemen. Ze hadden naar mijn mening wel iets langer mogen stilstaan bij hun tweede plaat Discovery en nog wat meer tijd mogen besteden aan het legendarische Alive 2007 (ze hebben het hier alleen over het optreden op Coachella).

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 14 sep 2015 11:02

Ja die alien-hond vond ik ook het hoogtepunt van John Carter.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 15 sep 2015 15:27

Harry Potter 1 t/m 7

Alle Harry Potter films weer eens gekeken. Blijft een goeie filmreeks met z'n up en downs maar toch kan geen enkele film me echt vervelen. En ik blijf het leuk vinden om de cast letterlijk te zien opgroeien voor je ogen.
En gek genoeg ben ik altijd teleurgesteld als het laatste deel is afgelopen want er volgen er helaas niet meer. Is ook de enige filmserie waarbij ik dat heb.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 15 sep 2015 18:19

The Room (Wiseau, 2003)
Woorden schieten te kort voor deze film, er is absoluut geen enkele kwaliteit in te ontdekken. Zeker één van de 3 slechtste films die ik ooit heb gezien en dat zegt in mijn geval wel wat. GAAT DAT ZIEN!

Close Encounters of the Third Kind (Spielberg, 1977)
Paar mensen zien een vliegende schotel en krijgen daarna de hele tijd visioenen van iets wat ze niet thuis kunnen brengen (duidelijk een berg) en ze houden zich er obsessief mee bezig. Waar dit allemaal eindigt is ontzettend voorspelbaar. Eigenlijk heeft deze film nauwelijks een plot. Beelden aan het eind zijn wel mooi, maar daar is eigenlijk wel alles mee gezegd. Waarom is dit een klassieker?

Thank You For Smoking (Reitman, 2005)
Erg grappige satire over een succesvolle lobbyist voor de sigarettenindustrie. Ik heb een aantal hard moeten leggen en ondertussen worden er interessante punten aangesneden. Van mij mogen er veel meer van zulke films worden gemaakt.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 15 sep 2015 18:22

Guardians of the Galaxy
Amusante, kleurrijk sc-fi vermaak. De film wordt echter voornamelijk gered door de vijf guardian personages. Het verhaal zelf is makkelijk te verteren maar helaas wordt te weinig met de setting gedaan. En buiten de vijf personages zijn de neven figuren erg zwak. Maar het grootste minpunt is toch wel die foute black metal gast van een villain. Buiten dat goed vermaak zoals gezegd.

Moet wel zeggen dat het redelijk vergelijkbare Jupiter Ascending op veel vlakken beter was. Met name setting, (achtergrond) verhaal en tegenstanders. Qua actie en cgi spektakel zijn beide erg kleurrijk en doen niet voor elkaar onder. Guardians bied wel meer humor.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 sep 2015 18:39

Really? Volgens mij hebben die twee films niet zoveel wat overeen komt hoor... Het speelt zich beide in de ruimte af, maar dan heb je het wel ongeveer gehad. Wel grappig dat je Jupiter Ascending leuker vond, het was voor mij de slechtste film die ik in de bioscoop heb gezien in de laatste... mwoah, 5 jaar ofzo :)

Plaats reactie