Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door JamesBond » 09 okt 2015 19:01

horizon schreef:Hij valt op meisjes die ouder zijn of hij is een smeerlap die jonge meisjes dronken voert. :D
Nou ja, mijn ex-vriendin was een paar maanden ouder dan ik, dus als je het zo bekijkt :D
Rem schreef:Wat hebben ze gedronken dan? Ze mogen geen alcohol drinken ivm hun leeftijd, zoals je al zegt.
Dat vraag ik me nou ook af... :}

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 okt 2015 19:14

Bond heeft ze gistende appels gevoerd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 okt 2015 19:28

Shit, je hebt me door...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 okt 2015 19:58

Busted! met je scootertje en je gistende-appel-sletjes

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 okt 2015 22:26

En m'n Amstel Radler 0.0% natuurlijk!

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 okt 2015 00:00

Colonel_Kurz schreef:
patrick_h schreef:In het begin lijkt het erop dat Villeneuve Heli heeft gezien en dacht "Dat ga ik ook doen, maar niet zo subtiel,"
Hmmm... en het is niet alsof Heli nou zo subtiel is... Nou kan ik me sowieso eigenlijk weinig subtiele films over de Mexicaanse drugshandel voor de geest halen...
Het geweld wordt in Heli weinig subtiel gebracht, maar de algehele regiestijl is dat op zich weer wel, zeker in vergelijking met Sicario. Bij Sicario is het in de regie en in het script weer weinig subtiel en toch teveel standaard Hollywood.
Het voorbeeld van de lijken aan de brug is terecht, maar niet doordat men met het aantal lijken van Heli zou willen overtreffen. Het is te uitleggerig. De opmerking "Welcome to Juarez" wordt gemaakt gevolgd door de lijken, het moet worden uitgelegd en afgerond door een montage van shots van de lijken uit vier verschillende hoeken. Hier had best wat meer subtieliteit kunnen worden toegepast.
Ook een donderwolk opvoeren voor naderend onhiel is niet het meest subtiel, nog vreemder is hoe deze in het volgende shot vervangen is voor heldere lucht bij ondergaande zon.
Het onderstrepen met vrij clichematige scenes dat
Spoiler
een corrupte agent ook best een brave huisvader kan zijn had van mij niet gehoeven
.
Maar helaas stoorde ik me nog het meest aan de naiviteit van het personage gespeeld door Blunt;
Spoiler
eerst met vol verstand voor een missie kiezen waarvan je weet dat je op zijn minst een moreel grijs gebied gaat betreden, maar vervolgens hier continu vragen bij stellen en verbaasd zijn wanneer je daadwerkelijk in het morel grijs gebied aan bent gekomen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 10 okt 2015 10:49

Superbad

Eigenlijk een stuk minder leuk dan ik me herinnerde. McLovin is wel een vrij grappig personage. Maar doe me dan toch maar liever This Is The End of Pineapple Express.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 10 okt 2015 21:05

Who Framed Roger Rabbit (1988, Robert Zemeckis)

De humor is veel volwassener dan ik van tevoren dacht. Perfect voor de kids dus! De blend van cartoonfiguren en mensen is zeer leuk gedaan, en vooral de cartoonhumor die overstroomt tot de mensenwereld soms is zeer leuk. Ook is het best grappig om bv. Mickey Mouse en Bugs Bunny samen te zien op hetzelfde scherm. Christopher Lloyd is een geweldige villain hierin, met een twist die zeker de jongere kijkertjes nog wel wat nachtmerries zal bezorgen. Bob Hoskins is ook een geweldige lead.

8/10

En van de week nog gekeken:

Let's Be Cops (2014, Luke Greenfield)

Een film die er meer uitziet als iets wat je op Comedy Central voorbij ziet gaan en je alleen laat staan als je je ECHT verveelt. Zo zijn de grappen dus ook; hier en daar leuk, maar heel veel geslaagde grappen zijn niet te vinden. Het concept heeft veel komisch potentie maar dat wordt er helaas niet uitgehaald. Ook een film die me eraan herinnerde dat Keegan-Michael Key overal is. Overal!

5/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 okt 2015 22:01

Bedo schreef:Best wel cliché ook eigenlijk.
Beetje slap argument, aangezien The Incredibles ongeveer de eerste ensemblefilm voor superhelden was... Ik snap trouwens ook niet hoe je een scenario over een superheldenfamilie en hoe ze omgaan met hun krachten clichématig kan noemen...

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 10 okt 2015 22:43

Nou ja, als er één ding is wat we wel al gezien hebben in het superheldengenre is de controverse rondom superhelden (wat in The Incredibles ertoe leidt dat alle superhelden stoppen), zie bijvoorbeeld X-Men of Watchmen. Maar of dat al vaak genoeg is gedaan om een cliché te noemen...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 okt 2015 22:50

Tuurlijk is dat al wel vaker een onderwerp geweest bij superheldenfilms, maar The Incredibles was volgens mij wel een van de eerste films die dat onderwerp behandelde, dus dan vind ik het woord "cliché" nogal misplaatst, terwijl het bij recentere superheldenfilms weer wat toepasselijker is.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 10 okt 2015 23:01

Zoekt u misschien het woord "voorspelbaar" ? :wink:

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 okt 2015 23:04

Bedo schreef:Als iets in een film voor het eerst is kan het ander in de film alsnog cliché zijn.
In dat geval zou ik graag willen weten wat je er dan zo cliché aan vond... Naar mijn mening is The Incredibles namelijk een van de (zo niet de) origineelste superheldenfilms ooit gemaakt.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 10 okt 2015 23:18

Cliché of niet, the Incredibles vind ik eigenlijk één van de minste Pixar films. De film heeft weinig bezieling en mist sfeer. Ook de animatie stijl is erg saai.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 11 okt 2015 08:29

Then I guess we have to agree to disagree :)

Plaats reactie