Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Tessy
Figurant
Figurant

Prachtige film maar de titel?

Bericht door Tessy » 16 jul 2017 19:58

Jaren terug een prachtige film gezien waarvan de titel ik niet meer weet....Man en vrouw ontmoeten elkaar. Zij is zwanger, ongetrouwd en op weg naar huis *zuid Amerika: Hij *amerikaan" net uit een oorlog en eigenlijk niet weten hoe verder met zijn leven. Hij gaat met haar mee naar huis onder het mom dat hij haar man is. Uiteindelijk loopt het natuurlijk goed af.

Een fragment is dat zij met de familie druiven plukken en de druiven in een ton doen waarna zij het met hun voeten plat stampen. Prachtige opnames qua muziek en beeld.

Wie oh wie weet de titel?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Prachtige film maar de titel?

Bericht door Ed Crane » 16 jul 2017 22:33

A Walk In The Clouds (1995) met Keanu Reeves

Overigens is er een speciaal topic waar je dit soort vragen hoort te stellen. :+

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Help! Welke film is dit?

Bericht door Touchwood » 18 jul 2017 00:43

:wink: -Verplaatst-

renerene
Figurant
Figurant

buitenlandse film met een klein jongetje

Bericht door renerene » 18 jul 2017 08:38

Ik ben op zoek naar een de titel van een oost europese filmhuis film uit de jaren (eind)80 of (begin) 90. De titel is iets als goya of kiota. Hoofdrol was een klein jongetje. De filmposter was dit jongetje lachend op de schouders van zijn opa (of vader)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 18 jul 2017 14:58

Niet nodig om in herhaling te vallen. :B:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 19 jul 2017 12:16

Verrek zeg, dat had ik niet eens gezien. Ja, dan wordt het een dubbelpost, hè. Haal ik de eerste wel weg. Thanks Thiver :wink:

renerene
Figurant
Figurant

Bericht door renerene » 19 jul 2017 17:40

rare site, een moderator heeft geroepen dat ik het in een verkeerde groep had gepost. En ik krijg continue meldingen dat er een reactie op is gekomen en dat blijkt het dit soort poepelegein te zijn.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 19 jul 2017 18:14

Inderdaad raar dat dit forum functioneert zoals elk ander phpBB-forum. :lol: Als je geen notificatie van nieuwe reacties wil ontvangen, moet je even het vinkje voor 'Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties' weghalen.

Bartje525
Figurant
Figurant

Robin Williams

Bericht door Bartje525 » 04 dec 2017 13:50

Er is een film van Robin Williams die begint met en scene in een restaurant waarbij zijn vrouw van buitenaf wordt doodgeschoten. Ik kan niet (meer) achter de titel komen. Iemand een tip?

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 05 dec 2017 18:28

Ik kan mij de film niet zo goed meer herinneren maar deze titel doet mij wel een belletje rinkelen: What Dreams May Come?

jackvans
Figurant
Figurant

The game?

Bericht door jackvans » 13 apr 2019 21:11

Het betreft een film uit de vorige eeuw. Een zeer succesvolle ontwikkelaar van games raakt verzeild in een spel. Wat is me van de film bijgebleven ... Het is een wat arrogant type. Hij gaat lunchen met z'n vriendin. Hij ziet dan in het meertje voor het restaurant waar ze naar toe lopen de hand van een vrouw die daar verdrinkt. Is het echt? Hij ontvangt enveloppen met opdrachten. Hij volgt die opdrachten en raakt er steeds meer in verstrikt. Komt in een kasteel terecht. Verder staat me er niet veel meer bij. Wel de opmerking van een taxichaufeur: "That will cost you ..."
Hoop dat iemand me kan helpen!

FilmcoachJeroen
Figurant
Figurant

Film waarin iemand zijn beste vriend verraad

Bericht door FilmcoachJeroen » 05 aug 2019 21:39

Ik zit al de hele avond met een soort black-out op de bank. Ik ken ook maar flarden van de scene.

In de titel staat dat dat iemand zijn beste vriend verraad, maar dat kan ook iemand anders zijn.
Het komt er in ieder geval op neer dat degene die er achterkomt dat die verraden is helemaal gek wordt en diegene die hem verraden heeft wil doodschieten, maar dit gebeurt nog niet meteen omdat die verraden persoon eerst nog helemaal gek wordt van het feit dat die verraden is. Hij schreeuwt er ook een beetje binnensmonds bij en heeft de tranen in de ogen staan en twijfelt steeds of hij moet schieten of niet.

Sorry voor de summiere omschrijving, maar dit is alles wat ik heb.

Alvast bedankt!

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Film waarin iemand zijn beste vriend verraad

Bericht door Touchwood » 07 aug 2019 17:05

Dat is inderdaad wel heel summier. :wink: Ik zou je dan ook willen verzoeken deze topic: "Op zoek naar de titel van een film, lees dit eerst" te raadplegen en, daar waar mogelijk, je post aan te vullen.

Ik voeg jouw vraag samen met het hiervoor bestemde onderwerp: "Help, welke film is dit?"

Succes ermee, ik zou ik het in elk geval zo niet weten. :D

FilmcoachJeroen
Figurant
Figurant

Bericht door FilmcoachJeroen » 07 aug 2019 22:18

Dankjewel voor de reactie. Ik dacht dat het deze zou kunnen zijn:
Reservoir Dogs einde dat mr White erachter komt dat mr Orange een agent is. Echter is dit niet de scene die ik zoek, maar het heeft er wel iets van weg. De manier waarop er geacteerd wordt.

Dongle
Figurant
Figurant

Bericht door Dongle » 17 sep 2019 09:15

andere vraag als ik dat zo mag doen...

Er is ooit een of andere scince fiction actige film geweest, waarin iemand een soort uitvinding heeft gedaan om de gedachten incl alle emoties en ervarignen ed op te nemen op een soort van zeer speciale tape.
De film eindigt uiteindelijkmet een gehackte en door militaren overgenomen fabriek en iemand die in een telefooncel het een en ander probeerd met deze militaire apparaten. waarbij dan uiteindelijk de dood van zijn geliefde beleefd.

Weet iemand misschien over welke film ik het dan heb...
Ik ben al dagenlang aan het zoeken op het net, maar deze bron lijkt me de beste.
Alvast dank voor het meedenken. _O_ _O_ _O_

Ik meen dat de film ergens uit de 80er jaren komt, Is Amerikaans Genre scifi ?

Plaats reactie