Blu-ray steelbooks

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Blu-ray steelbooks

Bericht door McMurphy » 30 nov 2011 15:58

Aangezien er steeds vaker zeer fraaie blu-ray steelbooks verschijnen, waaronder veel exclusives, leek het me praktisch om hier ff een topic voor te openen om elkaar van nieuwe of nog te verschijnen releases te voorzien.

Zelf was ik in het dvd-tijdperk fel tegen steelbooks maar sinds de integratie van blu-ray ben ik totaal omgeslagen en zou ik het liefst van iedere topfilm een mooie steelbook zien verschijnen :).

Bron voor alle verschenen steelbooks: http://www.bluraysteelbooks.com/

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Blu-ray steelbooks

Bericht door Axeqlusive » 30 nov 2011 16:03

Ik ben persoonlijk erg van de digi-books (idee?), maar ik moet zeggen dat de goede steelbooks echt geweldig zijn, denk aan de Nederlandse versies van Gladiator en Kick-Ass. Helaas zijn er ook weer een groot aantal kwalitatief inferieure steels op de markt tegenwoordig. Het verschil zit dan met name in de rug.

Zelfs heb ik als laatste de steelcase van Touch of Evil in the pocket, en in de pre-order kijk ik nu al uit naar de HMV exclusive van Drive, maar ook de Fransen zijn goed voorzien:

Afbeelding

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 30 nov 2011 20:42

McMurphy schreef:Zelf was ik in het dvd-tijdperk fel tegen steelbooks maar sinds de integratie van blu-ray ben ik totaal omgeslagen...
Mag ik vragen waar dat door komt? Kan toch niet met het schijfje te maken hebben...

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 30 nov 2011 20:55

Dat heeft idd niets met het schijfje te maken en ik weet eerlijk gezegd niet wat dit ineens veranderd heeft :}. The Dark Knight was mijn eerste blu-ray steelbook en ik baalde er enorm van dat hij bij de release alleen als steel verkrijgbaar was.
Misschien hebben alle recent verschenen exclusives dan toch voor de ommekeer gezorgd. Dvd steelbooks hadden veelal dezelfde art als de gewone dvd.....bij veel blu-rays bevatten de steelbook varianten een afwijkende doch zeer fraaie art.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 30 nov 2011 22:00

Steelbooks zijn gewoon geweldig dat is 1 ding dat zeker is. (mits van de hoogste kwaliteit) Maar dvd of BR maakt weinig uit natuurlijk. Idem dito. Die dvd van TDK heeft trouwens wel een afwijkende cover art. Ik heb zelf ook. Hij staat prominent bovenop mijn dvdkast. :)

Zo te zien verschijnen er een hoop mooie steelbooks binnenkort. Jammer dat die niet in NL verkrijgbaar zijn. (toch??)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 30 nov 2011 22:06

DIe Franse van X-Men; First Class staat hier al in de kast, leuk boekje erbij ook overigens. En die van Rise of the Planet of the Apes staat in pre-order, komt 12-12 uit! Die van Source Code wil ik nog wel hebben, maar beetje prijzig.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 dec 2011 08:16

Ik vind het nog steeds geen gezicht die steelbooks, maar goed... ieder z'n ding. :)

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 01 dec 2011 13:38

Mooi topic. Ik vind steelbooks ook geweldig! Zoals ik zou zeggen, dondersmooi. Mijn 1e was die van The Dark Knight. En mijn 2e nog maar is Fast Five. Jammer dat ze in NL. haast niet te krijgen zijn.

En heel erg jammer dat bovengenoemde sites geen PayPal hebben en je alleen maar met creditcard kunt betalen, bummer. Ook dom, want dan ze bereiken dan een nog grotere klandizie.
Op ebay vind je ze dan wel, maar meestal erg duur. 40-50euro is mij eigenlijk te duur.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 dec 2011 14:10

Rich Art schreef:Ik vind het nog steeds geen gezicht die steelbooks, maar goed... ieder z'n ding. :)
Ik moet zeggen dat ik ook liever een mooie digibook versie in de kast heb staan hoor.
Maar sommige steelbooks zijn best fraai.

Misschien moeten we snel even een topic over digibooks smurfen :lol:

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 dec 2011 14:18

Tuurlijk zijn digibooks veel mooier dan zo'n stalen doosje maar als ze zo strak zijn als die Touch Of Evil of No Country For Old Men :~.

Ik zal straks ff een nieuw topic starten voor digibooks. Ook daar verschijnen er tegenwoordig steeds meer van. K zal er meteen wat pica's bij doen van degene die ik reeds in mijn bezit heb :).

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 dec 2011 16:19

Ik zelf heb onder andere de volgende in de kast staan...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

en wat uitgebreider en groter, maar toch ook echt van steel

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

and tv-series

Afbeelding Afbeelding

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 02 dec 2011 23:28

HMV.com UK exclusive, release is op 31 januari:

Afbeelding

nu te pre-orderen voor maar 12,99 GBP excl. verzenden!

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 03 dec 2011 09:14

Hij is schitterend! Had hem al in de preorder voor de art bekend was, zag de front vandeweek maar de back is schitterend zeg, denk dat dit een double dipje wordt. De Franse én de HMV.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 18 jan 2012 13:56

Die HMV exclusive van Drive is zeker limited? Ik zie hem nu namelijk niet meer staan.

Plaats reactie